:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
نائب رئیس شورای شهر ارومیه:

نائب رئیس شورای شهر ارومیه:

نویسنده: اسماعیل بهار/شنبه, 23 اردیبهشت,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نائب رئیس شورای شهر ارومیه؛

پژوهش، حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش آموزان را تقویت می کند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: تقویت روحیه پژوهش در دانش آموزان، منجر به تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل آنان می شود.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر مرتضی منافی در آئین اختتامیه همایش ادبی کلیله و دمنه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد عنوان کرد: با نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی در مدارس، استعدادهای بالقوه دانش آموزان را به استعداد های بالفعل تبدیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان، نخستین عوامل تاثیرگذار در پیشرفت فکری دانش آموزان هستند افزود: معلمان باید بتوانند فعالیت های علمی دانش آموزان را برنامه ریزی، هدایت و روحیه هم فکری را در آن ها تقویت کنند و این می طلبد معلمان، خود نیز روحیه پژوهشی داشته باشند.

منافی همچنین نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را موثر ارزیابی کرد و گفت: خانواده به عنوان بستری مناسب که می تواند استعدادهای دانش آموزان را شکوفا سازد ، همیشه از جایگاه مهمی برخوردار بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: نقش حمایتی والدین، تشویق ها و مساعدت آنان در انجام پژوهش ها می تواند در توسعه فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد و این مهم با تبیین اهمیت پژوهش در بین اولیای دانش آموزان محقق می شود.

منافی با قدردانی از عوامل برگزارکنندگان این همایش تصریح کرد: برگزاري جشنواره ها ، همايش ها و مسابقات علمي ، ديني ، فرهنگی و هنری برای دانش آموزان ، در راستای تحقق اهداف كيفيت آموزشی اتفاق می افتد که امری پسندیده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهر اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری از برگزاری برنامه های فرهنگی استقبال کرده و حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

در پایان این همایش، مرتضی منافی نائب رئیس شورای شهر ارومیه، به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری به جهت مشارکت در برگزاری همایش ادبی کلیله و دمنه مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.
منبع : خبرگزاری علم و فناوری آنا

 

تعداد نمایش ها (29)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان