:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
نمایده مردم ارومیه در مجلس: دریاچه ارومیه احیا نشده است

نمایده مردم ارومیه در مجلس: دریاچه ارومیه احیا نشده است

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 23 شهریور,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نماینده مردم ارومیه در مجلس: دریاچه ارومیه احیا نشده است

 

‌نماینده مردم ارومیه در خانه ملت گفت: ادعای احیای دریاچه ارومیه یک گزافه گویی است.

 

‌به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه به نقل از خبرگزاری ایسنا ، سید هادی بهادری در صحن علنی شورای شهر ارومیه  که با حضور نمایندگان مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر ارومیه برگزار شد، گفت: دریاچه ارومیه به هیچ وجه احیا نشده است و تنها نسبت به سال گذشته 48 سانتی متر افزایش ارتفاع دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در ارومیه نسبت به سال قبل کاهش داشته داشته است، گفت: رهاسازی آب از سدها، لایروبی رودخانه‌ها و اتصال زرینه رود به سیمینه رود دلیل اصلی این افزایش ارتفاع است.

وی حق آبی دریاچه ارومیه را از رودخانه ارس را 150 میلیون متر مکعب و از رودخانه زاب 800 میلیون متر مکعب اعنوان کرد و افزود: در حال حاضر رودخانه ارس از اولویت خارج شده و انتقال 600 میلیون متر مکعب آب از کانی سیب جزء برنامه‌ها است که با حفر تونل به راحتی به سمت دریاچه سرریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: 4 کیلومتر از این تونل حفر شده و پیش بینی می‌شود در اوایل سال 98 به بهره برداری برسد.

بهادری، با اشاره مشکلات ماده 4 برنامه ششم توسعه گفت: متاسفانه در حق شهرهای کوچک نا عدالتی صورت می‌گیرد و تهران با 12 درصد جمعیت کشور، 37 درصد ارزش افزوده کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی ارومیه گفت: در مجلس گذشته بنا به دلایلی این موضوع مورد بررسی قرار نگرفت، اما با پیگیری‌های صورت گرفته مجددا در دستور کار گرفته است و امید است تا پایان سال به تصویب برسد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با توضیح اینکه پیگیر پروژه راه آهن هستیم، گفت: ریل‌ها وارد کشور شده‌اند و تا پایان سال به در اختیار شرکت ساخت قرار داده خواهد شد که امیدواریم تا پایان دولت سوت قطار در این شهر به صدا در آید.

وی اظهار کرد: شهرک گلمان بدون بررسی وارد شهر شده است و باید برای حل مشکلات به آمده این شهر از محدوده ارومیه خارج و به شهری مستقیل تبدیل شود.

تعداد نمایش ها (133)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان