:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 13 آذر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
هشتمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست عبدالرحمن نقشین و با حضور رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ،مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورا،حسین بخشایشی،مهندس مسعود پاکی اعضای کمیسیون نظارت و پیگیری ،مهندس حسین دوستی معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری ارومیه،مهندس علیزاده شهردار منطقه 4 ارومیه، جعفری مسئول امور شوراهای شهرداری ارومیه و معاون و کارشناسان شهرداری منطقه 4 ارومیه با دستور رسیدگی و پیگیری بازگشایی ادامه خیابان سرداران و عطایی ،توجه به مشکلات و مسائل بافت فرسوده شهر ارومیه در تاریخ 11/9/96 در سالن جلسات شهرداری منطقه 4 ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه عبدالرحمن نقشین رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت گفت:شهر ارومیه رنگین کمان ادیان و اقوام ،همدلی و وحدت است و امیدوارم این همدلی و وحدت همچون گذشته در بین مسئولان و مردم بیش از بیش افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز موضوع بافت فرسوده یک موضوع مهم و بسیار اساسی است که باید توجه ویژه ای به آن انجام داد و همچنین با توجه به اینکه منطقه 4 ارومیه به عنوان یک بافت تاریخی و فرسوده شناخته می شود لذا در بحث ایمنی،مقاوم سازی و بیمه نمودن ساختمان های فرسوده منطقه توجه نمود.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اذعان داشت:بازگشایی ادامه مسیر خیابان سرداران و عطایی یکی از نیازهای ضروری شهر ارومیه است و این موضوع در کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به طور جد پیگیری می شود.
در ادامه جلسه مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد مصطفی (ص) و گرامیداشت هفته وحدت گفت:توجه به بافت های فرسوده شهر ارومیه از مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر ارومیه است و در این راستا نیز اقدامات اساسی انجام داده است و در این جهت نیز هماهنگی بیشتر با سازمان عمران شهرداری ارومیه جهت بازآفرینی در خصوص نهایی شدن دفاتر خدمات نوسازی در بافت فرسوده شهر انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:پیگیری کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه در لغو و تغییرات بافت تاریخی جدید ابلاغی در صورت ادامه طرح شاهد احیاء و نوسازی بافت نخواهیم بود.
مهندس عادل فتاحی در ادامه سخنانش گفت:ضمن همدردی مجدد با آسیب دیدگان حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه و موقعیت پهنه بندی کشورمان بخصوص در شهر ارومیه بصورت پهنه پرمخاطره و زیر تدابیر لازم در مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده شهر انجام گیرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین در ادامه افزود:پیرو حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران،شهرداری ارومیه اخطارها و تدابیر لازم به ساکنین مسکونی و تجاری جهت انجام تمهیدات و تدابیر ایمینی برای جلوگیری از حوادث و مقاوم سازی اقدام شود.
مهندس عادل فتاحی همچنین در ادامه سخنانش اذعان داشت:در راستای تشویق هموطنان به ساخت بافت های فرسوده ،شهرداری ارومیه ضوابط جدید تشویقی در بافت فرسوده در دفترچه لایحه عوارض را انجام دهد.
وی در ادامه سخنانش افزود:انجام یک سری تدابیر لازم برای تامین سرانه فضای سبز در منطقه چهار با تملک یک سری مناطق مسکونی و احداث پارکهای محله ای از سوی شهرداری منطقه چهار ارومیه پیگیری و انجام شود.
مصوبات پیشنهادی کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
مصوبات پیشنهادی کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه:
*مقرر گردید هماهنگی بیشتر با سازمان عمران و بازآفرینی شهری در خصوص نهایی شدن دفاتر خدمات نوسازی در بافت فرسوده انجام پذیرد.
*پیگیری در لغو یا تغییرات بافت تاریخی جدید ابلاغی که در صورت ادامه طرح جدید شاهد احیا و نوسازی بافت فرسوده نخواهیم بود.
*ضمن همدردی مجدد با آسیب دیدگان حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه و موقعیت پهنه بندی کشورمان بخصوص شهر ارومیه که به صورت پرمخاطره و زیاد اعلام گردیده ، تدابیر لازم در مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده انجام پذیرد.
*پیشنهاد بیمه کردن بافت فرسوده منطقه 4 از بیمه حوادث و آتش سوزی .
*در پیرو حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران شهرداری اخطار و تدابیر لازم به ساکنین مسکونی و تجاری تمهیدات و تدابیرلازم را جهت ایمنی و مقاوم سازی بافت فرسوده در راستای جلوگیری از حوادث انجام دهد.
*تعیین یکسری ضوابط جدید تشویقی در بافت فرسوده در دفترچه لایحه عوارض سال آتی برای احیای بافت توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در نظر گرفته شود.
*پیگیری مجدد در تصویب اجرای ادامه خیابان سرداران حد فاصل خیابان امام تا خیابان باکری با مشاور و کمیسیون ماده پنج.
*انجام یکسری تدابیر لازم برای تامین سرانه فضای سبز در منطقه 4 با تملک یکسری مناطق مسکونی و احداث پارک محله ای.
*مقرر گردید کمیته ای بنام کمیته مشترک متشکل از اداره املاک ،سازمان عمران و فضای سبز شهرداری ارومیه جهت پیگیری مسائل آزادسازی و شناسایی محل های مفید و موثر برای احداث پارک های محله ای.

تعداد نمایش ها (263)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان