:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 11 آبان,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
هفتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو کمیسیون و نیز مهندس مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری و مهندس علی شایگان مدیرعامل سیما ،منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با موضوع ساماندهی خدمات شهرداری ارومیه در داخل پارک های سطح شهر ارومیه و نیز نگاه کلی به منظر شهری و نیز رسیدگی به درخواست های شهروندان در تاریخ 6/8/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم و تبریک آغاز هفته بسیج دانش آموزی و پدافند غیر عامل گفت: دانش آموزانی در کشور ما بودند که امروز بعنوان الگو برای همه ما معرفی می شوند و بی شک نقش و اهمیت و رشادت ها و از خودگذشتگی آنان در 8 سال جنگ تحمیلی برای همگان آشکار بود و همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: رهبرما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش ازصدها زبان و قلم ما بزرگتر است ، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید و گرامیداشت یاد و خاطر آنان بر همه ما یک وظیفه عمومی است.
وی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند عامل عبارت از رويارويي و مقابله مستقيم با دشمن و به کارگيري جنگ افزارهاي مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثي کردن اقدامات آفندي مي باشد.
حسین پناهی در ادامه سخنانش اذعان داشت: دافند غيرعامل به معناي کاهش آسيب‌پذيري در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامي و صرفا با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي غيرنظامي، فني و مديريتي است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز خدمات شهرداری ارومیه در جامعه بعنوان یک پدافند غیرعامل محسوب می شود که با تمام توان در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان انجام وظیفه می کنند.
وی با اشاره به اینکه باید تمامی اقدامات و خدمات طبق مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه انجام گیرد گفت: متاسفانه امروز شاهد بعضی از کاستی ها و کم کاری ها در داخل پارکها و فضاهای سبزی شهر ارومیه هستیم که باید اقدامات اساسی در این خصوص انجام گیرد و تمامی خدمات نیز طبق مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه کارسازی شود.
حسین پناهی همچنین از تجهیز و ساماندهی یکسان پارک ها و نیز ایمن سازی آنها در سطح شهر ارومیه خبر داد و گفت:رویکرد توسعه پایدار،درآمد پایدار و خدمات پایدار باید از سوی نهادهای شهرداری رعایت شود و اقدامات اساسی در این خصوص انجام گیرد و با تجهیز و ساماندهی و ایمن سازی می توان به این امر مهم دست یافت.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه باید نگاه کلی به مسائل داشته باشیم اذعان داشت:از نظر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه باید در اولویت اول نگاه خدماتی و در اولویت دوم نیز نگاه درآمدی داشته باشیم و نباید ارائه خدمات بهینه و ساماندهی و یکسان سازی را فراموش کنیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید کانون های تبلیغاتی ساماندهی شوند گفت:توجه به منظر و زیبایی شهری یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه است که لذا در این راستا در جهت همسان سازی ،به فکر ساماندهی کانون های تبلیغاتی و نیز یکسان سازی منظر شهری باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه باید تمامی اگوها و طرح ها در پارک ها یکسان سازی شود افزود:الگوی ساخت نمازخانه،سرویس های بهداشتی،نورپردازی،ساخت نیمکت ها ،آلاچیق ها و حتی سطل های زباله در پارک ها باید یکسان سازی و یکنواخت دیده شوند و اهمیت اجتماعی در پارک ها رعایت شود.
حسین پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه باید تمامی غرفه ها و دکه های داخل فضای پارک ها ساماندهی شوند گفت:در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان ساماندهی غرفه ها و دکه های داخل فضای پارکها باید در اولویت های کاری قرار گیرد و نحوه واگذاری مراکز خدماتی نیز رعایت شود.
وی همچنین از ساماندهی و ارائه طرح برای بسترحاشیه رودخانه شهرچای خبر داد و افزود:با توجه به تردد عابران پیاده در حاشیه پارک ساحلی ارومیه ،معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه در راستای ساماندهی حاشیه پارک شهرچایی اقدام به ارائه طرح برای ارتباط بین پارک ساحلی ، خاص عابران پیاده ودوچرخه نیز توجه نماید.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد بازارچه ها منظم و ثابت در محوطه داخلی پارک ها خبر داد و گفت:در راستای جلب رضاتمندی شهروندان و نیز ارائه خدمات بهینه بازارچه های منظم و ثابت جهت ایجاد اشتعال راه اندازی خواهند شد.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه تمهیدات لازم را در خصوص ایمن سازی تمامی زمینهای بازی موجود کودکان در تمامی پارکهای سطح شهر اتخاذ نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه لیست تمامی کانون های تبلیغاتی طرف قرار داد را به همراه پیشنهادات خود در خصوص نحوه ساماندهی روند تبلیغات در شهر ارومیه را (حداکثر تا 15 روز) در قالب لایحه ای جهت اتخاذ تصمیمات لازم به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه لیست تمامی پارکهای فاقد لوازم تفریحی ، ورزشی و خدماتی را به همراه آدرس دقیق این اماکن جهت تکمیل گزارش ارائه شده امروز (100+ محل ذکر شده ) در اسرع زمان به شورای اسلامی شهر ارائه نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه برنامه ریزی لازم را جهت همسان سازی و الگو نمودن تمامی خدمات ارائه شده در سطح شهر ارومیه را از قبیل : طراحی و ساخت انواع مبلمان و المانهای شهری ، نورپردازی ، طراحی فضای سبز و کاشت و هرس انواع درختان و بهره برداری از شیوه های نوین آبیاری ، تنظیف و ... را با استفاده از ظرفیتها و نیروهای داخلی سنددار مجموعه در دستور کار خود قرار دهد .
* مقرر گردید : پیرو مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر شهرداری ارومیه موضوع ساماندهی و در صورت نیاز دیوارکشی قطعات خالی موجود در سطح شهر را در دستور کار خود قرار دهد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با تدوین شیوه نامه ای جامع و واحد ، واگذاری تمامی مراکز خدماتی ، تفریحی ، تجاری (غرفه و کانکس) و همچنین دریافت انواع خدمات در تمامی سازمانها و مناطق تابعه را تنها از یک روش و کانال واحد و مشخص را بصورت لایحه به شورا پیشنهاد تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد.
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در اسرع زمان نسبت به احداث سرویس های بهداشتی و نمازخانه در جوار حرم شهدای گمنام شهرستان ارومیه واقع در پارک جنگلی اقدام نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه نسبت به تبدیل 2 عدد از پارکهای موجود به پارک گیاهان دارویی و پارک بیدمشک و معرفی سوغات شهر ارومیه در جهت معرفی ظرفیتهای مختلف گردشگری ، فرهنگی و جغرافیایی شهر ارومیه اقدام نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه پیشنهادات خود در خصوص نحوه بهره برداری یکپارچه شهروندان از بستر و ساحل رودخانه شهرچایی را به همراه راهکاری اتصال این پارکها (به صورت روگذر و یا زیر گذر) را جهت اتخاذ تصمیمات لازم به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه نظرات و پیشنهادات خود را در قالب لایحه ای در خصوص ساماندهی بستر و ساحل رودخانه شهرچایی حد فاصل پل سه چشمه تا ابتدای جاده بند را(حداکثر تا 15 روز) جهت بررسی و تصمیم گیری به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مقرر گردید : اعضای کمیسیون خدمات شهری و سایر اعضاء شورا ضمن هماهنگی با شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه روز پنجشنبه 11 آبان ماه از آخرین وضعیت ساماندهی رودخانه این شهر بازدید نمایند .
* (دعوت جلسه آتی) مقرر گردید : طی جلسه آتی جعفری مسئول مدیریت بحران استان آذربایجان غربی ، مسئول مدیریت بحران شهرستان ارومیه و جلیلی مسئول واحد مدیریت بحران شهرداری ارومیه در خصوص افزایش تعاملات فی مابین و بررسی اقدامات اتخاذ شده در راستای مدیریت بحران در بخشهای مختلف دعوت گردد .
* (دعوت جلسه آتی) مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از اکبرزاده ( مالک باغ وحش ارومیه) و قال مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و موضوع بررسی اقدامات لازم در خصوص حیوانات موذی برگزار گردد .
* (دعوت یک جلسه بعد) مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از مختارخانی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه و قال مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص بررسی آثار زیست محیطی مشکلات دفن پسماندهای شهر ارومیه در منطقه نازلو برگزار گردد .

تعداد نمایش ها (175)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان