:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 19 آذر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو کمیسیون و دکتر سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه،دکتر جوان کیا معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه،مهندس نوری مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری ،مهندس شایگان مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه،مهندس مجیدپور مدیر آبهای سطحی معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه با موضوع اهم فعالیت های ستاد استقبال از زمستان 96 در تاریخ 96/9/18 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،حسین پناهی با تبریک روز دانشجو و روز استکبار ستیزی و معرفی عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل گفت: سازمان ملل، پس از یازده سال كه روشن ترین حقایق را كتمان كرده بود، سرانجام به رغم خواست ابرقدرت ها و كسانی كه هنوز هم از اسلام و جمهوری اسلامی می ترسند، به طور صریح دشمنان ما را محكوم كرد و ما این پیروزی را مدیون بینش حكیمانه امام بزرگوارمان و خون شهدا از مصادیق روشن نصرت خداوند می دانیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگاه واقع بینانه به موضوع پدافند غیرعامل اذعان داشت:توجه به پدافند غیرعامل و نگاه واقع بینانه و با توجه به اینکه شهر ارومیه روی گسل زلزله قرار گرفته می تواند برای شهر خطر ساز باشد.
حسین پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به نگاه همگانی به بحث پدافند غیرعامل اذعان داشت:نگاهها نباید به موضوع پدافند غیر عامل محدود باشد و لذا باید با نگاه همگانی به آن پرداخته شود و هدف و نگاهها باید یکسو بوده و حفظ جان و مال و اموال مردم و کاهش تلفات و اماکن و تاسیسات شهری نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:اگر امروز با نگاه پدافند غیر عامل در زلزله کرمانشاه انجام می گرفت شاهد این همه تلفات جانی و مالی نمی شدیم.
وی در ادامه گفت:ایمن سازی و تذکرات لازم برای مقابله با زلزله و اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط باید انجام گیرد.
حسین پناهی با اشاره به اینکه باید ستاد مقابله با بحرانهای احتمالی ناشی از زلزله و ... در شهرداری ارومیه تشکیل شود اذعان داشت:با توجه به بررسی نقاط ضعف و قوت و بررسی تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارت های موجود بر اثر زلزله باید ستاد پدافند غیر عامل در شهرداری ارومیه تشکیل شود و لذا باید از تجربیات و پتانسیل های موجود در شهرداری ارومیه استفاده شودتا از غافل گیری احتمالی جلوگیری شود.
وی با تقدیر از زحمات و تلاش های معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت:امروز یکی از مهمترین و اساسی ترین دغدغه های موجود جاری شدن آب های سطحی در هنگام بارندگی در فصل زمستان است و لذا از معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و معاونت خدمات شهری در راستای رسیدگی اساسی به این موضوع تدابیر لازم را بررسی و اقدام نمایند.
حسین پناهی با اشاره به اینکه باید آب های سطحی مدیریت شوند گفت:توجه به آب های سطحی و مکان یابی و هدایت آن به مکان های مناسب از جمله رودخانه شهرچای ارومیه و ایجاد یک مکان مناسب برای بهره برداری از محیطی شادب برای خانواده ها باید در اولویت کاری قرار گیردو تهدید را تبدیل به فرصت و از تبدیل رحمت الهی به نقمت جلوگیری شود.
وی از ایجاد ایستگاههای تخلیه برف در رودخانه شهر چای ارومیه خبر داد و اذعان داشت:ایجاد ایستگاههای تخلیه برف در رودخانه شهرچای ارومیه برای رفع مشکلات آب های سطحی نه تنها می تواند مفید باشد بلکه در ایجاد نشاط اجتماعی برای جامعه نیز می تواند موثر واقع شود و فضاهای موجود را تبدیل به محل بازی با برف شهروندان قرار داد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شهروندان انتظارات بسیاری از مدیریت شهری دارند افزود:مردم انتظارات بسیاری از مدیریت شهری دارند و لذا باید توجه بیشتری به خواسته های آنان علی الخصوص در فصل زمستان انجام دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهینه از سوی اتوبوسها و تاکسیهای عمومی در سطح شهر ارومیه می تواند موجب کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات بهینه در حمل و نقل شهری در زمان نزولات آسمانی خصوصا برف نماید گفت:یکی از عمده مشکلات مهم در فصل زمستان و هنگام بارندگی استفاده شهروندان از خودروهای شخصی می باشد که موجب ایجاد ترافیکی و مشکلات شهری نماید لذا سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی می تواند با ارائه خدمات بهینه به شهروندان در کاهش این مشکل نقش بسزایی را ایفا نماید.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور تائب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه نیز گفت:امروز بحث نگهداری از پروژه ها و تخریب آسفالت های یک موضوع اساسی است که باید در این خصوص نیز اقدامات اساسی در رفع یخبندان بری روی پل ها علی الخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که با توجه به ارتفاع بلند آن باید انجام گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:اجرایی نمودن سیستم گرمایشی در معابر شهری و پروژه ها یک نیاز اساسی است و لذا باید توجه ویژای به این موضوع از سوی دستگاههای مریوطه اتخاذ شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور همچنین گفت:شهرداری ارومیه در راستای رفع موانع در فصل زمستان خدمات ارزنده ای انجام می دهد و این خدمات باید در مناطق کمتر برخوردار شهر ارومیه بیشتر از نقاط دیگر صورت پذیرد.
وی گفت:مطالعه و بررسی جهت شناسایی خیابان ها و معابری که احتمال یخبندان و برف گیری و آب گرفتگی در آنها زیاد است از سوی معاونت خدمات شهری و نیز معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه اقدام گردد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور همچنین اظهار داشت:شهرداری ارومیه در راستای دریافت اطلاعات لازم در خصوص وضعیت آب و هوایی و همچنین تعیین محل ها جهت مستقر نمودن تجهیزات و دپوی مصالح مورد نیاز زمستانی دقت بیشتری انجام دهد.
در ادامه جلسه دکتر جوان کیا معاون زیربنایی و امور حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه نیز گفت:امروز نگهداری پروژه های عمرانی یکی از اساسی ترین دغدغه های موجود است که باید در این موضوع فکر اساسی نمود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:شناسنامه دار نمودن و آسیب شناسی ابنیه های شهرداری ارومیه هرچه سریعتر باید انجام گیرد و متاسفانه تا به امروز نتوانسته ایم به این امر مهم دست یابیم.
دکتر جوان کیا در ادامه سخنانش افزود:حفاظت از خوردگی آسفالت در فصل زمستان و نیز نگهداری از پروژه های عمرانی یک امر ضروری است و لذا باید در این خصوص نیز راهکارهای مهم بررسی و اجرایی شود.
در ادامه جلسه دکتر سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه نیز در خصوص اقدامات ستاد استقبال از زمستان 96 گفت:شناسایی و تعیین محل جهت استقرار نجهیزات و اقلام مورد نیاز عموم مردم از قبیل ماسه،نمک بیلچه،مخزنهای ذخیره ماسه و نمک و استقرار آنها قبل از شروع بارش به منظور استفاده شهروندان به صورت خود امدادی صورت گرفته است.
وی گفت:همزمان با شروع فصل سرما و بمنظور فراهم نمودن زمینه همکاری بین مردم و مسئولین،اطلاع رسانی های لازم از طریق رسانه های مختلف و محلی انجام پذیرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه همچنین در ادامه افزود: برف روبی و پخش نمک و آب شور با اولویت معابر پیش بینی شده قبلی، شناسایی معابر شریانی و پرتردد و تجمعی مانند بیمارستانها،مدارس و همچنین پیاده روها و کوچه های کم عرض و نیز پاکسازی پلهای عابر پیاده،ایستگاههای اتوبوس و محل های پرترافیک و پاکسازی درختان سطح شهر بخصوص رفیوژهای وسط خیابان و همچنین بازگشایی و پاکسازی دهنه کانال ها و نظافت محل هایی که آشغالگیر هستند از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه انجام گرفته است.
در پایان مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

تعداد نمایش ها (171)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان