:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 26 آذر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حسین بخشایشی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور اعضای کمیسیون و مهندس عزیز قال مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه،مهندس حسن زاده معاون اتحادیه آرد و نان و مهندس تهمینه نجفی محقق و پژوهشگر با موضوع توجه به کاهش آلودگی های شهر ارومیه و فرهنگسازی و جمع آوری نایلکس از نانوایی های سطح شهر ارومیه و نگاه اقتصادی و بهداشتی در تاریخ 25/9/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم به حضار و درود بر روح پر فتوح امام شهداء و شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و نیز تبریک هفته پژوهش گفت: امروز موضوع آلودگی هوای شهر ارومیه یک موضوع مهم و اساسی است که باید در این زمینه تدابیر برای جلوگیری از آن انجام گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام ها ،فضاهای خالی که تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته اند و نیز جمع آوری مواد آلاینده ای که موجب ایجاد آلایندگی های محیط زیستی و هوایی می شود می تواند نقش بسزایی در ایجاد هوایی پاک برای شهر ارومیه داشته باشد.
حسین پناهی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امروز استفاده از نایلکس در نانوایی ها موجب ایجاد آلودگی های محیطی می شود گفت:امروز استفاده از نایلکس ها در نانوایی ها موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی شده است و لذا باید به فکر جایگزینی مناسب (کیسه های پارچه ای اسپان باند) باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین اذعان داشت:معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند شهرداری ارومیه اقدامات اساسی در ایجاد محیط و هوای پاک انجام داده اند امام این اقدامات کافی نبوده و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند.
حسین پناهی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از پژوهشگران و تبریکروز پژوهش به این عزیزان خدمات پژوهش محور را یک ضرورت دانست و این حرکت را مانع از روشهای آزمون و خطا دانسته و حرکت در مسیر فن آوریهای نوین دانست.
وی همچنین با اشاره به اینکه باید نگاه اقتصادی به فعالیت های فرهنگی و بهداشتی داشته باشیم افزود:در کنار فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی باید نگاه اقتصادی نیز به فعالیت های بهداشتی داشته باشیم.
حسین پناهی در ادامه افزود:امروز استفاده از نایلکس به صورت گسترده ای در سطح شهر ارومیه توزیع و استفاده می شود و لذا مرکز بهداشت و شورای آرد و نان باید فکر اساسی به این موضوع کنند و امروز بخش عمده آلودگی هوای محیط و فضای شهر ارومیه استفاده از نایلکس و مواد مضر است.
گفتنی است مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : با توجه به مضرات فراوان استفاده از کیسه های نایلکسی و در راستای حفظ محیط زیست ، سلامت و بهداشت شهروندان ، شهرداری ارومیه با هماهنگی اتحادیه آرد و نان شهرستان ارومیه طرح توزیع کیسه های پارچه ای را به صورت پایلوت و آزمایشی در تمامی نانوایی های سطح شهر اجرا نماید .
* مقرر گردید : با توجه به مشکلات ترافیکی ، سد معبر در پیاده روها و خیابانها اصلی شهر و اختلال در تردد شهروندان و تضییع حق و حقوق کسبه ساکن در این معابر طی نامه ای به شهرداری لزوم جمع آوری غرفه های ایجاد شده طرح تنظیم بازار را حداکثر تا 24 ساعت به شهرداری ابلاغ نماید و برلزوم هدایت این افراد به بازارهای روز و اجرای محله محوری در محله های کم برخوردار جهت تنظیم بازار در اسرع زمان تاکید نماید .

تعداد نمایش ها (171)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان