:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
افزایش 30 درصدی مصوبات اقدام شده و کاهش 20 درصدی مصوبات اقدام نشده / لزوم استمرار ، جدیت و پیگیری طرح ساماندهی مشاغل مزاحم

افزایش 30 درصدی مصوبات اقدام شده و کاهش 20 درصدی مصوبات اقدام نشده / لزوم استمرار ، جدیت و پیگیری طرح ساماندهی مشاغل مزاحم

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 11 مرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون نظارت مطرح گردید :

افزایش 30 درصدی مصوبات اقدام شده و کاهش 20 درصدی مصوبات اقدام نشده / لزوم استمرار ، جدیت و پیگیری طرح ساماندهی مشاغل مزاحم

سی و سومین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر با موضوع بررسی آمار مصوبات اجرا شده ، در دست اقدام و اجرا نشده  از بدو تشکیل کمیسیون نظارت تا آغاز سی و سومین جلسه کمیسیون نظارت و همچنین لزوم استمرار ، جدیت و پیگیری طرح ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع سد معبر برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حسین پناهی ؛ با حضور اعضاء و ناظرین کمیسیون ، تیزکار معاون اداری و مالی شهرداری ، جلیل زاده مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و معصومی نیا مسئول واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری و جعفری مسئول امور شوراها در سالن جلسات شورا برگزار شد که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

حسین پناهی رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم ؛ ایام شهادت جانسوز امام جعفر صادق (ع) بنیان گذار مذهب تشیع را تسلیت گفت و از خداوند متعال قرار گرفتن در زمره رهروان و پیروان صدیق این امام همام را از خداوند متعال مسئلت نمود .

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر همچنین با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ورود شهدای گمنام به  شهر ارومیه و آرام گرفتنشان در حسینیه اعظم ثار الله ارومیه را مایه خیر و برکت برای شهروندان شهید پرور و انقلابی شهر ارومیه دانست و خاطر نشان کرد : مسئولین همگام با تلاش و خدمت صادقانه در جهت نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران نباید در هیچ جایگاه و زمانی از آرمانهای شهدا و امام شهداء فاصله بگیرند و مسئولین مربوطه می بایست ارج نهادن به موضوع آسایش و امنیت را که مدیون خون شهدا هستیم بیش از پیش در اولویت اقدامات فرهنگی خود قرار دهند .

وی با اشاره بر افزایش 30 درصدی مصوبات اقدام شده و کاهش 20 در صدی مصوبات اقدام نشده  موضوع بررسی آمار مصوبات اجرا شده ، در دست اقدام و اجرا نشده  از بدو تشکیل کمیسیون نظارت تا آغاز سی و سومین جلسه کمیسیون نظارت را به همراه بررسی آخرین روند پیشرفت طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر را  از موضوعات این جلسه اعلام نمود .

این مقام مسئول با تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در خصوص پیگیری و اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر ، تبدیل موفقیت آمیز روش سنتی به روش مکانیزه در واحد های مربوطه ، اجرای کیفی مصوبات و بازدید میدانی از روند اقدامات و پروسه اداری موجود را  از دیگر سیاستهای کمیسیون نظارت برشمرد.

حسین پناهی از اساتید دانشگاهی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین ضمن انتقاد از سوء استفاده های نا مناسب برخی از افراد و سعی آنها در به تشنج کشیدن این خدمات ارزنده ، از تمامی مسئولینی که به نوعی از اجرای این طرح مهم شهری حمایت و پشتیبانی کردند تقدیر نمود و همچنین  با تشکر از تمامی دست اندرکاران طرح جمع آوری ، ساماندهی و هدایت مشاغل مزاحم در سطح شهر ارومیه بر لزوم استمرار ، جدیت و پیگیری در روند اجرای طرح و حضور مداوم مامورین در معابر مشمول طرح  تاکید و خاطر نشان کرد : توقف مقطعی این طرح به هر دلیل و عدم حمایت همه جانبه مسئولین و اعضای شورای اسلامی شهر موجبات سوء استفاده افراد زیاده خواه و منفعت طلب و به تبع آن برهم خورد نظم و آرامش شهروندی را در سطح شهر و علی الخصوص در بافت مرکزی شهر در پی خواهد داشت .

وی با تاکید دوباره بر لزوم اطلاع رسانی مناسب ، جامع و نیز تجهیز بازارهای روز و آماده سازی آنها جهت رغبت دستفروشان برای حضور گسترده تر در این بازارها و فراهم نمودن امکانات اولیه آسایش شهروندان و کسبه را از اولویتهای سازمان میادین میوه و تره بار به عنوان رکن اصلی ساماندهی مشاغل مزاحم را بسیار مهم ارزیابی نمود و خواستار اقدام فوری مسئولین امر در این حوزه گردید.

پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و از اعضاء ناظر کمیسیون نیز با اشاره به بند 22 ماده 55 در خصوص جمع آوری و ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر ارومیه و تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی و دستگاههای دست اندرکار این اقدام حمایت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر را از طرح فراگیر شهر اعلام نمود و تاکید کرد: تا زمانی که موضوع سد معبر و ساماندهی مشاغل مزاحم در جهت رفاه حال شهروندان ارومیه رفع نشده باشد تمامی ارگانهای ذیربط و مامورین پیشگیری شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و اتاق اصناف به صورت تمام وقت در معابر مشمول حضوری قاطع خواهند داشت .

رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی استان و از اعضاء ناظر کمیسیون نظارت نیز ضمن قدردانی از موضع گیری مناسب برخی از مسئولین استانی و شهری از اجرای طرح ساماندهی مشاغل مزاحم اظهار داشت : رعایت حقوق شهروندی و ایجاد نظم و آرامش در سطح شهر مهمترین اولویت مسئولین مجموعه مدیریت شهری می باشد که تمامی سیاستگذاری های توسعه و پیشرفت به صورت محسوسی بر این دواصل استوار می باشد .

محمد ستارپور دیگر عضو این کمیسیون نیز اذعان به اینکه وجود لباس فرم و متحدالشکل نیروهای پیشگیری میتواند تا حد زیادی در متمایز بودن و تاثیر مثبت در ارتقاء روحیه این عزیزان داشته باشد خواستار تهیه لباس فرم برای تمامی نیروهای واحد پیشگیری شهرداری گردید .

ستارپور همچنین ضمن تقدیر و تشکر از مواضع فرماندار محترم شهر ارومیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت قاطع از این طرح خواستار حضور مستمر مامورین در معابر جهت جلوگیری از بسط و گسترش این افراد به خیابانهای همجوار و علی الخصوص پارکهای سطح شهر شد .

لطیفه مبیّن گفت : مسئولان نظارتی می بایست با افرادی که به هر نوعی در داخل و خارج از مجموعه مخالف اجرای طرح ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع سد معبر میباشند برخورد نمایند ادامه داد : برخورد لازم با این عوامل زمینه سستی و کاهش روحیه جهادی مسئولین و مجریان طرح را از میان برده باعث دلگرمی مامورین در اجرای پر قدرت طرح خواهد بود .

وی همچنین با اشاره به اینکه استقرار دستفروشان در بازارهای محله ای بعنوان اقدامی کوتاه مدت میباشد اظهار داشت : شهرداری باید اقدامات لازم را در جهت آماده و تجهیز نمودن 10 بازار تره بار محله ای در نقاط مختلف شهر ارومیه را برابر مصوبه شورای اسلامی شهر در دستور کار خود قرار دهد .

تعداد نمایش ها (121)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان