:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری برگزار شد :  بررسی موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و راهکار مناسب جهت جذب سرمایه گذار

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری برگزار شد : بررسی موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و راهکار مناسب جهت جذب سرمایه گذار

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 18 دی,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری برگزار شد :

بررسی موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و راهکار مناسب جهت جذب سرمایه گذار

یکصدو سی و هشتمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با محوریت  بررسی موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و راهکار مناسب جهت جذب سرمایه گذار در سطح شهر و نیز گزارش جامع از روند پیشرفت پروژه ها  و نامه های ارجاع شده به این کمیسیون برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست سیّد هادی ذاکر و با حضور اعضای کمیسیون ، دکترسحابی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و مهندس افشین فر مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری  مهندس نوری مدیرعامل سازمان عمران شهرداری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین  و تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسگری (ع) دستور جلسه این هفته کمیسیون را بررسی موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و را هکارهای مناسب جهت برون رفت از این مشکلات  اعلام نمود.

 رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت : اعضای شورا با اتفاق نظر در این دوره با ایجاد کمیسیون  سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری که جهت پیشرفت و آبادانی و جذب سرمایه گذار و تولید سرمایه و تولید اشتغال موفق عمل کردند که در طول فعالیت خود نقش اساسی را در تسریع این امر ایفا کرده است .

این مقام مسئول در ادامه افزود:  با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی این استان با چند کشور برای تمام مسئولین می بایستی یک فرصت طلایی باشد و با داشتن منابع خدادادی و استعدادهای درخشان و نیروهای جوان کارآمد در این مرزوبوم  نباید با چنین پتانسیلی در استان حتی در کشور بیکار داشته باشیم که این برمی گردد به سو مدیریت که مسئولین  کشوری باید چاره ای بیاندیشند .

 پناهی عضو دیگر این کمیسیون با بیان این نکته که در اجرای تمام پروژه ها و جذب مشارکت های سرمایه گذاری چه خارجی و چه داخلی قبل از واگذاری می بایستی کارشناسی شده و مطالعات کافی را داشته  و بعد از سیر این روند  همه در جهت پیشرفت و رفع موانع موجود  قدم های استوارتری برداریم.

حسین پناهی در ادامه اظهار داشت: شهرداری موظف است در عقد قراردادها از نظر حقوقی  دقت کافی را داشته تا در اجرای پروژه ها طبق قرارداد و بدون نقص صورت گیرد و اگر عدم رعایت مفاد قرارداد عمل گردد برخورد قانونی شود و اعضاء شورا می بایستی با تمام توان در سرعت بخشی  و توسعه این پروژه ها سرمایه گذاران را کمک کنند .

حسین پناهی در رابطه با پروژه های سرمایه گذاری موجود که به نتیجه مطلوبی نرسیده است اشاره کردند که نسبت به موضوع توسط معاونت اقتصادی بررسی دقیق و مناسب صورت پذیرد تا شاهد سرعت رشد سرمایه گذاری باشیم .

وی در مورد پروژه های مختلف سرمایه گذاری خواستار شفاف سازی بیشتر و استفاده از ظرفیت های مختلف داخلی و خارجی و حفظ سرمایه گذاران موجود ، خصوصا" استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بومی گردید و نسبت به حل مشکلات موجود تاکید کرد و در مورد پروژه 500 دستگاه ضمن تاکید بر پیگیری جدی اجرایی شدن این تجمیع اشاره کرد و گفت : این طرح می تواند الگوی مناسبی برای تجمیع بافت های فرسوده باشد لذا از اهمیت خاصی برخوردار است .

در ادامه جلسه دکتر سحابی معاونت اقتصادی و گردشگری با ارائه توضیحات و گزارش پروژه های دردست اقدام و سرمایه گذاری ، اعضای کمسیون ضمن بحث و بررسی نکته نظرات خود را اعلام کردند.

 در پایان مقرر گردید در جلسه آتی کمیسیون بررسی موانع و مشکلات مربوط به پروژه های سرمایه گذاری و 500 دستگاه و پروژه تجاری پل سوم خرداد در دستور کار قرار گیرد.

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.

تعداد نمایش ها (156)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان