:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
کارهای فرهنگی در مساجد باید رایگان باشد

کارهای فرهنگی در مساجد باید رایگان باشد

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 27 دی,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

کارهای فرهنگی در مساجد باید رایگان باشد

لطیفه مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه هیئت امنا برای انجام کارهای فرهنگی در مساجد هزینه های بالایی را دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه لطیفه مبین، عضو شورای شهر ارومیه، با بیان اینکه مساجد باید پذیرای کارهای فرهنگی باشد، گفت: متاسفانه هیئت امنا مساجد را چون ارث پدری خود دانسته و این مکان های فرهنگی و اجتماعی را ساعتی اجاره می دهند.

وی افزود: در طول تاریخ شاهد بوده ایم که همیشه اقدامات شاخص فرهنگی مسلمانان از مساجد نشات گرفته و در دنیای اسلام همه گیر می شد ولی این روند امروزه تبدیل به تجارت میان هیئت امناهای مساجد شده است.

مبین، با اشاره به اینکه اجاره دادن ساعتی مساجد برای برگزاری کارهای فرهنگی تبدیل به یک عادت زشت شده است، تصریح کرد: این اقدام باعث شده است که ظرفیت بزرگ مساجد به سمت و سوی غیر فرهنگی کشیده شود.

این مسئول اضافه کرد: در جامعه امروز ما وضعیت اقتصادی مردم عادی تعریف چندانی ندارد و وقتی هر شهروندی برای کار فرهنگی و اجتماعی نیز مجبور به پرداخت هزینه باشد از فرهنگ و رشد فرهنگی غافل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ما کتاب و محصولات فرهنگی جز اخرین اقلام لیست خرید در سبد خانوار قرار دارد و وقتی برای یک برنامه مسجدی نیز هزینه پرداخت شود کاملا مطلوب است که این مخارج اضافی تلقی شده و حذف می شود و بعدها همه از فقر فرهنگی مقاله ها می نویسیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر ارومیه، با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه، گفت: باید بار دیگر با همکاری مسئولان مربوطه مسجد را به جایگاه روزهای اول انقلاب برسانیم که خواستگاه کارهای شاخص فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بود.

وی اضافه کرد: کارکردهای مساجد را نباید با پول معامله کنیم چرا که این مکان های مقدس برترین قطب سیاسی و فرهنگی جوامع اسلامی را تشکیل داده اند.

منبع : خبرگزاری شبستان

تعداد نمایش ها (193)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان