:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

نویسنده: اسماعیل بهار/ﺳﻪشنبه, 17 مهر,1403/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

🔺توجه ویژه به سالمندان در برنامه‌های  فرهنگسراها/ افتتاح و یا نامگذاری یکی از پارک های سطح شهر بنام "پارک سالمندان" در دستور کار قرار گیرد/ سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری نسبت به رفع کمبود و معایب مبلمان شهری (نیمکت) در سطح شهر اقدام کند/ضرورت توجه مدیریت شهری به مناسب سازی فضاهای شهری جهت سالمندان و معلولان

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، دکتر گلشن نوروزی در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک برد شیرین تیم والیبال شهرداری ارومیه در اولین بازی خود به شهروندان والیبال دوست ارومیه، بازیکنان و کادر فنی گفت: سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری برخی برنامه ها صرفا" به مناسبت تقویمی معطوف نباشد و برنامه های ویژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی را برای همه آحاد شهروندان اعم از کودکان،نوجوانان،جوانان،بانوان و سالمندان در فرهنگسراها در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری برای روز جهانی سالمندان و توجه ویژه فقط برای سالمندان خانه سالمندان افزود: سالمندان فقط افراد ساکن در خانه سالمندان نبوده و مجموعه مدیریت شهری باید در برگزاری مراسمات و ویژه برنامه های روز جهانی سالمندان و ارج نهادن به مقام آنها، تمام سالمندان شهر در نظر گرفته می شد.

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر عنوان کرد: با توجه به اینکه بازنشستگی شروع دوران افسردگی بوده لذا فرهنگسراهای سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری برنامه هایی نظیر پیاده روی های خانوادگی و برگزاری اردوهای تفریحی برای سالمندان از برنامه های مفید جهت غنی سازی اوقات فراغت آنان اهتمام ویژه داشته باشد.

دگتر گلشن نوروزی در بخشی از سخنان خود با اشاره به روند صعودی حرکت جامعه به سمت سالمندی، می بایست تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به این قشر اندیشید بیان کرد : بهسازی محیط‌ شهری، مناسب‌سازی معابر، برنامه‌های ویژه فرهنگی و خدمات ویژه حمل‌ و نقل برای افراد سالمند از جمله الزاماتی است که باید در برنامه‌ریزی‌ شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت نامگذاری یکی از پارک های سطح شهر بنام "پارک سالمندان" اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری ضمن نامگذاری یکی از پارک ها و یا افتتاح یک پارک جدید با نام پارک سالمندان را در دستور کار خود قرار دهد و با در نظر گرفتن مناسب سازی پارک با شرایط سالمندان به بهره برداری برساند. 

دکتر نوروزی با گلایه از کمبود و وضعیت نامناسب مبلمان شهری (نیمکت) در سطح شهر تصریح کرد : سازمان سیما،منظرو فضای شهرداری برای جبران کمبود نیمکت های سطح شهر و تعمیر نیمکت های شکسته که جزء حداقل امکانات رفاهی برای استراحت شهروندان علی الخصوص کودکان و سالمندان و معلولین است را مورد توجه ویژه قرار دهد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی  و آموزش عمومی برای رعایت حقوق سالمندان و تلاش برای رفع مشکلات این قشر، که یکی از مهمترین اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری باشدخاطرنشان کرد : تکریم سالمندان در فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما یک ارزش مهم است و باید برای ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده ، از طریق فرهنگسازی و آموزش به کودکان و نوجوانان، این فرهنگ نیکو را در جامعه نهادینه کنیم.
 

تعداد نمایش ها (14)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان