:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
بازدید رئیس و اعضای کمیسیون نظارت از محل مدد سرای (گرمخانه) شهرداری + تصاویر

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون نظارت از محل مدد سرای (گرمخانه) شهرداری + تصاویر

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 05 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون نظارت از محل مدد سرای (گرمخانه) شهرداری + تصاویر

درپنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه رئیس و اعضای کمیسیون نظارت از محل مدد سرای (گرمخانه) شهرداری بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور و حضور اعضای کمیسیون با بازدید از محل مدد سرای (گرمخانه) شهرداری و معاونت فنی و عمرانی برگزار گردید که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

محمد خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات صورت گرفته در تاسیس و تجهیز این محل این اقدام را یکی از وظایف مهم مدیریت شهری برشمرد و خواستار تعامل لازم و سازنده نمایندگان دستگاههای مختلف در این محل در جهت رفع وکاهش معضلات  این قشر محروم و آسیب پذیر جامعه شد .

خلیل پور پس از دریافت  لیست مشکلات و موانع موجود در روند اقدامات مناسب در مدد سرای شهرداری بر لزوم ارائه گزارشات دوره ای به شورا جهت استحضار و پیگیری های لازم تاکید نمود و گفت : در جریان رفع این گونه معضلات شهری می بایست از تجربیات شهرهای پیشرو و موفق در این زمینه همچون تبریز که به شهر بدون گدا شهرت یافته است استفاده گردد .

محمد ستارپور عضو کمیسیون نظارت نیز ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه خواستار همکاری نزدیک و کامل دستگاههای تاثیر گذار در رفع معضلات اجتماعی همچون دادگستری ، نیروی انتظامی و بهزیستی  با شهرداری گردید و فرهنگ سازی گسترده در سطح شهر و تجهیز این مرکز به امکانات روز (همچون حمام و سرویس بهداشتی مجهز خارج از ساختمان و دوربین مدار بسته ) را از عوامل موفقیت این طرح فراگیر برشمرد .

حسین پناهی عضو دیگر این کمیسیون با قدردانی از عوامل و افراد دخیل در راه اندازی این مجموعه تعاملات بین بخشی و فرابخشی رادر کنار فرهنگ سازی از مهمترین راهکارهای دستیابی به نتیجه مطلوب در حوزه ساماندهی معضلات اجتماعی دانست .

شایان ذکر است : باستناد بند 5 ماده 55 قانون وظایف شهرداری : جلوگیری از تکدی گری ، واداشتن گدایان بکار و توسعه آموزش عمومی برعهده شهرداریهاست و بر اساس آیین نامه ساماندهی متکدیان مصوب هشتاد و دومین جلسه شورای عالی اداری مورخ 25/02/1378 ساماندهی افراد بی خانمان ، ولگرد ، متکدی ، بر اساس روند و نحوه فعالیت و تعیین حدود وظایف به دستگاههای مرتبط ابلاغ گردیده است .

در این بازدید فریورنیا مدیر امور شهری شهرداری اظهار داشت : مددسرای شهرداری با نظارت و مدیریت فرمانداری و اجرای شهرداری با همکاری دادگستری ، نیروی انتظامی  ، سازمان بهزیستی ، آموزش و پرورش ، آموزش فنی و حرفه ای ، کمیته امداد ، علوم پزشکی ، اداره کار ، صدا و سیما ، استانداری و ادارات کل استانداری در ساختمانی با دو طبقه (طبقه اول خوابگاه و طبقه دوم بخش اداری) واقع در کیلومتر 4 جاده سلماس تاسیس گردیده است .

فریور نیا افزود : این مدد سرا در دوشیفت روزانه و شبانه با حضور نمایندگان تمامی دستگاههای فوق الذکر انجام وظیفه می نماید که وظیفه اصلی این عزیزان در روز پالایش متکدیان ، کارتن خوابها و معتادین بوده و در شب محل اسکانی مطمئن برای افراد بی خانمان با رعایت کامل اصول بهداشتی خواهد بود .

در ادامه بازدیدهای میدانی روز یکشنبه سوم بهمن ماه ؛ اعضای کمیسیون نظارت در محل معاونت عمرانی شهرداری حضور یافتند .

براساس مصوبات قبلی کمیسیون  نظارت هدف از این بازدید نظارت بر روند اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر از بُعد کیفی و رفع موانع و مشکلات احتمالی می باشد .

حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه در این بازدید با عرض خسته نباشید و خداقوت ، علت حضور اعضای کمیسیون را بررسی نحوه اجرای مصوبات در معاونت فنی و عمرانی در جهت رفع مشکلات شهروندان اعلام نمود و خواستار ارائه توضیحات لازم در عدم اقدامات لازم در خصوص برخی مصوبات ابلاغی شد .

حسین پناهی عضو کمیسیون نظارت نیز ضمن عرض سلام و خسته نباشد از روند فعالیت معاونت عمرانی بر لزوم تعاملات فی مابین رابط پیگیری مصوبات این معاونت با واحد امور شوراهای شهرداری تاکید نمود و خواستار ارائه نکته نظرات و پیشنهادات افراد مرتبط در خصوص معایب و محاسنات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم پیگیری مصوبات و راهکارهای مرتبط گردید .

مهندس فتاحی عضو دیگر کمیسیون نظارت : با اشاره به وضعیت رکود حاکم در جامعه و نزدیک شدن  به فصل عملیات خواستار مشخص شدن میزان بدهی ها از بابت اجرای پروژه ها در سال جاری گردید و برلزوم توجه ویژه به این میزان مطالبات جهت تسویه حساب در بودجه سال آتی تاکید کرد .

محمد ستار پور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه فصل کاری با توجه به وضعیت آب و هوایی در شهر ارومیه محدود می باشد گفت : تمامی پیمانکاران طرف قرار داد می بایست قبل از شروع فصل کاری با برگزاری مراحل قانونی مشخص گردد تا شاهد اتلاف زمان و هزینه در اجرای پروژه های مختلف عمرانی در سطح شهر(همچون آسفالت ، جدول گذاری ، اتمام پروژه های نیمه تمام ) شهر نباشیم .

جوان کیا معاونت فنی و عمرانی شهرداری نیز با قدردانی از حضور اعضای کمیسیون نظارت در معاونت حضور نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را عامل دلگرمی و افزایش روحیه کاری کارکنان عنوان کرد و به تشریح اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در سال 95 و برنامه های این سازمان برای سال آتی پرداخت که از مهمترین اقدامات و پروژه های در دست اجرا می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1-  اتمام تقاطع غیر همسطح آذربایجان

2-  اتمام زیرساختها ، تجهیزات جانبی همچون هتل 4 ستاره و نصب دستگاههای شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی چست

3-  شروع پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء و انعقاد قرارداد 100 میلیاردی  (با تعامل لازم با اداره کل منابع طبیعی جهت کاهش  هزینه های آزاد سازی )

4-  احداث ساختمان شماره 1 شهرداری در پارک ائللر باغی با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر

5-  احداث ساختمان شماره 3 شهرداری

6-  اتمام پروژه تالار شهر در محل بنای قدیمی صدا و سیما

7-  احداث پارک سلامت (حد فاصل پل عدالت تا پل قویون) با همکاری سازمان همیاری

تعداد نمایش ها (256)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان