:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
آئین گشایش چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

آئین گشایش چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 24 شهریور,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

آئین گشایش چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

چهارمین دوره جشنواره انگور با حضور معاون پارلمانی وزیر امور خارجه ،اعضای شورا ،شهردار ،مسئولین استانی و نمایندگان مجلس به همراه جمعی از میهمانان و خبرگزاریهای خارجی و داخلی  در دهکده ساحلی چی چیست ارومیه با هدف حمایت از کشاورزی استان و احیای دریاچه ارومیه آغاز به کار کرد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، شامگاه دیروز(23 شهریور) در آیین گشایش چهارمین جشنواره انگور در ارومیه، گفت: باید با تلاشی روز افزون تولید انگور این میوه بهشتی در دنیا را به نام ایران و مخصوصا آذربایجان غربی ثبت کنیم.

وی افزود: باید مسئولان مربوطه نیز زمینه های تولید محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر را فراهم کنند که این مهم می تواند در اقتصاد مردم منطقه این نقش کارسازی داشته باشد.

این مسئول، با بیان اینکه باید همت مسئولان برای حمایت از کشاورزان درعمل ثابت شود، تصریح کرد: ما باید از کشاورز به خوبی حمایت کنیم تا محصولات خود را به کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و آذربایجان و دیگر کشورها صادر کند.
وی، به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه صادرات انگور اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارج می تواند مجوز صدور وزیرا را به شهرستان ارومیه را صادر کند تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند از طریق اخذ ویزا در این استان سرمایه گذاری کنند.

در ادامه مراسم، نادر صفر زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: امروز 18 کارخانه آب میوه و کنسانتره در این استان با ظرفیت یک میلیون تن فعالیت می کنند.
صفر زاده افزود: 10 هزار مهندس کشاورزی نیز در این استان در کار کشاورزی فعالیت می کنند و باید از ظرفیت این نیروی انسانی متخصص بیش از پیش استفاده کنیم
.
وی اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دوستی هرچه بیشتر با کشورهای همسایه در زمینه سرمایه گذاری و تقویت بخش اقتصادی کشور باشیم .
وی با اشاره به عملیاتی کردن طرح های سرمایه گذاری ، خاطرنشان کرد: با همکاری و حمایت مجلس و تصویب طرح متمم بودجه به دولت یاری رسیده است که شاهد رشد و بالندگی اقتصادی در کشور خواهیم بود.

این مسئول افزود: در آذربایجان غربی سه فرودگاه آماده خدمت و ارسال محصولات کشاورزی استان  به کشورهای دیگر در حال فعالیت است.
وی گفت: ما مسئولان آماده هستیم تا پتانسیل و ظرفیت های استان را به کشورهای خارجی با محصولات خوب معرفی کنیم و نظیر این جشنواره را بنا است در تهران هم برگزار کنیم
.
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره تلاش شده است که توانمدی های اقتصادی در رابطه با تولید انگور و محصولات مرتبط با این فراورده کشاورزی به کشورهای دنیا معرفی شود.
وی افزود: 286 هزار تن انواع انگور در این استان تولید می شود که از این مقدار 20 هزار تن انگور صادر می شود که امیدواریم این رقم روز به روز افزایش پیدا کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه این جشنواره پاسخی به مطالبات و خواسته های مردم فرهنگ دوست ارومیه  است، تصریح کرد: جشنواره انگور در راستای حفظ آداب و سنن قدیمی و محلی و بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با هویت بومی و ملی خود است.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که سنن و آداب قدیمی در خاطره ها خاک خورده و فراموش شود و در تلاش هستیم این خاطرات را برای همیشه ثبت کنیم.

حضرت پور اضافه کرد: توانمندی های کشاورزی این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود می تواند میزبان خوبی برای سرمایه گذاران بخش خارجی باشد.

وی گفت: جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بسته بندی شاید مهمترین هدف اقتصادی جشنواره انگور ارومیه باشد.

گفتنی است، در حاشیه جشنواره انگور ارومیه، جشنواره های جانبی همچون پرواز بادبادک ها، غذاهای سنتی تهیه شده از مشتقات انگور، جشنواره عکس های سلفی، جشنواره عکس و جشنواره احترام به والدین و برنامه هایی همچون مسابقه خوشنویسی آیات و احادیث مربوط به انگور و جشنواره تمثیل ها و ضرب المثل هایی به زبان ترکی و فارسی در مورد این میوه بهشتی در محل دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود.

 

تعداد نمایش ها (147)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان