:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
استفاده از تخصص صاحب‌نظران امور فرهنگی در مدیریت شهری ارومیه

استفاده از تخصص صاحب‌نظران امور فرهنگی در مدیریت شهری ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 08 آبان,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

استفاده از تخصص صاحب‌نظران امور فرهنگی در مدیریت شهری ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تخصص صاحب‌نظران امور فرهنگی در مدیریت شهری ارومیه مورد استفاده قرار گیرد.

لطیفه مبین ، اظهار داشت: تخصص صاحب‌نظران مسائل فرهنگی در مدیریت شهری ارومیه مورد توجه قرار گیرد، همچنین از ظرفیت نهفته در اساتید دانشگاهی، فعالان فرهنگی و هنری نیز باید بهره‌برداری شود.

وی برگزاری نشست هم‌اندیشی در این زمینه با افراد توانمند، صاحب اندیشه و تفکر را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: از پیشنهادات و نظرات آحاد مردم در مدیریت شهری ارومیه و حوزه مربوط به مسائل فرهنگی استقبال می‌شود.

مبین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه را متولی امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حوزه مدیریت شهری دانست و ادامه داد: همچنین در این زمینه یک سری ماموریت‌ را عهده‌دار شده است، که باید برای جامه عمل پوشاندن آن به صورت جدی گام برداشت.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه ایجاد روحیه نشاط و شادابی اجتماعی، تقویت حس مشارکت‌پذیری، ترویج فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی، آشنایی با وظایف شهروندی، تعریف الگوی جامع برای یک شهروند نمونه و برنامه‌‌ریزی برای اوقات فراغت را مسئولیت‌های این سازمان برشمرد.

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای انجام کار فرهنگی در ارومیه

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای موردنیاز از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای انجام کار فرهنگی باید در ارومیه فراهم شود، ادامه داد: در این زمینه معاونت امور عمرانی شهرداری ارومیه مسئولیت‌های مختلفی را عهده‌دار شده است.

مبین فراهم کردن امکانات سخت‌‌افزاری، فضای فیزیکی و امکانات موجود همچنین احداث فرهنگسرا، ورزشگاه، مجتمع فرهنگی و رسیدگی به وضعیت ساختمانی مساجد را از جمله مسئولیت‌های معاونت امور عمرانی شهرداری ارومیه برشمرد و گفت: در این راستا قدم‌هایی برداشته می‌شود.

وی توسعه کتاب‌‌خانه‌های عمومی، ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پژوهشی، تعامل با خانه‌های سلامت  و یک سری اقدامات دیگر را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این ارتباط اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

لزوم برگزاری رویداد فرهنگی غنی و پربار در ارومیه

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای تامین امکانات نرم‌افزاری به عبارت دیگر رویدادهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی بکر و جدید تاکید کرد.

مبین با بیان اینکه همچنین باید از نیروی انسانی توانمند نیز بهره گرفته شود، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌، مسابقات، جشنواره‌ها و ... در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، برنامه‌های ابتکاری نیز برای اجرا در اماکن موجود در نظر گرفته شود.

وی یکی از مشکلات موجود در زمینه‌ فعالیت فرهنگی را جذب مخاطب در مقاطع سنی مختلف دانست و یادآوری کرد: صرف برگزاری برنامه و یک رویداد فرهنگی به هیچ عنوان کافی نیست، بلکه پیام آن باید به آحاد مردم رسانده شود تا اینکه از تاثیرگذاری لازم برخوردار باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

تعداد نمایش ها (165)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان