:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
اقدام قاطع و بدون تبعض در مقابله با متخلفان در راستای حفظ حقوق شهروندی

اقدام قاطع و بدون تبعض در مقابله با متخلفان در راستای حفظ حقوق شهروندی

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 04 مرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون نظارت مطرح گردید :

اقدام قاطع و بدون تبعض در مقابله با متخلفان در راستای حفظ حقوق شهروندی

 

سی و سومین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر با محوریت اقدام قاطع و بدون تبعیض در مقابله با متخلفان در راستای حفظ حقوق شهروندان و همچنین ایجاد سیما و منظر مطلوب شهری برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حسین پناهی ؛ با حضور اعضاء و ناظرین کمیسیون ، سلامت معاون خدمات شهری ، تیزکار معاون اداری و مالی ، جلیل زاده مدیر عامل سازمان میادین و  جعفری مسئول امور شوراها در سالن جلسات شورا برگزار شد که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

حسین پناهی رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه پیشاپیش فرارسیدن سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد را گرامیداشت و با اشاره به دستور امام خمینی در این ایام مبنی بر بازگشت جوانان انقلابی به جبهه های جنگ و حضور گسترده مردم در جبهه های حق علیه باطل و پیروزی بر منافقین کور دل و اربابان نابخردشان ابراز امیدواری کرد : جوانان مومن و انقلابی نیز باید با توجه ویژه به فرامین رهبر معظم انقلاب و بصیرت لازم باید امروز در جبهه های مختلف همچون دفاع از حریم اهل بیت (ع) حوزه های اقتصادی ، علمی ، فرهنگی با انجام وظایف خود به نحوی شایسته در راستای دفاع از ارزشهای نظام و انقلاب گام بردارند .

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه اداری مالی شهرداری و عوامل دخیل در زمینه راه اندازی سیستم یکپارچه فرآیند عملیاتی مصوبات شورا در حوزه های مختلف شهرداری گفت : با پای کار آمدن رابطین امور شوراها در واحدها ، مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری فرآیند پیگیری مصوبات بیش از پیش به چشم می خورد و این حاصل زحمات همکاران در واحد امور شوراها است می باشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و توجیه نیروهای شهرداری در برخورد با دستفروشان از اولویت های کاری این مجموعه است بر لزوم توجه به مقوله مشاغل مزاحم و سد معبر سد و نیز پیگیری های عوامل خدمات شهری شهرداری ارومیه در خصوص جمع آوری دستفروشان از سطح شهر در راستای احقاق حق شهروندان در معابر عمومی شهر تاکید کرد و گفت : در مرحله اول و جهت جلوگیری از فعالیت دستفروشان در معابر عمومی شهر شهرداری با ایجاد و راه اندازی بازارهای روز هفتگی و میادین میوه و تره بار محلی و هدایت دستفروشان به محل های تعیین شده و نظارت بر عملکرد آنها می تواند شغلهای مزاحم و سد معبر را از معابر عمومی شهر تا حد مطلوب جمع آوری نماید .

این مقام مسئول همچنین  با اولویت قرار دادن ایجاد طرح های بازارهای روز و هفتگی و میادین میوه و تره بار محلی با رعایت شرایط واگذاری و در مراحل بعدی از جمله پارکینگ عطایی خواستار اجرای طرح پاکسازی کامل مشاغل مزاحم و سد معبر از سطح شهر و نظارت بر حفظ آن به گونه ای که بتوانیم شهر ارومیه را به عنوان شهری عاری از سد معبر و مشاغل مزاحم در سطح کشور معرفی نماییم همانطوریکه شهر تبریز خود را به عنوان شهر بدون گدا معرفی نموده است.

پناهی محدود نکردن این طرح برای نقاط و معابر خاص از جمله خیابانهای عطایی وامام خمینی (ره) را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم و سد معبر در تمامی سطح شهر قابل پیگیری است بر همگانی نمودن این طرح در مناطق مختلف شهر حتی معابر فرعی تاکید نمود و خاطر نشان کرد : تجاوز به حریم عمومی و حقوقی مردم عملی ناشایسته و غیر قانونی تلقی میشود که مسئولین امر میبایستی با قاطعیت و بدون هیچ نوع تبعیضی با داشتن سعه صدر و توجیهات لازم اقدام نمایند و دست آخر و در صوت عدم حصول نتیجه به قوه قهریه متوصل گردند.

لطیفه مبیّن اظهار داشت : با مد نظر قرار دادن روش مرسوم فعلی در خصوص دستفروشان و پیش روی مغازه داران به حریم پیاده روها شهرداری ارومیه بایستی ضمن جلوگیری از این اقدام در کلیه نقاط سطح شهر، مستند سازی ( ابلاغ اخطار ، تهیه فیلم و عکس و ... ) نماید تا در صورت عدم رفع سد معبر بتوان با دست پر و دلایل و مدارک مستنده موجود بتوان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیر موضوع شد تا حق و حقوق شهروندان در استفاده از معابر عمومی پایمال نگردد .

ستارپور نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ، با اشاره به تجربیات گذشته در خصوص سد معبر و دستفروشی گفت: سد معبر و دستفروشی از مشکلات عمده مدیریت شهری در کل کشور می باشد که هر یک از مسئولین مربوطه  با تدابیر خاص برای جلوگیری از این معضل وارد عمل شده اند که برای کنترل کامل این مشکل همکاری و همراهی کلیه ادارات و سازمان های دخیل را می طلبد .

وی در ادامه با اشاره به رکود و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه گفت : این امر سبب شده که اکثر مردم جامعه از روی ناچاری به امر دستفروشی روی آورند تا امرار معاش نمایند و برای حل این مشکل شهرداری بایستی در مکان یابی بازارهای روز و هفتگی نهایت دقت را انجام دهند تا دستفروشان به راحتی به مکان های مورد اشاره انتقال یابند .

رسول اصغرزاده از اعضای ناظر کمیسیون نظارت اذعان داشت : سد معبر و دستفروشی دراصل تجاوز به حریم خصوصی شهروندان می باشد ، لذا برای جلوگیری از اقدام برخی سودجویان در این شرایط اقتصادی و جمع آوری کامل دستفروشان و هدایت آنها به بازارهای روز و هفتگی می بایستی مسئولین امر به دور از هرگونه تبعیض اقدام نمایند که مستلزم آن آموزش پرسنل تحت امر شهرداری در مقابله با دستفروشان و نحوه برخورد مناسب آنان با سد معبر کنندگان و دستفروشان در جهت احقاق حق و حقوق واقعی شهروندان می باشد .

در ادامه سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری و جلیل زاده مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری هر یک به نوبه خود گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از فعالیت دستفروشان در معابر ، میدانها و نقاط مختلف شهر با ارائه راهکارهای فنی و اصولی و اتخاذ تمهیدات لازم برابر راهکارهای ابلاغی کمیسیون نظارت را در جلسه ارائه نمودند .

در خاتمه مقرر گردید جلسه آتی کمیسیون با دعوت معاونت خدمات شهری و سازمان میادین میوه و تره بار و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در خصوص راهکارهای ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از سد معبر برگزار گردد .

تعداد نمایش ها (155)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان