:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 11 شهریور,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
اولین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع انتخاب رئیس و نائب رئیس این کمیسیون با حضور حسین پناهی،حجت الاسلام و المسلمین دکتر خلیل پور،حسین بخشایشی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،در این جلسه حسین پناهی با رای اعضا بعنوان رئیس و حجت الاسلام و المسلمین دکتر خلیل پور بعنوان نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شدند.
در آغاز مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر خلیل پور گفت:کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیونها در بخش خدمات رسانی و رفع مشکلات شهروندان است و با تصمیمات اساسی نقش بسزایی در ایجاد توسعه فضای سبز،ساماندهی مشاغل مزاحم و ایجاد زیرساخت های اساسی خواهد داشت.
وی در ادامه سخنانش با تقدیر از فعالیت ها و عملکرد کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت:کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دوره چهارم شورای اسلامی شهر با استفاده از تجارب رئیس سابق کمیسیون مهندس ستارپور و اعضای آن عملکرد قابل قبولی در زمینه خدمات دهی به شهروندان ارائه نمود که جا دارد از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر نمود و امید می رود در این دوره نیز همچون دوره های گذشته با همفکری و اتحاد بتوانیم خدمات قابل ارزنده ای برای شهروندان انجام دهیم.
نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش گفت:توجه به بحث رسیدگی به پسماندهای شهری و استفاده از مشاوران و کارشناسان مدبر در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه باید به طور جد پیگیری شود و امید می رود با تولید فکر و مشاوره و استفاده از تفکرات این عزیزان بتوانیم به راهکارهای اساسی برسیم.
حسین بخشایشی ،عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک روز عرفه و عید سعید قربان گفت:امروز بحث رسیدگی به پسماندهای شهری و استحصال انرژی از پسماندهای شهری از مهمترین موضوعات می باشد که کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست باید در این زمینه زیرساخت های لازم را انجام دهد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز مدیریت در پسماند می تواند کمک بسیاری در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها انجام دهد و لذا می توانیم با ارائه برنامه های کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت در رسیدن به این هدف دست یابیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارمیه گفت:استفاده از ناظرهای کیفی در مناطق شهری و اعلام گزارشات و مشکلات شهروندان از سوی آنان می تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک نماید و در این زمینه نیز کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در نظر دارد با تشکیل بانک اطلاعاتی معابر شهری در رفع و رسیدگی به مشکلات مردم تلاش نماید.
وی همچنین در پایان سخنانش افزود:ایجاد بازارچه های روز و هفته بازار در مناطق شهری علی الخصوص در مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال برای جوانان باید در دستور کار کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی قرار گیرد و از دستگاههای مربوطه نیز می خواهیم در جهت خدمت صادقانه به شهروندان در کنار شورای اسلامی شهر ارومیه گام بردارند.
حسین پناهی ،رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در ادامه جلسه با تبریک عید سعید قربان و با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگی شهید محسن حججی گفت:امروز جوانانی چون شهید حججی ،با مقاومت و ایثارگری ،غیرت و شهامت جوانان ایرانی را به جهانیان نشان دادند و بنده شهادت این شهید والامقام و سرافراز را به مقام معظم رهبری و خانواده های شهدا و ایثارگر تبریک عرض می کنم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:شهادت برای ما یک افتخار است و ما این افتخار را کسب نکرده ایم اما همیشه در تلاش بوده ایم در راه شهدا قدم برداریم و از رهروان آنها باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه گفت:امید است با همدلی و کمک اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بتوانیم در راستای احقاق اهداف کلی با تمام توان تلاش کنیم و با ارائه راهکارهای مفید در رفع نیازهای اساسی جامعه گام برداریم.
حسین پناهی همچنین در ادامه افزود:کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از لحاظ کمی خدمات ارزنده ای را انجام دادند اما از لحاظ کیفی دچار مشکلات بوده ایم و امید است با همدلی بتوانیم این نقاط ضعف را برطرف نمائیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید تلاشهای مضاعفی در رفع مشکلات شود ، افزود:رسیدگی به وضعیت آسفالت،جداول،معابر شهری و پروژه های خدماتی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست خواهد بود و لذا باید در این راستا تلاش های مضاعفی انجام گیرد.
حسین پناهی همچنین با اشاره به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی گفت:زیبایی منظر شهری یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست خواهد بود و در این زمینه نیز توجه جدی بر ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی خواهد شد چون دوست نداریم منظر شهری با نصب تابلوهای تبلیغاتی برهم بخورد و شهر زیبایی خود را از دست دهد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه توجه به افزایش سرانه فضای سبز،توجه به وضعیت محیط زیست شهری،ساماندهی مشاغل مزاحم و رفع سد معبر ،بازنگری و نظارت بر عملکرد نهادهای خدمات رسان شهرداری ارومیه،اجرایی کردن مصوبات کمیسیون،نگاه کلی به رویکرد و ایجاد مراکز تفریحی،نگاه جدی به خواسته ها و نیازهای شهروندان ،توجه به سیاست گذاری با اهداف بلند مدت،تشکیل کارگروههای تخصصی،توجه به بحث ساماندهی پسماندهای شهری را از دیگر برنامه های این کمیسیون عنوان نمود.
سیاستگذاری در بخش های مختلف از جمله در حوزه سازمانهای مرتبط به این کمیسیون را از دیگر اقدامات اساسی نامیدند.
وی با تاکید و تشکر از خدمات صورت گرفته در زمان مدیریت آقای ستارپور در طول 4 سال گذشته شایسته تجلیل دانستند.
وی ایجاد کارگروه های مختلف جهت پیگیری امورات مرتبط با کمیسیون برای سیاست گذاری از اولویت های اساسی این کمیسیون دانستند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه تخصصی محوری و محله محوری را جزو برنامه های و سیاستهای این کمیسیون دانست و در این راستا خواستار راه اندازی بازارهای روز هفته و میادین میوه و تره بار را برای اشتغال و حل مشکل ساماندهی دست فروشان را اولویت بعدی کمیسیون دانست.
در پایان ساماندهی مشاغل مزاحم برابر تصمیمات قبلی شورای اسلامی شهر ارومیه جزو درخواست های کمیسیون بود.
همچنین سیاست گذاریهای لازم در خصوص اصلاح ایستگاههای مزاحم شهری برای کسبه متحدالشکل نمودن آنها برای جاذبه های شهری و همچنین سرویس های بهداشتی در خیابانهای اصلی و مراکز پرتردد شهر خصوصا خیابان عطایی و بازارها از جمله خواسته ها و اولویت های حسین پناهی بود.
موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیم نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.

تعداد نمایش ها (140)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان