:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
بررسی راهکارهای برون سپاری اصولی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان

بررسی راهکارهای برون سپاری اصولی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 24 آبان,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون نظارت مطرح گردید :

بررسی راهکارهای برون سپاری اصولی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان

 

چهل و ششمین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر با بررسی راهکارهای برون سپاری اصولی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان برگزار گردید.

 

    به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور با حضور اعضای کمیسیون ، نماینده دفاتر پیشخوان دولتی شهر ارومیه ، اشرفی مدیر مالی شهرداری ارومیه ، اسدپور مدیر عامل سازمان آمار و فن آوری اطلاعات ، کیامهر نماینده معاونت معماری و شهرسازی و جعفری مسئول امور شوراها در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

حجت الاسلام محمد خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک فرارسیدن هفته کتابخوانی به تمامی هموطنان عزیز دستور جلسه این هفته کمیسیون بررسی راهکارهای برون سپاری اصولی ارائه خدمات شهرداری به شهروندان از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تبدیل ارومیه به شهر هوشمند اعلام نمود .

خلیل پور ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی برخی سیستم های هوشمند در بخش های مختلف شهرداری ، اظهار داشت : به پیگیری های  اقشار روشنفکر جامعه و دانشگاهیان از آخرین روند  اقدامات انجام شده در خصوص تبدیل ارومیه به شهری هوشمند ، عاملی مهم برای پاسخگویی به افکار عمومی جامعه دانست که می بایست پس از آماده سازی تمامی زیر ساختها و جوانب امر اقدام به افتتاح و یا پرده برداری از پروژه های موجود در این مورد نمود .

این مقام مسئول با تاکید بر تعامل بیش از پیش معاونتهای برنامه ریزی و معماری و شهرسازی شهرداری خواستار رفع هرنوع مشکلات و موانع موجود در این بخش مهم شد که اتمام این سیستم جامع هوشمند ضمن داشتن نقش کلیدی در مدیریت منابع و اطلاعات مجموعه مدیریت شهری می تواند منجر به کاهش سفرهای درونی غیر لازم شهروندان ، کاهش مراجعات حضوری ، کاهش خطای انسانی ، کاهش مصرف کاغذ و سایر منابع ، حذف بایگانی فیزیکی ، کاهش مدت زمان پاسخگویی و در نهایت باعث شفاف سازی لازم در ادائه خدمات به شهروندان خواهد شد.

حسین پناهی عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه با تشریح اینکه امروز تمامی شهروندان می توانند با استفاده از تلفن های خود نسبت به پرداخت عوارض و یا انجام سایر خدمات بانکی اقدام نمایند گفت : تمامی نرم افزارهای برنامه ریزی شده می بایست در جهت سهولت پرداخت و تسهیل امور برای شهروندان باشد نه اینکه خود مانعی در ارائه خدمات شهروندان باشد .

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در این حوزه خواستار نظارت و بازدیدهای میدانی از سازمانها و واحدهایی که مستقیما متولی این امر هستند شد و ادامه داد : تمامی این واحدها جهت حصول نتیجه مطلوب اقدامات خود می بایست تمامی موانع و مشکلات را در قالب لایحه ای به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند .

پناهی همچنین با اذعان به برخی مشکلات پیش آمده در صدور قبوض غیر واقعی به شهروندان که منجر به برخی بی اعتمادی ها میان شهروندان و مسئولین شده بود خاطر نشان کرد : مسئولین مرتبط می بایست تمامی تلاش خود را درجهت ایجاد زیر ساختهای مناسب اطلاعاتی و ارائه خدمات شفاف به شهروندان به کار گیرند و اعتمادسازی دوطرفه سابق را ضمن بهبود ارتقاء دهند .

عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر با تبیین وضعیت رکود حاکم بر شهرداریهای کل کشور توانمندی شهرداری از ظرفیت شهر هوشمند برای شفاف سازی درآمدهای شهرداری تاکید کرد و ایجاد و استفاده از راهکارهای الکترونیکی و نرم افزارهای جامع را بعنوان بخشی از درآمد پایدار و  گامی مهم در وصول این مبالغ جهت ارائه خدمات مطلوب تر به همشهریان عزیز برشمرد .

در ادامه جلسه اعضای حاضر ضمن بررسی موضوعات مطروحه در کمیسیون به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و مقرر گردید تمامی اعضای حاضر جهت بررسی بیشتر موضوع در جلسه آتی کمیسیون نیز حاضر شوند .

 

در ادامه جلسه هریک از حاضرین به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند .

تعداد نمایش ها (168)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان