:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
توجه ویژه بر جنبه کیفی اقدامات در کنار نظارت بر بُعد کَمّی اجرای مصوبات

توجه ویژه بر جنبه کیفی اقدامات در کنار نظارت بر بُعد کَمّی اجرای مصوبات

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 31 خرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون نظارت مطرح گردید :

توجه ویژه بر جنبه کیفی اقدامات در کنار نظارت بر بُعد کَمّی اجرای مصوبات

 

 

سی و امین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر با موضوع توجه ویژه بر جنبه کیفی اقدامات در کنار نظارت بر بعد کمی اجرای مصوبات برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حسین پناهی ؛ با حضور اعضاء و ناظرین کمیسیون ، اشرفی مدیر مالی شهرداری ، جعفری مسئول امور شوراها و احمدی نماینده موسسه حسابرسی منتخب شورای شهر مجموعه مالی شهرداری ارومیه در سالن جلسات شورا برگزار شد که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

   حسین پناهی رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر اورمیه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و خیر مقدم با محکوم نمودن اقدامات عوامل استکبار جهانی در به شهادت رساندن 4 تن از سربازان اسلام در نوار مرزی منطقه اشنویه خاطر نشان کرد : امروز اقتدار و آرامش و امنیت پایدار موجود در تمامی نقاط ایران اسلامی را مدیون جان فشانی های سربازان این مرز و بوم در صیانت از وجب به وجب میهن اسلامی می باشیم .

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه دستور جلسه این هفته کمیسیون را توجه ویژه بر جنبه کیفی اقدامات در کنار نظارت بر بعد کمی اجرای مصوبات  و همچنین احصاء و ثبت دارایی های منقول ، غیر منقول و وصول مطالبات نقدی شهرداری در زمان رکود با محوریت شفاف سازی در نظام مالی شهرداری ارومیه در راستای تحقق بخش مهمی از مقوله ایجاد در آمدهای پایدار در مجموعه مدیریت شهری در ادامه مباحث هفته گذشته کمیسیون اعلام کرد .

حسین پناهی از اساتید دانشگاهی عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اذعان اینکه در راستای پیگیری و اجرای مصوبات و ابلاغ به دستگاه های مربوطه و حوزه های تخصصی اقدامات مهمی صورت گرفته است خاطر نشان کرد : گام بعدی کمیسیون نظارت را توجه ویژه به اجرای کیفی این مصوبات در راستای پاسخ گویی به مطالبات و دغدغه های شهروندان در بخش های مختلف است .

پناهی با ابراز تاسف از تفسیرهای غیر منطقی برخی از مدیران و اصحاب رسانه در خصوص مداخله جویی دانستن امر نظارت و پیگیر مصوبات که وظیفه ذاتی این کمیسیون می باشد خاطر نشان کرد : تمامی شهروندان پس از انتشار مجموعه عملکرد کمیسیون نظارت شاهد اقدامات مهم و زیرساختی این کمیسیون در جهت رفع مشکلات چندین ساله حاکم در مجموعه های مختلف با محوریت پاسخگو بودن به مطالبات شهروندان ؛ خواهند بود .

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت موضوعات مطروحه در جلسات گذشته در خصوص احصاء و ثبت دارایی های منقول ، غیر منقول و وصول مطالبات نقدی شهرداری در زمان رکود با محوریت شفاف سازی در نظام مالی شهرداری ارومیه در راستای تحقق بخش مهمی از مقوله ایجاد در آمدهای پایدار در مجموعه مدیریت شهری بر لزوم تغییر سیستم مالی از نقدی به تعهدی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مدیران ارشد مالی به عملیاتی نمودن این سیستم جامع و کار آمد که زمینه سو استفاده های احتمالی را تا حد زیادی مرتفع می نماید شد .

 

 

 

در ادامه مدیر مالی شهرداری و نماینده موسسه حسابرسی منتخب شورای شهر به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص ایجاد سیستم مالی جدید پرداختند که مقرر گردید ماحصل موضوع پس از بررسی های کارشناسی توسط واحد های مربوطه جهت تصویب نهایی به کمیسیون ارجاع گردد .

همچنین اعضای حاضر با حضور مسئول امور شوراها به بررسی کلیات تمامی مصوبات دوره چهارم شورا به تفکیک سازمانها ، مناطق ، معاونت ها و واحدهای مختلف از جمله مصوبات اقدام شده ، در دست اقدام  و اقدام نشده پرداختند که از این بین معاونت برنامه ریزی و بودجه ، عملکردی قابل تقدیر نسبت به سایر واحد های تابعه داشته است .

در خاتمه مقرر گردید ضمن دعوت از معاونین اداری و مالی ، برنامه ریزی مدیر عامل سازمان فن آوری اطلاعات و مدیر مالی شهرداری در جلسه هفته آتی کمیسیون در خصوص بررسی و رفع برخی موانع موجود در حوزه اداری مالی و رفع نواقص سیستم یکپارچه نظارت ،  موسسه حسابرسی منتخب شورای شهر با همکاری مجموعه مالی شهرداری به احصاء مطالبات شهرداری از شهروندان به تفکیک مناطق (با اولویت شهرداری منطقه یک ) بپردازد و نتیجه اقدامات را در قالب گزارشی جامع به کمیسیون ارائه نماید .

 

تعداد نمایش ها (141)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان