:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
توجه ویژه به حوزه گردشگری بعنوان راهکاری مهم در راستای رفع معضل بیکاری

توجه ویژه به حوزه گردشگری بعنوان راهکاری مهم در راستای رفع معضل بیکاری

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 22 آبان,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و مطرح شد :

توجه ویژه به حوزه گردشگری بعنوان راهکاری مهم در راستای رفع معضل بیکاری

 

یکصدو سی و یکمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حسین بخشایشی و محوریت توجه ویژه به حوزه گردشگری بعنوان راهکاری مهم در راستای رفع معضل بیکاری  برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست سیّد هادی ذاکر و با حضور اعضای کمیسیون و سحابی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری و افشین فر مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت ایام اربعین حسینی برای تمامی زائرین سید و سالار شهیدان که از کشورهای مختلف راهی حرم مطهر این امام همام شده اند آرزوی سلامتی و از خداوند متعال قرار گرفتن در زمره پیروان و رهروان صدیق ائمه عصمت و طهارت (ع) را مسئلت نمود .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه دستور جلسه این هفته کمیسیون را توجه ویژه به حوزه گردشگری بعنوان راهکاری مهم در راستای رفع معضل بیکاری اعلام نمود و خواستار توجه ویژه مسئولین در ایجاد زیر ساختهای توسعه این صنعت در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه شد .

ذاکر در ادامه از مهمترین دلایل عدم رونق صنعت گردشگری منطقه را نبود سیاستی مدون و اصولی در نحوه نگاه به توسعه این صنعت و نبود تعامل لازم میان مسئولین دانست و خاطر نشان کرد هر مقامی  از دیدگاه خود سعی در انجام برخی اقدامات می باشد که متاسفانه تا زمانی که سندی جامع و مطالعه شده الگوی حرکتی نباشد این رونق این حوزه با شکست مواجه خواهد بود .

حسین پناهی عضو کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در این حوزه و جهت دهی کمیسیون به حوزه گردشگری بر لزوم ارتقاء ساختارهای موجود ایجاد بانک اطلاعاتی جامع گردشگری شهرستان ارومیه تاکید کرد .

پناهی با تشریح اهمیت برنامه ریزی های مدون در راستای شناختن و شناساندن ظرفیت های گردشگری و ایجاد جذابیتهای نوین برای تمامی گروه های سنی خاطر نشان کرد : نحوه معرفی اصولی ظرفیتها به گردشگران بر اساس نیازآنها اقدامی مهم در جذب گردشگران پایدار داخلی و خارجی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مدیریت منابع طبیعی موجود همچون رودخانه شهر چایی ، آثار باستانی و اماکن تفریحی که ظرفیتهای بالقوه ای را به وجود آورده اند شد و بار دیگر خواستار ایجاد زیر ساختهای لازم جهت پیاده سازی طرح دریاچه تا دریاچه بعنوان برندی جهانی در این منطقه شد و استفاده از پتانسیل این رودخانه هم در بستر و هم در حاشیه آن با مدیریت و اجرای طرح های مطالعه شده برای ایجاد جذابیت بیشتر و کمک به اشتغال جوانان و جهت دهی لازم سرمایه گزاری در صنعت گردشگری و مدیریت این طرح گردید .

مهندس محمد خالد حاتمی نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به موضوع بیکاری موجود در استان و شهر ارومیه بر ایجاد معضلات بیشماری که از قِبَل بیکاری جوانان گریبان جامعه و خانواده ها را می گیرد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز موضوع گردشگری و رونق این صنعت در ارومیه می تواند تا حد قابل توجهی در اشتغال زایی خانواده ها داشته باشد .

مهندس حاتمی با اذعان به خلاء های موجود در حوزه گردشگری سوء مدیریت را مهمترین عامل عدم توسعه این صنعت دانست و خاطر نشان کرد : علی رغم وجود ظرفیتهای مختلف موجود از جمله تنوع اقوام ، ادیان و مذاهب ، حاذبه های مختلف باستانی ، طبیعی و جاذبه های تجاری  همچنان استان ما در رتبه 28 در شاخص های مختلف توسعه در کشور است .

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری و ارتقاء زیر ساختهای جذب توریسم در منطقه خواستار رفع بروکراس های غیر ضروری در راستای جذب و حمایت از سرمایه گذاران شد و اظهار داشت : فرهنگ برخورد مناسب با گردشگران نیز می بایست کاملا اصلاح گردد تا زمینه رغبت گردشگران مختلف جهت سفر چندین باره به شهرمان روز به روز افزایش یابد .

این مقام مسئول اظهار داشت : صنعت گردشگری نیاز به همراهی و همگامی تمام شهروندان دارد و این زمانی وجود خواهد داشت که در بین شهروندان از اقشار و اقوام و ادیان و مذاهب مختلف رابطه ای دوستانه ، محترمانه و متعاملانه وجود داشته باشد و لازمه این امر افزایش تعاملات و روابطی است که سابقه طولانی مدت در تاریخ این مرز و بوم دارد و در این راستا باید از هرگونه تنش زایی پرهیز بعمل آید .

تعداد نمایش ها (158)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان