:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
توسعه و گسترش راههای ارتباطی مهمترین عامل توسعه و جذب سرمایه گذاران می باشد

توسعه و گسترش راههای ارتباطی مهمترین عامل توسعه و جذب سرمایه گذاران می باشد

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 30 مرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

درجلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری مطرح شد :

توسعه و گسترش راههای ارتباطی مهمترین عامل توسعه و جذب سرمایه گذاران می باشد

 

یکصد و بیستمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر با محوریت گسترش راههای ترانزیتی ، ریلی ، هوایی و بزرگراهها بعنوان عاملی مهم در توسعه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه  کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری به ریاست سیّد هادی ذاکر با حضور  اعضای کمیسیون ، سحابی معاون اقتصادی و افشین فر مسئول اداره سرمایه گذاری شهرداری ، حاج بیگی شهردار منطقه 3 شهرداری و نماینده شرکتهای گردشگری استان آذربایجان غربی در سالن اجتماعات معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص موضوعات مطروحه در کمیسیون پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رییس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین دستور جلسه این هفته کمیسیون را توسعه و گسترش راههای ارتباطی شهر ارومیه در بخش های مختلف ترانزیتی ، ریلی ، هوایی و بزرگراهها بعنوان ایجاد زیر ساختی مناسب و عاملی مهم در توسعه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

  اعلام نمود .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ضمن گرامیداشت سفر اخیر وزیر راه و شهر سازی به استان که ثمرات فراوانی داشت خواستار اتمام هرچه سریعتر راه آهن ارومیه مراغه ، آزادراه ارومیه تبریز ، راه اندازی قطار سریع السیر ارومیه تبریز و احداث باند دوم فرودگاه بین المللی ارومیه بعنوان بخشی از مطالبات چندین ساله و بحق مردم ارومیه شد .

ذاکر وجود زیر ساختهای قوی مواصلاتی را عاملی مهم جهت شناساندن ظرفیتهای مختلف تاریخی ، مذهبی و گردشگری به گردشگران دانست و خاطر نشان کرد : وجود زیر ساختهای کامل ریلی و هوایی زمینه حضور شرکتهای مسافرتی را که عاملی مهم در شناساندن ظرفیتهای این منطقه به گردشگران داخلی و خارجی هستند را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد .

حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به رکود موجود در جامعه تنها راه برون رفت از این روند را ارائه بسته های سرمایه گذاری به تفکیک مناطق 5 گانه و ارتباط نزدیک مناطق با معاونت سرمایه گذاری جهت حل مسائل فنی محل های تعیین شده و رفع بروکراسی های غیر لازم عنوان نمود .

بخشایشی با اشاره به ظرفیتهای بالای آژانس های گردشگری ، جذب گردشگران و شناساندن ظرفیتهای مختلف استان و شهر ارومیه را از رسالتهای اصلی و مثمر ثمر این بخش دانست و تصریح کرد : شان و جایگاه گردشگران و مسافرین باید در هر صورت حفظ گردیده و با افراد سود جو یی که منافع خود را به منافع شهروندان و شهر ترجیح میدهند برخوردی قاطع بعمل آید .

مهندس حاتمی نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر اظهار داشت : صنعت گردشگری می تواند بعنوان درآمدی پایدار که هیچ ارتباطی با رکود حاکم در کشور ندارد و در آمد حاصل مستقیما در سفره شهروندان تاثیر گذار است باید در اولویت تمامی اقدامات اجرایی کشور و علی الخصوص شهر ارومیه قرار گیرد .

حاتمی با ابراز تاسف از سو استفاده برخی شهروندان در برخورد با گردشگران مختلف علی الخصوص گردشگران درمانی این برخورد نا مناسب را عاملی مهم در عدم حضور مجدد در کشور دانست و خاطر نشان کرد : فرهنگ سازی لازم در راستای برخورد مناسب با گردشگران باید در اولویت اقدامات گردشگری قرار گیرد .

در ادامه جلسه هر یک از حاضرین به بیان نکته نظرات و دیدگاه های خود در خصوص توسعه صنعت گردشگری پرداختند .

سحابی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ضمن انتقاد از عدم تعامل لازم واحدهای مختلف شهرداری و سایر ارگانهای ذیربط با این مجموعه خواستار ورود مستقیم کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری جهت توجیح مسئولین امر در راستای افزایش همکاریها با این معاونت در راستای ایجاد بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار شد.

 

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد

 

 

 

تعداد نمایش ها (165)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان