:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت ، و گردشگری در خصوص شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه برگزار شد

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت ، و گردشگری در خصوص شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 05 دی,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت ، و گردشگری در خصوص شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه برگزار شد

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهرارومیه : اعضای شورای شهر از روند پیشرفت عملیات فیزیکی شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه  بازدید و  در خصوص گزارشات این پروژه  توسط معاونت عمرانی شهرداری به بحث و گفتگو پرداختند. 

 یک صدو سی وششمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر با محوریت روند پیشرفت عملیات فیزیکی شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست سیّد هادی ذاکر و با حضور اعضای کمیسیون ،  رییس شورا و جمعی از اعضای شورا و نیز مهندس جوان کیا و سحابی معاونین عمرانی و اقتصادی شهرداری و مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین دستور جلسه این هفته کمیسیون را بررسی راهکارهای توسعه زیرساختهای دهکده ساحلی چی چست و بازدید میدانی از پیشرفت عملیات فیزیکی شهربازی در حال ساخت چی چست ارومیه عنوان کرد

این مقام مسئول با قدردانی از زحمات و توانمندی های مجموعه فعال در چی چست و معاونت عمرانی شهرداری که با جدیت تمام در جهت اتمام این پروژه از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند افزود : امیدوارم با ورود شهربازی مدرن به این مجموعه بتوانیم از پتانسیل موجود این دهکده استفاده نموده و برای رفاه و شادابی شهروندان  قام موثری را برداریم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه  اظهار داشت : با توجه به اینکه این مکان جای مناسب برای ایجاد اینگونه پروژه های تفریحی می باشد  در گذر زمان می بایستی  وسعت اراضی این دهکده را افزایش داد  و در اسرع وقت افتتاح و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

پرویز جلیلی رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه ابراز امیدواری کرد و گفت : با جان گرفتن این دریاچه و ایجاد این شهربازی مدرن در کنار دریاچه ارومیه  زیبایی خاصی  به ساحل آن خواهد بخشید و مطمئنا باعث جذب گردشگر و ایجاد اشتغال ونیز استفاده از تجهیزات این دهکده خواهد شد.

حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز با  ابراز خرسندی از ساخت این شهربازی در چی چست توسط شهرداری  افزود:با توجه به ساخت این مجموعه  در دهکده چی چست  علاوه بر سود آوری و درآمد پایدار ، برای گسترش و ایجاد سایر مجموعه های تفریحی ازجمله آموزش خلبانی  ،ایجاد استخر مدرن و سایر تجهیزات تفریحی  به زمین بیشتری نیاز دارد که می بایستی جهت توسعه این دهکده  بودجه لازم را در سال آتی  پیش بینی کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه اظهار داشت: با توجه به حضور شهروندان در این مجموعه تفریحی   اولویت کاری را تکمیل زیر ساختهای ممکن برای این دهکده خواند و گفت : با توجه به تجربه سالهای گذشته در اجرای جشنواره انگور و ازدحام شهروندان و ترافیک طولانی و نبود راه خروجی مناسب و نیز تقویت برق این مجموعه می بایستی با خرید اطراف مجموعه با همیاری سازمانهای ذیصلاح   شاهد دل رنجی شهروندان نشویم

مهندس فتاحی  نایب رییس کمسیون عمران گفت: احداث و راه اندازی شهربازی مدرن از مطالبات چندین ساله شهروندان و مصوبات شورای اسلامی شهر می باشد که اصولا موقعیت شهربازی ها در اکثریت شهرها در بالا دست شهر می باشد که چشم انداز مناسبی بخصوص در ایام شب داشته باشد که از شهر قابل رویت باشد ترجیحا" منطقه ( سیر ) بسیار مناسب بوده است .

وی در ادامه گفت : از طرفی در کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیده اند که معمولا به علت آلودگی های صوتی و بصری و مزاحمت های احتمالی در هنگام شبانه روزی بایستی فاصله چند کیلومتری با محل سکونت شهری فاصله داشته باشد .

مهندس فتاحی تاکید داشت : از هم اکنون پیش بینی راههای دسترسی و پارکینگ کافی و مناسب بخصوص تدابیر لازم در حمل و نقل شهروندان را به محل دهکده چی چست ترجیحا سرویس های رفت و برگشت به طور رایگان جهت انتقال پیش بینی شود.

مهندس محمد خالد حاتمی نایب رییس کمسیون سرمایه گذاری: با توجه به اینکه موضوع شهربازی در بحث توسعه شهری همانند قطعه ای از پازل می باشد که باید در زمان و محل مناسب قرار گیرد و به نظر بنده بر این اساس انتخاب چی چست به عنوان محل احداث شهربازی با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه ، جایگاه شهر ارومیه در خصوص گردشگری و میزان گردشگر در حال حاضر و بعد مسافت محل مذکور از شهر و عدم راحتی دسترسی شهروندان خالی از اشکال نمی باشد و این امر در کنار وجود محلهای مناسبتری در ارومیه بخصوص زمینهای جانویسلو خطا در انتخاب محل را دو چندان می کند .

مهندس گرامی: نایب رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا ابراز امیدواری کرد و گفت : مطالعات خاک ، بادهای فصلی ( سرعت و جهت ) و بررسی های لازم اقتصادی و طرحهای توجیهی و بازگشت سرمایه انجام گرفته باشد و با توجه به عدم وجود خدمات زیربنایی از جمله گاز ، برق موردنیاز و عدم دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی  قبل از بهره برداری چاره اندیشی شود .

وی با اشاره به رعایت استانداردها برای انتخاب وسایل بازی و محل احداث شهربازی گفت : شهربازی مکان مناسب و آرام برای گذراندن آخر هفته و تعطیلات می باشد و باید تمام امکانات از جمله مرکز خرید ، رستورانها و کافی شاپهای متنوع ، مراکز ارائه خدمات فرهنگی و در کنار آن باغ وحش در نظر گرفته شود و از آن جایی که اکثر بازدید کنندگان کودکان هستند بایستی استراتژی و اهمیت سلامتی روحی و جسمی از اهداف اولیه طرح مد نظر باشد .

مهندس گرامی گفت : امید است شهربازی ارومیه یکی از شکیل ترین و مجهزترین شهربازی های منطقه باشد و شهربازی احداث گردد تا در شان مردم شریف ارومیه باشد.

حسین پناهی عضو کمسیون سرمایه گذاری : ضمن تبریک پیروزی رزمندگان مدافع حرم و آزادسازی شهر حلب و محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی در شورای امنیت سازمان ملل به این موضوع اشاره کرد و افزود : که به نظر می رسد مکان یابی این شهربازی به دلایل مختلف بعد مسافت ، موقعیت جغرافیایی و وسعت مکان مورد نظر در چی چست مقرون به صرفه نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد .

پناهی با اشاره به اینکه شهربازی و مکانهای تفریحی یکی از ضروری ترین نیازهای شهر و جوانان می باشد، گفت : بدون مطالعه طرح جامع کارشناسی برای چنین کاری که می تواند در چشم انداز طولانی شهر برای نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان و قشر پرانرژی جامعه یک فرصت تلقی شود این گونه مورد کم توجهی قرار گیرد .

 عضو کمیسیون سرمایه گذاری در ادامه گفت : با اشاره به اینکه این حق طبیعی تمامی مردم هست که با حداقل هزینه در نزدیکترین و مناسب ترین نقطه شهری با کمترین هزینه برای شهروندان مورد توجه قرار گیرد  را از دیگر دلایل موقعیت فعلی نامید که وضعیت فعلی ضمن تحمیل هزینه های مضاعف به مجموعه مدیریت شهری هزینه های مضاعف را به شهروندان تحمیل می کند .

 وی ضمن تاکید بر اینکه مجموعه چی چست خود باید مورد توجه جدی واقع شود با طرحهای مرتبط با دریا مثل نمک درمانی ، لجن درمانی ، پارک آبی و ... و حوضچه های آب شور و غیره تقویت و مورد استفاده مناسب قرار گیرد را به عنوان یک ضرورت دانست و گفت این دو طرح نباید همدیگر را تحت تاثیر قرار دهند .

رسول اصغرزاده دبیر هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت : با توجه به افزایش جمعیت از تشکیل شوراها ، افزایش پارکها و مکانهای تفریحی به صورت مرحله به مرحله انجام شده که در زمانهای گذشته شهر ارومیه دارای چند پارک محدودی بوده و در حال حاضر شاهد رشد چشمگیری در ارتقاء سطح کیفی و احداث پارکهای متعددی می باشیم که برخی از پارکها همچون ائللرباغی ، گللرباغی و نظایر آن در منطقه کم نظیر است .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دهکده ساحلی چی چست ارومیه بهترین مکان برای جانمایی شهربازی بوده و این تجهیزات دارای انتقال به مکانهای دیگر را می باشد و پس از کلی بحث در دوره سوم شورا احداث این مجموعه به تصویب رسید و تعیین تکلیف شهربازی را خودمان مصوب کرده ایم. 

خانم مبین عضو هیئت رییسه گفت: با ایجاد این مجموعه تفریحی می توان این دهکده را از رکود خارج کنیم و امیدوارم مطالعات که از نیاز های ضروری تمام برنامه ها است از هدر رفتن هزینه ها جلوگیری گردد.

مبین در ادامه عنوان کرد: بعد از اتمام شهربازی ، شهرداری می بایست جهت آماده سازی برای سایر تفریحات و ایجاد مجموعه ای دیگر همچون موزه حیوانات ، و ایجاد نورپردازی و الهام گیری از طبیعت دریاچه و نظایر آن اقدام به فراخوان  همکاری دهد  .

 جوان کیا معاون عمرانی شهرداری در این جلسه  با اشاره به اینکه تجهیزات خریداری شده در محل مناسبی با اجاره یک انباری در شهر جلفا  دپو شده است گفت : این دستگاه ها دارای استانداردهای بین المللی بوده و این شرکت عرضه کننده تجهیزات بازی به کل دنیا و  برند شناخته شده است.

وی در ادامه افزود: پیمانکار نداریم و به صورت امانی و توانمندی خود مجموعه شهرداری انجام می گردد و  صرفا نصب دستگاه ها نیست بلکه دنبال ایجاد زیرساختهایی همچون تامین برق کافی، دستگاه ژنراتور قوی ،  گاز و  ورودی و خروجی مجزا نیز هستیم .

شایان ذکر است ماحصل جلسه امروز که با حضور اعضای کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری ،  رییس شورا و جمعی از اعضای شورا و نیز مهندس جوان کیا و سحابی معاونین عمرانی و اقتصادی شهرداری ،مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار شد مقرر گردید در هفته آتی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه طی جلسه ای از تجهیزات خریداری شده پروژه شهربازی مدرن دهکده ساحلی چی چست  که در شهر جلفا می باشد بازدید بعمل آورند.

تعداد نمایش ها (222)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان