:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
خیابانهای ارومیه با استفاده از تکنولوژی جدید روز احداث و مرمت می‌شوند

خیابانهای ارومیه با استفاده از تکنولوژی جدید روز احداث و مرمت می‌شوند

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 23 تیر,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

خیابانهای ارومیه با استفاده از تکنولوژی جدید روز احداث و مرمت می‌شوند

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شورای اسلامی شهر ارومیه توسط کمسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری، اقدام به سیاستگذاری در بهره‌برداری بهینه از مواد و مصالح راهسازی آسفالت با نگرش تکنولوژیهای نوین کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه دکتر میر علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم به بهره برداری از تکنولوژی نوین در احداث و مرمت خیابانهای شهری پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه سطح وسیعی از شهرهای امروزی به موضوع احداث و اجرای خیابان‌ها کوچه‌ها، و معابر شهری تعلق دارد بنابراین شهرداریها هزینه‌های بسیار سنگین و هنگفتی را برای این منظور اختصاص می‌دهند که بدین منظور برای بهینه‌سازی در احداث و توسعه خیابان‌های شهری لازم است از تکنولوژی‌های نوین در این رابطه بهره‌برداری شود.

وی گفت: یکی از این تکنولوژیها استفاده از مواد افزودنی پلیمری برای افزایش ظرفیت باربری خیابانهای شهری به ویژه در احداث خیابانهای جدید، کمربندیها و بلوارهای شهری مفید واقع می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: این تکنولوژهای برای بهره‌برداری از خیابانها به هنگام عبور بار ترافیک به ویژه عبور ترافیک سنگین شهری مفید واقع می‌شود.

محمدی بیان کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه توسط کمسیون عمران برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری، اقدام به سیاستگذاری در بهره‌برداری بهینه از مواد و مصالح راهسازی آسفالت با نگرش تکنولوژیهای نوین اقداماتی را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا یک شرکت خارجی روسی تبار تقاضای همکاری در این باره را با شورای اسلامی شهر ارومیه و شهرداری اعلام نموده است که شورای اسلامی شهر ضمن استقبال برای استفاده از چنین تکنولوژیهایی از شرکت‌های دست‌اندرکار داخلی و خارجی که توانایی اجرای آن را دارند با پیدا کردن سرمایه‌گذار داخلی و خارجی می‌توانند در پروژه‌های احداث، مرمت و بهسازی خیابانهای شهری بهره‌مند شوند.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: در شرایط کنونی در دنیا دو نوع سیستم در این خصوص استفاده می‌شود که یکی از آنها این است که خیابانهایی که به طور کامل تخریب شده و نیازمند مصالح جدید برای مرمت و ترمیم است و یا خیابانهایی که جدید احداث می‌شوند از دپوی مصالح ساختمانی در خارج از شهر(مصالح سنگین، سیمان) استفاده می‌شود و با استفاده از ماشین‌آلات نوین برای تنظیم و استانداردسازی طرح اختلاط مصالح اقدام به پخش، فشرده‌سازی و اجرای زیرسازی خیابان را انجام می‌دهد و با اجرای یک رویه آسفالتی با ضخامت حداکثر 5 تا 7 سانتی‌متر عملیات خیابان‌سازی با صرف هزینه مناسب و با طول عمر زیاد ایجاد می‌شود.

محمدی افزود: دوم اینکه در خیابانهایی که در محلهای پرتراکم ترافیک شهری واقع شده‌اند نیاز به حجم زیادی برای مصالح خارج از شهر نیست به گونه‌ای که با افزودن حجم کمتری از مصالح جدید و با برداشتن مصالح موجود در کف خیابانها و بهینه‌سازی طرح اختلاط جدید نسبت به پخش و فشرده‌سازی اقدام می‌شود و در نهایت دوباره با اجرای آسفالت رویه به ضخامت 5 تا 7 سانتی‌متر به راحتی مرمت خیابان انجام می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه بیان کرد: در هر دو مورد قید شده با استفاده از افزودنی‌های نوین مانند افزودنی‌های پلیمری خواص فنی جدیدی به آن خیابان اضافه می‌شود و آن سبب افزایش طول عمر می‌شود.

وی گفت: استفاده از این تکنولوژیهای نوین حجم آسفالت مصرفی و مرمت و بهسازی خیابانها را کاهش داده و به عبارتی طول عمر آسفالت را که در شرایط جدید به دلیل عدم زیرسازی مناسب تخریب می‌شوند افزایش داده و بدین ترتیب استفاده بهینه از خیابانهای شهری را میسر می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: مهندسان فنی برای اطلاعات بیشتر دراین باره می‌توانند به سایت‌های اینترنتی شرکتهای مشابهی که عملیات بهسازی و مرمت خیابانهای شهری را با استفاده از افزودنی‌های نوین در صنعت راهسازی به عهده دارند مراجعه کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدید شورای شهر ارومیه پرداختن به موضوع بهسازی و بهینه‌سازی کارخانجات آسفالت شهری در ارومیه است که در این خصوص مقرر شده است سازمان عمران شهرداری ارومیه اقدامات جدید خود را دراین باره به کمسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه ارائه دهد.

وی افزود: نکته مهم دیگر برای مرمت و بهسازی خیابانها و معابر شهری به ویژه پیاده‌روهای شهری استفاده از سیستم کارخانجات نوین برای تهیه این نوع مصالح برای استفاده در شهر ارومیه است که بدین منظور با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر ارومیه شهرداری اقدام به ایجاد شرکت ایمن بتن و تجهیز کارخانجات از نوع ایتالیایی برای این منظور کرده است که بیش از 6 ماه است از نوع جدید بتن پلاک در معابر شهری و حتی تغذیه سایر شهرداریهای استان با عقد قراردادهای لازم اقدام می‌کند.

 

تعداد نمایش ها (202)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان