:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح شد.

در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 05 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0
در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح شد.
بررسی آخرین روند اجرایی پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی رزت و الزام شهرداری جهت حرکت به سمت پروژه های مشارکتی در قالب تفاهم نامه های B.O.T
سومین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس محمد خالد حاتمی و با حضور اعضای کمیسیون،مهندس حسین اشرفی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ، رحمتی مدیر سرمایه گذاری شهرداری و حجت الاسلام قلی اوغلی نماینده شهرداری در پروژه رزت در تاریخ 2/7/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، در این جلسه مهندس محمد خالد حاتمی ،رئیس کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) را تسلیت گفت و ضمن آرزوی قبولی عزاداری تمام عزیزان در ایام ماه محرم از خداوند متعال خواست تا ما را از یاران و پیروان واقعی سیدالشهدا و اهل بیت قرار دهد و با عرض خیر مقدم به حاضرین دستور جلسه این هفته کمیسیون را بررسی آخرین روند اجرایی پروژه سرمایه گذاری و مشارکتی رزت و الزام شهرداری جهت حرکت به سمت پروژه های مشارکتی در قالب تفاهم نامه های B.O.T اعلام نمود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:باید در جهت توسعه شهر ارومیه به دنبال استخراج فرصت های سرمایه گذاری باشیم و با دید فرابخشی به این موضوع می توان از پتانسیل های طبیعی و گردشگری شهر ارومیه در امر جذب سرمایه گذاری و گردشگری موفق بود.
مهندس محمدخالد حاتمی در ادامه سخنانش گفت:مسئولان باید در راستای شناساندن استان و شهر ارومیه در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت های آن استفاده بهینه نموده و زیرساخت های لازم را ایجاد نمایند.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود:امروز یکی از عوامل اصلی صادرات انگور ارومیه بنام ارومیه برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره انگور است که باید تلاش کنیم تا فرهنگسازی لازم در این زمینه را افزایش دهیم.
گفتنی است که تمامی مصوبات کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی به صحن شورا ارجاع شد.
* مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* (درخصوص پروژه رُزت) مقرر گردید : سرمایه گذاران جدید پروژه در اسرع زمان نسبت به تهیه نقشه های اجرائی پروژه رُزت با تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسین ناظر معرفی شده اقدامات لازم را معمول دارند .
* (درخصوص پروژه رُزت) مقرر گردید : اداره املاک شهرداری ارومیه در اسرع زمان نسبت به افراض سند مالکیت زمینهای موجود در محدوده پروژه رُزت ، با پیگیری حجت الاسلام قلی اوغلی بعنوان نماینده معاونت فنی و عمرانی اقدام نماید .
در راستای اجرایی شدن سیاستهای شورای اسلامی شهر در خصوص تحقق درآمدهای پایدار برای شهرداری پس از بحث و بررسی های لازم
* مقرر گردید : در راستای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری ارومیه از هرگونه فروش و واگذاری به شرط تملیک تمامی واحدهای تجاری و اداری سهم الشرکه شهرداری در تمامی پروژه های سرمایه گذاری ، مشارکتی و گردشگری به جد ممانعت بعمل آورد .
* مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با موضوع بررسی جوانب فنی و نقشه های اجرایی ، درصد پیشرفت پروژه ، ارائه تقویم زمانبندی جهت تعیین زمان اتمام پروژه در فازهای مختلف و نهایتا افتتاح کامل با دعوت از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری ، سرمایه گذاران بخش خصوصی ، کارشناسان و ناظرین فنی پروژه برگزار گردد.
* موضوعات و موارد مطرح شده در کمیسیون ؛
- موضوع استحصال انرژی از پسماندهای شهری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید شهرداری ارومیه ضمن استفاده از تجارب شهرهای پیشرو در این حوزه و بازدید میدانی زمینه بهره برداری از این تکنولوژی نوین را در شهر ارومیه فراهم نماید .
- موضوع استفاده از انرژی پاک در تولید برق توسط پنل های خورشیدی مورد بحث قرار گرفت و مقرر گردید شهرداری ارومیه موضوع تولید این پنل ها در شهر ارومیه و نهایتا نصب و تولید انرژی را مورد بررسی قرار دهد .
- و در خاتمه موضوع بررسی برنامه ها وظرفیتهای موجود جهت معرفی شهر ارومیه بعنوان پایتخت گردشگری در سال 2020 میلادی و 1399 شمسی مورد بحث قرار گرفت و مقرر گردید جلساتی مستمر به غیر از زمان برگزاری کمیسیون با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان مربوطه جهت اتخاذ تمهیدات و سیاستهای لازم در این خصوص برگزار گردد .
از سایر موضوعات مطرح شده در کمیسیون میتوان به موضوع عملیات اجرائی تراموا ، استقرار تاکسی متر در ناوگان تاکسی رانی ، تجمیع دکلهای مخابراتی در راستای حفظ سیما و منظر شهری و پدافند غیر عامل و در نهایت برلزوم تکریم سرمایه گذاران در حوزه های مختلف تاکید کرد .

تعداد نمایش ها (217)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان