:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
دشمن درصدد عفت‌زدایی در کشورهای اسلامی است

دشمن درصدد عفت‌زدایی در کشورهای اسلامی است

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 27 شهریور,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

دشمن درصدد عفت‌زدایی در کشورهای اسلامی است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دشمن درصدد دین ستیزی و عفت زدایی در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه اظهار داشت: 15 ذی‌الحجه سالروز ولادت امام علی النقی با 27 شهریور ماه مصادف شده که در سال 202 هجری قمری چشم به جهان گشود و بیش از 41 سال عمر کرد.

وی افزود: ماه ذی‌الحجه ماه عبادت و بندگی بوده و یکی از روزهای مهم این ماه روز عرفه است که هزاران نفر در این روز میمون دور هم جمع می‌شوند و با خداوند متعال راز و نیاز کرده و دعای امام حسین (ع) را قرائت می‌کنند که این امر نشان از تقوا و ایمان است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: با توجه به اینکه ایام برداشت محصول در این منطقه نزدیک است بنابراین پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین فروع دین مسلمانان بوده و اگر مقدار برداشت به بیش از 848 کیلو برسد باید زکات آن را که عبارت است از یک دهم برداشت را پرداخت کرد.

وی تشریح کرد: پرداخت زکات که یکی از واجبات شرعی دین اسلام است سبب افزایش رحمت الهی شده و انسان را از عقوبت الهی باز می دارد و زکات و نماز همراه همدیگر وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند و نماز ارتباط با خالق و زکات ارتباط با مخلوق است.

قریشی خاطرنشان کرد: اگر فردی زکات را از اعماق وجود خود پرداخت کند و دغدغه از دست دادن مال را در سر نداشته باشد این عمل وی به عنوان کفاره کارهای زشت وی شمرده شده و در آخرت هم پرده‌ای میان فرد و آتش جهنم می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد دین ستیزی و عفت زدایی در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی است و همیشه در تلاش است که با از بین بردن عفت، بی‌دینی را ترویج دهند و در این میان علما نقش اصلی را بر عهده دارند تا مردم را از چنین کارشکنی‌هایی آگاه کنند و راهکارهای معقول را برای مقابله با دشمنان ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر کسی بی‌عفت باشد نسبت به خداوند متعال ترس و تقوای کمتری دارد و از دید الهی ناپدید شده که این امر سبب مردن قلب فرد و در نهایت راندن فرد از بهشت و جاری ساختن به سمت جهنم می‌شود و در این باره مدیران جامعه بیش از پیش نقش مهمی در ترویج حیا و گسترش دین دارند.

وی اظهار داشت: نمایشگاه‌هایی برپا می‌شود که باید پیوست فرهنگی داشته باشند و با معیارهای اسلامی و قانونی مطابقت داشته باشند و مسئولان باید به تمامی اقدامات نظارت داشته و به چگونگی، محل برگزاری و افراد برگزار کننده باید رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: نمایشگاه‌ها باید به گونه‌ای برگزار شوند که مبلغ حیا و دین بوده و فرد با ورود به این اماکن احساس معنوی داشته باشد تا بتواند در مسیر آموزه‌های دینی گام بردارند و در تمامی جنبه‌ها و میادین دشمن را تسلیم خود کنند.

 

تعداد نمایش ها (122)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان