:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت؛

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت؛

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 02 بهمن,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت؛
💠 موضوع مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد / نظارت بر دستگاههای استانی یکی از وظایف قانونی شوراهای استان است / پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد.
دکتر حسین بخشایشی در جلسه امروز شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: نیروهای شهرداری نسبت به سایر کارکنان دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی از وضعیت استخدامی و درآمدی ناپایدارتری برخوردارند و حقوق و مزایای این قشر زحمتکش در میان سایر کارکنان جزء پایین ترین هاست. این در حالی است که نیروهای شهرداری در عرصه گسترده تر و در تمام ابعاد مدیریت شهری خدمات بیشتر و سختکوشانه تری را ارائه می دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت؛ ساختار شهرها با پیچیدگی خود و با توجه به مساحت و جمعیت، مشکلات زیادی را در دل خود دارند و شناسایی و کاهش این مشکلات عمدتاً بر عهده کارکنان شهرداری هاست. 

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت؛همه به خوبی می دانیم پس از کادر درمان و سلامت کشور این نیروهای شهرداری چه در حوزه برنامه ریزی و تصمیم سازی و چه در حوزه عملیاتی بودند که برای مقابله با ویروس کرونا و تأمین سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بحران گسترده تر دست به کار شدند و نسبت به تضمین سلامت و بهداشت جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. با وجود چنین گستردگی و خدمات شایان توجه، کارکنان قراردادی این نهاد بزرگ در اداره امور شهری و با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم و فشار بر خانواده ها، حق کارکنان شهرداری ها به لحاظ امنیت شغلی و اطمینان خاطر از آینده ای بهتر و امیدبار تر قطعاً برخورداری از وضعیت استخدامی با اطمینان بیشتر و دارا بودن حقوق و مزایای بالاتر و همتراز با کارکنان سایر ارگان ها و نهادهاست.

دکتر حسین بخشایشی اذعان داشت؛ شایسته نیست اغلب نیروهای قراردادی شهرداری علیرغم برخورداری از مدرک فوق لیسانس و دکتری، سالیان سال به صورت قرارداد موقت و بدون در نظر گرفتن ارزش مدرک تحصیلی و بدون هیچگونه ترفیع رتبه با حقوق و مزایای پایین و با بیشترین حجم کار برای مدیریت شهری کار کنند و هیچگونه تعیین تکلیفی در این سال ها برای بهتر شدن آینده زندگیشان به عمل نیاید.
 رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: از شورای عالی استان ها میخواهیم این موضوع مهم که سرنوشت بخش قابل توجهی از کارکنان را می تواند بهبود و سامان ببخشد، در محافل تصمیم گیری از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارتخانه متبوع بیش از هر زمان دیگری مطرح گردد و مورد عنایت بالاتر و سریعتری قرار گیرد تا نگرانی از تأمین نیازهای زندگی از این قشر زحمتکش جامعه برطرف گردد و طبیعتاً چنین اتفاق مهمی می تواند در بالا رفتن کیفیت کار و بازدهی نیروهای کاربلد و با تجربه این مجموعه تأثیر به سزایی داشته باشد. 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت؛ موضوع مدیریت یکپارچه شهری که به رغم سال ها طرح، بحث، پیگیری و رایزنی های عدیده همچنان این لایحه در مجلس شورای اسلامی باقی مانده و  به سرانجام نرسیده است. 
وی افزود؛ همانطور که دولت در مجلس شورای اسلامی دفتر دارد و امورات خود را بدین واسطه پیگیری می کند، پیشنهاد می گردد شورای عالی استان ها نیز برای پیگیری طرح ها و برنامه های خود دفتر ثابتی داشته باشد تا از آن طریق بتواند به پیگیری این طرح ها مبادرت ورزد.
دکتر حسین بخشایشی گفت: نظارت بر دستگاه های استانی یکی از وظایف قانونی شوراهای استان می باشد که این امر مهم مورد غفلت واقع شده است. مطابق اصل اصل‏ یکصد و سوم قانون اساسی، استانداران‏، فرمانداران‏، بخشداران‏ و سایر مقامات‏ کشوری‏ که‏ از طرف‏ دولت‏ تعیین‏ می‏ شوند در حدود اختیارات‏ شوراها ملزم‏ به‏ رعایت‏ تصمیمات‏ آنها هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیار اهمیت دارد و این قانون درآمد پایدار شهری را محدود می کند.
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی  اذعان داشت: عرضه سهام شهرداری ها و مؤسسات تابعه در بازار سرمایه ایران (بورس و فرابورس) می تواند در افزودن درآمد پایدار به این نهاد کمک کند. پیشنهاد می گردد عرضه سهام برای طرح های بزرگ و پر بازده به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مورد توجه جدی تری قرار  گیرد.
وی گفت؛ در صورتی که درآمدهای پایدار شهری بتواند محقق گردد، کمیسیون ماده 100 و درآمدهای حاصل از تراکم فروشی و شهرفروشی می تواند به پایان راه خود برسد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصلاح اساسنامه سازمان همیاری ها گفت: از آنجا که اساسنامه سازمان همیاری شهرداری ها پیش از تشکیل شوراهای اسلامی به تصویب وزارت کشور رسیده است، بر اساس اساسنامه موجود، شوراها هیچگونه نقش عملیاتی و نظارتی نمی توانند داشته باشند.

تعداد نمایش ها (151)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان