:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رویدادهای مهم این هفته شورا از زبان سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه

رویدادهای مهم این هفته شورا از زبان سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
رویدادهای مهم این هفته شورا از زبان سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پور طی گفتگویی با پایگاه خبری شورای اسلامی شهر ارومیه،مصوبات کلی این هفته کمیسیون های شورا را به شرح ذیل توضیح دادند.
شهرداری ارومیه موضوع انتقال میدان میوه و تره بار به محل جدید را با جانمایی دقیق تمامی بخش های خدماتی و جانبی را در قالب لایحه ای جامع جهت بررسی و تصویب در اسرع زمان به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
جلسه آتی کمیسیون ضمن دعوت از سرمایه گذاران ، مسئولان پروژه سرمایه گذاری رزت و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ، اعضای کمیسیون و حاضرین در این جلسه جهت آگاهی از آخرین روند پیشرفت این پروژه به صورت میدانی از محل اجرای پروژه بازدید نمایند .
در یکی از جلسات کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری با موضوع تعیین ساز و کار ، نحوه فعالیت و تشکیل دبیر خانه دائمی ( ارومیه 2020 ) شهر گردشگری بین الملل برگزار گردد .
مقرر گردید : یکی از جلسات کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری با موضوع استحصال انرژی از پسماندهای شهری و دعوت از ارگانهای مرتبط در این حوزه برگزار گردد .
* موضوعات و موارد مطرح شده در کمیسیون ؛
- با توجه به سفر آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به شهر ارومیه ؛ تمامی دغدغه های اعضای محترم شورا به همراه پیشنهادات لازم جهت استحضار ، پیگیری و ترتیب اثر لازم به این مقام مسئول تحویل گردد .
- با توجه به مشکلات عدیده در فروش محصولات کشاورزی ، عدم وجود و شناسایی بازارهای هدف داخلی و خارجی مناسب محصولات کشاورزی استان و بالاخص شهر ارومیه با دعوت از تمامی مسئولان این حوزه مهم و تاثیر گذار در اقتصاد منطقه مورد بررسی کارشناسی و عملیاتی قرار گیرد . - بررسی بستر سازی لازم برای جذب بیشترگردشگران پزشکی با هماهنگی سازمان علوم پزشکی و ارتقاء زیرساخت های لازم جذب بیشتر در این خصوص در دستور کار قرار گیرد .
مقرر گردید : تمامی تشکلهای هنری ، ورزشی ، مساجد ، هیئات مذهبی ، کانون ها و سایر سازمانهای مردم نهاد در راستای ایجاد وحدت رویه در مساعدت مالی و معنوی به تمامی این تشکل ها حداقل 30 روز قبل درخواستهای خود را جهت بررسی و ارجاع به سازمان فرهنگی ورزشی به کمیسیون ارجاع نمایند .
* مقرر گردید : اولین جلسه شورای نامگذاری در سال 1396 حداکثر تا پایان مهرماه سالجاری برگزار گردد .
اولین جلسه کمیسیون نظارت با موضوع انتخاب اعضاء هیئت رئیسه کمیسیون برگزار شد و پس از رای گیری بعمل آمده در میان اعضاء آقای عبدالرحمن نقشین ( با 3 رای ) بعنوان رئیس ، آقای مسعود پاکی بعنوان ( با 3 رای ) نائب رئیس و آقای زلفعلی ابراهیمی ( با 5 رای ) بعنوان دبیر کمیسیون انتخاب شدند ، همچنین آقایان رسول اصغرزاده (رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه) و حسین بخشایشی (دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه) بعنوان ناظرین کمیسیون معرفی و آقای مجتبی حقیقی بعنوان منشی جلسات کمیسیون اعلام گردید .
* مقرر گردید : پیرو مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر ارومیه ، به شهرداری ابلاغ میشود که در طراحی کلیه اصلاحات هندسی ، یوترن ها و احداث میادین و یا چهارراه و حذف میادین و نهایتا احداث و یا چیدمان سرعنگیر ها از سطح شهر مراتب قبل از اجراء به شورای اسلامی شهر اعلام تا پس از تصویب شورا جهت طی مراحل از مبادی ذیربط اقدام شود .
* مقرر گردید : با توجه به اینکه در شرف آغاز سالتحصیلی و بهار تعلیم و تربیت و شروع مدارس میباشیم شهرداری تدابیر لازم را جهت انجام ساماندهی و خط کشی معابر همجوار و مشرف به مدارس را در اولویت قرار دهد .
* مقرر گردید : با توجه به شروع سالتحصیلی و ترافیک سنگین محور تقاطع غیر همسطح آذربایجان و فصل برداشت محصولات کشاورزی شهریور با هماهنگی سازمان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور نسبت به طراحی و پیش بینی راههای دسترسی مطلوب در اسرع وقت اقدام لازم معمول گردد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با توجه به حادثه دلخراش ساختمان پلاسکوی تهران ، ابلاغ میگردد که کلیه ساختمان ها و ابنیه هایی که دارای مقاومت کافی و خارج از استاندارد آئین نامه 2800 زلزله ، مقررات ملی ساختمان می باشند را از طریق شهرداری ضمن اخطار کتبی ، بصورت اطلاعیه و بخشنامه به مالکین محترم اعلام تا شهروندان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم را جهت ایمن سازی در محل زندگی و کسب خود را اتخاذ نمایند .
*مقرر گردید: در راستای خدمات بهینه به شهروندان سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در جهت ارائه سرویس دهی مدارس اقدام اساسی انجام دهد.
*مقرر گردید: معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه باید در ایجاد زمینه های موثر در بحث فرهنگسازی استفاده دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم در ورودی های مدارس را در دستور کار قرار دهد.
*مقرر گردید: تشویق مردم در بحث زیباسازی شهری و تجلیل از شهروندانی که در مسیر ارومیه 2020 شهر گردشگری بین الملل گام بر می دارند و برای رسیدن به شهری زیبای مورد نظر گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

تعداد نمایش ها (201)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان