:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 بهمن,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:
دوم بهمن ماه نقطه عطف مبارزات مردم ارومیه علیه رژیم شاهنشاهی است

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی بهرام رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار قارتال نیوز,با بیان اینکه روز دوم بهمن ماه در ارومیه به نام روز فرهنگی ارومیه نامگذاری شده است گفت: دوم بهمن ۱۳۵۷ نقطه عطف مبارزات مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی و مزدوران این رژیم بود که در تاریخ ثبت شد.

بهرام با بیان اینکه در روز دوم بهمن ماه سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه توسط عوامل رژیم پهلوی به توپ بسته شد گفت: این مسجد بعد از مسجد گوهر شاد دومین مکان در کشور است که به توپ بسته شده است.

وی هدف از نامگذاری دوم بهمن به عنوان روز فرهنگی ارومیه را گرامی‌داشت مبارزه مردم علیه رژیم شاهنشاهی و ماندگار شدن این حرکت انقلابی و جهادی و مقاومت و مبارزه در شهر عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، با بیان اینکه تاریخ ارومیه غنی تر از سایر شهرها است گفت: متاسفانه ظرفیت ها و توانمندی های آن شناسایی و معرفی نشده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در ایام هفته فرهنگی ارومیه برخی از خدمات شهری ارومیه و بازدید شهروندان از موزه ها رایگان خواهد بود.

بهرام با بیان اینکه در هفته فرهنگی ارومیه برنامه های مختلفی از سوی ادارات سازمان ها و ارگان های مختلف برگزار خواهد شد گفت: با هماهنگی های انجام شده با صدا و سیمای مرکز استان مقرر شده در راستای معرفی این روز و رشادت های صورت گرفته در دوم بهمن ماه ۵۷  به شهروندان صدا و سیما برنامه های مختلفی پخش کند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطر نشان کرد: در راستای معرفی شایسته فرهنگ و ادبیات ارومیه به نسل های آینده‌با هماهنگی مدیریت آموزش و پرش استان برای اولین بار در روز دوم بهمن ماه در مدارس استان برنامه های در جهت معرفی این روز به دانش آموزان برگزار خواهد شد.

بهرام در خاتمه خاطر نشان کرد: روز دوم بهمن به عنوان یکی از روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی در تقویم  کشور ثبت و‌ماندکار شده است.

🗓۱۴۰۱/۱۰/۳۰

تعداد نمایش ها (5)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان