:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 بهمن,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:
نهادهای فرهنگی از پژوهشگران حوزه موسیقی و مکتب عاشیقی حمایت کنند/ آمادگی شورای شهر جهت رسیدگی و حل مشکلات هنرمندان عاشیق

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، جمعی از اعضای شورای اسلامی ارومیه با حضور در برنامه « عاشیقلار آخشامی » کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی؛ پای صحبت و درد دل های هنرمندان عاشیق استان نشستند.

در این برنامه که نایب رئیس شورا به همراه رئیس مرکز پژوهش ها و سخنگوی شورای اسلامی ارومیه حضور داشتند ؛ هنرمندان عاشیق با اعلام نارضایتی از عدم حمایت های لازم و ضروری دستگاه های فرهنگی و هنری استان از موسیقی عاشیقی و هنرمندان این عرصه، خواستار توجه جدی مسئولان امر به این موسیقی به عنوان میراث فرهنگی در استان آذربایجان غربی شدند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی ارومیه  در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور خود در جمع هنرمندان عاشیق استان ، بر آمادگی شورای اسلامی شهر ارومیه جهت رسیدگی و حل مشکلات این بخش از هنرمندان تاکید کرد.

« مرتضی بهرام» در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با وجود سابقه بسیار کهن تاریخی موسیقی و مکتب عاشیقی در ارومیه متاسفانه در حوزه پژوهش تاکنون اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: ضروری است تا پژوهشگران در این خصوص اقدامات لازم را با حمایت و همکاری دستگاه های فرهنگی و هنری استان انجام دهند.

🗓۱۴۰۱/۱۰/۳۰

تعداد نمایش ها (16)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان