:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
ستارپور: مشاغل مزاحم شهر اروميه ساماندهي مي شود

ستارپور: مشاغل مزاحم شهر اروميه ساماندهي مي شود

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 02 دی,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

ستارپور: مشاغل مزاحم شهر اروميه ساماندهي مي شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه اعلام کرد: مشاغل مزاحم شهر اروميه ساماندهي مي  شود.

به گزارش روابط عمومي شورای اسلامی شهر اروميه؛  توسعه روزافزون شهر و سیل قابل توجه ورود مردم از روستاها به شهر اروميه و تبیین نشدن فرهنگ شهرنشینی منجر شده است مشاغل مزاحم و اماکن غیر بهداشتی که در گذشته در حاشیه شهر شکل گرفته بودند، به مرور در درون شهر هضم شوند. مشاغل مزاحمي که علاوه بر آلودگی صوتی، آلودگی بصری را برای شهروندان به ارمغان آورده اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه تعداد واحدهای آلاینده در شهر ارومیه را پنج هزار و 500 مورد برشمرد و گفت: این واحدهای آلاینده شامل تعمیرگاه های مكانیكی، صافكاری، نقاشی خودرو، پنچرگیری، فلزكاران، درود گران و صنایع چوبی، ضایعات فروشان، تراشكاران و سنگ‌بری‌هاست.

محمد ستارپور افزود: واحدهای آلاینده ارومیه در مناطق حاشیه ای شهر چون خیابان های شیخ شلتوت، ابوذر، كوهنورد، منطقه دیگاله، باباساعی و حاجی پیرلو متمرکز شده اند.

وی با بیان این که مشاغل مزاحم در سطح شهر منجر به آلودگی صوتی و بصری و بهداشتی برای شهروندان می‌شود، اظهار کرد: 70 درصد از آلودگی هوا از فعالیت خودروها بوده است كه فعالیت كارگاه‌های صنعتی، تاسیسات شهری و سیستم گرمایشی واحد‌های مسكونی و تجاری و صنوف آلاینده در آلودگی هوا ارومیه نقش موثری دارند.

ستارپور با اشاره به ساماندهی صنوف آلاینده و مشاغل مزاحم در داخل شهر ارومیه، بیان کرد:  انتقال كهنه فروشان به خارج از شهر و تامین زمین مورد نیاز برای ضایعات‌فروشان در جاده بالونج، انتقال فاز یك تعاونی فلزكاران به خارج از شهر و مجتمع درود گران واقع درخیابان علامه مجلسی، انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل  و میادین میوه و تره بار و میدان غله به خارج از شهر و خرید زمین برای ایجاد مجتمع خدمات خودرو در جاده شهید كلانتری از جمله اقدامات برای ساماندهی صنوف آلاینده شهری است.

وی افزود: برای این منظور كارگروه ایجاد شهرك‌های صنفی در اداره كل صنعت، معدن و تجارت تشكیل شده و هر یك از دستگاه های عضو كارگروه، مسئولیتی بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اقدامات این شورا برای ساماندهی مشاغل مزاحم، بیان کرد: تشكیل جلسه‌های متعدد با حضور مدیران كل راه و شهرسازی ، صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی و نیز اتاق اصناف در شورای شهر ارومیه و تصویب طرح‌ها و سیاست گذاری برای انتقال تدریجی صنوف آلاینده به خارج از شهر از جمله اقدامات شورای شهر است.

به گفته وی، مشكل تامین زمین مناسب در حریم شهر برای استقرار مشاغل مزاحم و همچنین ساخت مجتمع های مورد نیاز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نیازمند توجه ویژه مسئولان برای استفاده از اعتبارات ملی و استانی است.

تعداد نمایش ها (166)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان