:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: اسماعیل بهار/دوشنبه, 05 تیر,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دولت های مختلف حق مردم آذربایجان را در زمینه توسعه ادا نکرده اند!

تبعیض در سیستم اقتصادی کشور موجب محرومیت بیشتر شهرهایی همچون ارومیه شده است

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، علی مصطفی زاده که در جلسه صحن شورای شهر ارومیه با حضور مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی سخن می گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: جای بسی تاسف است که دولت های مختلف حق مردم آذربایجان به عنوان تامین و تضمین کننده امنیت کشور را پس از قرن ها ایثار، شهامت، شهادت و جانفشانی در زمینه توسعه ادا نکرده اند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: زمانیکه مردم آذربایجان در دفاع مقدس با شهدای بی بدیلی همچون مهدی باکری و مهدی امینی در حال دفاع از کشور و امنیت آن بودند، دولت در استانهای مرکزی با دلارهای ۷ تومانی کارخانجات عظیم مادر صنعتی احداث می کرد که علاوه بر اشتغال، از محل ارزش افزوده فروش این‌ کارخانجات اکنون هزاران میلیارد تومان درآمد به حساب شهرداریهای این شهرها واریز می شود.

مصطفی زاده ادامه داد: این موضوع بدین معنی است اگر شوراها و شهرداران شهرهای مرکزی دست شان را در جیب شان بگذارند و بگردند، هر ماه علاوه بر تامین حقوق پرسنل شهرداری از این محل، هزینه های پروژه‌ های عمرانی شان را نیز در حسابشان خواهند دید.

عضو هئیت رئيسه شورای اسلامی شهر ارومیه بابیان اینکه عدالت با شعار و وعده های عوام پسند محقق نمی شود، افزود: انتظار داریم دولت در توزیع مبالغ عوارض ارزش افزوده با لحاظ درصد جمعیت شهرها با عدالت رفتار کند تا شاهد حق کشی بیشتر در این زمینه نباشیم.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود معادن غنی و با ارزش، ۵ گمرک فعال و بزرگترین گمرک زمینی کشور در استان آذربایجان غربی افزود: طبق قانون باید از عوارض ارزش افزوده حاصل از همین محل ها رقم های کلانی به شهرداریهای استان برسد در حالیکه سهم آذربایجان غربی از وجود ۵ گمرک زمینی؛ تردد کامیون های سنگین، تخریب جاده ها، تصادفات جاده ای و... بوده است.

علی مصطفی زاده در پایان با اشاره به اینکه تبعیض در سیستم اقتصادی کشور موجب محرومیت بیشتر شهرهای همچون ارومیه شده است، تاکید کرد؛ مسئولان استانی و نمایندگان مجلس وظیفه دارند برای از بین بردن این تبعیض ها تلاش کنند.
 

تعداد نمایش ها (35)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان