:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
سومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

سومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 05 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
سومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد
سومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور اعضای کمیسیون و مهندس سلامتی،معاون خدمات شهری،مهندس ذاتی،معاون حمل و نقل ترافیک شهری،مهندس خلیل وند،مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهری،مهندس شایگان مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه با دستور تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل و ترافیک شهری در تاریخ 1/7/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،در این جلسه حسین پناهی با تسلیت ایام ماه محرم و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت:با توجه به اینکه امروز بحث ترافیک شهری یکی از بزرگترین مشکلات شهروندی است لذا در جهت رفع این معضل باید راهکارهای لازم و موثر انجام و لایحه ای در این رابطه از طرف شهرداری تهیه و به شورا منعکس شود.
حسین پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل ترافیک شهری در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت:تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل ترافیک شهری می تواند بیشترین مشکلات ترافیکی شهری را در راستای اجرای معابر مفید شهری و نیز کاهش بار ترافیک و ایجاد رفاه شهروندی موثر واقع شود و باید در این راستا اقدامات اساسی و زیرساخت های لازم انجام گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به مقام و جایگاه ماه محرم در بین مسلمانان گفت: حفظ ارزش های اسلامی و ادامه راه اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای اسلام از مهمترین وظایف ما است و باید در این راه با جان و دل تلاش کنیم و همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند:این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و اگر محرم و صفر نبود ،اسلام هم نبود.
حسین پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به جایگاه والای شهدا و ایثارگران گفت: دفاع مقدس یکی از مهمترین و موثرترین رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی بود که جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم با رشادت و از خودگذشتگی غیرت ایرانی را به رخ جهانیان نشان دادند و امروز وجود ایثارگران،جانبازان و خانواده معظم شهدا برای ایران اسلامی یک برکت الهی است و زنده نگه داشتن نام و خاطر شهداء اسلام و دفاع مقدس وظیفه همگانی ما مسلمانان است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز بحث آموزش یک مقوله بسیار مهم و با ارزش در جامعه است و لذا باید توجهات ویژه ای به بحث آموزش شود چون دشمنان ایران اسلامی از هر راهی علی الخصوص از راه تهاجم فرهنگی قصد گمراهی و منحرف نمودن فرزندان این مرزو بوم را دارد و لذا توجه به آموزش و تحصیل از مهمترین وظایف است.
حسین پناهی با اشاره به فرهنگسازی استفاده دوچرخه در جامعه گفت: امروز بحث و مشکلات ترافیک شهری یکی از بزرگترین معضلات جامعه است که کارشناسان برای رفع این معضل باید به فکر راهکارهای اساسی باشند. ایشان در ادامه سخنانش اذعان داشت:فرهنگسازی استفاده از دوچرحه نه تنها می تواند معضلات ترافیکی را کاهش دهد بلکه می تواند یک فرهنگ مفید در بین خانواده ها،جامعه و حتی دانش آموزان شود و لذا معاونت حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری ارومیه در جهت برنامه ریزی های کامل برای رفع آن تلاش نماید.
مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با توجه به آغاز فصل بازگشایی مدارس و برداشت محصولات پاییزی ، تا اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان دسترسی های لازم را با اتخاذ تمهیدات و استقرار علائم لازم هدایت مسیر جهت روانسازی ترافیک در این محدوده را در اسرع زمان اجرائی نماید .
* مقرر گردید : کارگروه های حمل و نقل شهری و محیط زیست بعنوان زیر مجموعه های تخصصی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه فعالیت خود را در اسرع زمان و با بهره گیری از نیروهای کارآمد و مجرب در این حوزه های آغاز نمایند .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه ضمن مدیریت مناسب فضای پارکها جهت استفاده بهینه شهروندان از بخش های مختلف ، تزئین پارکها با الگو برداری از سایر کشورها و شهرهای پیشرو در این حوزه را با استفاده از ظرفیت گیاهان و درختان موجود در تزئین این پارکها را در برنامه خود قرار دهند .
* مقرر گردید : با توجه به بحران کم آبی ، گرمای کم سابقه و رکود مالی حاکم در جامعه و مدیریت بهینه آقای مهندس شایگان در جهت حفظ و نگهداری و نیز اقدامات شایان و قابل تقدیر انجام گرفته در این حوزه طی جلسه آتی از مدیر عامل این سازمان تجلیل گردد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در راستای استفاده بهینه از منابع و نیروهای متخصص و ظرفیتهای موجود خود با مشارکت بخش خصوصی بستر لازم را برای تولید ماشین آلات و نردبان های آتش نشانی در متراژهای مختلف را در اولویت برنامه های خود قرار دهد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه گزارشی جامع از اقلام تفریحی و وسایل بازی و ورزشی مستقر در پارکها و فضای سبز شهرداری را به همراه برنامه های موجود برای سالیان آتی را با مشخص نمودن درصد وجودی این فضاها را جهت بررسی و تصمیم گیری لازم در قالب لایحه ای حداکثر تا جلسه آتی به کمیسیون ارائه نماید .
* مقرر گردید : یکی از جلسات کمیسیون با موضوع بررسی عملکرد شهرداری ارومیه طی سالیان متمادی و در خصوص روند اجرای پروسه نصب و راه اندازی سامانه سهاد ( سامانه هوشمند استفاده از دوچرخه) با اولویت انسان محوری در راستای بسترسازی مناسب برای روان سازی ترافیکی در سطح شهر در دستور کار قرار گیرد .
* مقرر گردید : با هماهنگی ریاست کمیسیون و پس از پایان ایام شهادت آقا ابا عبدا... الحسین (ع) اعضای کمیسیون به همراه معاونت خدمات شهری و مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه از شهرهای بازی موجود در پارکهای استقلال ، قائم و جنگلی بازدید نمایند .

تعداد نمایش ها (155)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان