:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
طرح تفصیلی مانع از صدور مجوزهای غیرقانونی می‌‌شود/ باشگاه والیبال شهرداری به جای قراردادهای میلیاردی به بومی‌سازی فکر کند

طرح تفصیلی مانع از صدور مجوزهای غیرقانونی می‌‌شود/ باشگاه والیبال شهرداری به جای قراردادهای میلیاردی به بومی‌سازی فکر کند

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 29 مهر,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

طرح تفصیلی مانع از صدور مجوزهای غیرقانونی می‌‌شود/ باشگاه والیبال شهرداری به جای قراردادهای میلیاردی به بومی‌سازی فکر کند

 

ارومیه جزو شهرهایی است که به توسعه احتیاج دارد و در همین راستا پایگا اطلاع رسانی آناج با دعوت از مسئولین شهری درصدد است تا مشکلات شهر را بررسی و به توسعه ارومیه کمک نماید. مهران حاجیلو، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در این قسمت به سوالات آناج پاسخ می‌دهد.

 با توجه به اینکه عضو کمیسیون عمران می‌باشید لطفاً توضیحاتی در رابطه با قضیه سومون آباد ارائه فرمایید و نحوه مجوز دادن به برخی ساختمان‌‌های چندین طبقه در کوچه‌‌های باریک را شرح دهید:

پروژه‌‌ی سومون آباد به یک فرد واگذار شده و پروانه‌‌ی ساخت گرفته است. یعنی کارهایش از نظام مهندسی و شهرداری تمام شده و آن پروژه مهندس ناظر دارد. در مشکلاتی که پیش آمد و یک نفر به رحمت خدا رفت کاملا بحث مهندسی است. یعنی باید دقت لازم انجام می‌‌گرفت و اصول رعایت می‌‌شد .وقتی پروانه صادر شده دیگر شهرداری چه کاری می‌تواند بکند؟ فرد بیمه را پرداخت کرده از نظام مهندسی هم کارهایش تمام شده است. اینطور نیست که چون برای شهرداری است پس پروانه صادر نشده و از مجرای نظام مهندسی عبور نکرده باشد.

در رابطه با اعطای مجوز به افزایش طبقات هم باید این خبر خوش را داد که با تصویب طرح تفصیلی شهر ارومیه دیگر این مشکل حل خواهد شد و نه من و نه خود شهردار هم نمی‌‌تواند کسی را برای افزایش طبقات وساطت نماید چرا که با تصویب نهایی طرح تفصیلی شهر ارومیه همه چیز کاملا مشخص و معین است و هر گونه کوتاهی برخوردهای قانونی در پی خواهد داشت.

 در حول و حوش سفر ریاست جمهوری خبرهایی مبنی بر احداث خط تراموای ارومیه به گوش می‌‌رسید، این پروژه به کجا رسیده است؟

یک مشکل اساسی که در جامعه‌‌ی ما برای پروژه‌‌ها رخ داده است بحث عدم اعتبار می‌باشد، هر کیلومتر تراموا حدودا 30 تا 35 میلیارد تمام می‌‌شود. تفاوت بودجه شهرداری با سایر دستگاه‌‌ها این است که ما بودجه را پیش بینی می‌‌کنیم ولی برای آن‌‌ها مقرر می‌‌کنند؛ یکی از درآمدهای شهرداری ساخت و ساز است که الان در این شهر ساخت و سازی انجام نمی‌‌گیرد که دو دلیل دارد یکی از آن‌‌ها مشکلات اقتصادی- اجتماعی است و دلیل دیگر عدم تفکیک، چون اندازه‌‌‌‌ی مشخص شده‌‌ی شهر بسته شده و نمی‌‌توان از آن خارج شد.

 

بر فرض مثال برای امسال یک هزار و دویست میلیارد پیش‌بینی کرده‌‌ایم که باید از راه‌هایی تامین شود بیشترین راه تامین شهرداری از حوزه ساخت و ساز است اگر بخواهیم به حوزه‌‌ی ساخت و ساز اشاره کنیم تا کنون به 700 پروانه برای پنج منطقه صادر شده و 80 درصد دو طبقه هستند در حالی که این مقدار در سال گذشته چندین برابر بود.

لطفاً در مورد شهربازی مدرن ارومیه که از سال گذشته قرار است افتتاح شود ولی اتفاقی نیفتاده است توضیحاتی ارائه فرمایید.

در مورد قضیه‌‌ی شهربازی هم آخرین بار جلسه داشتیم شهرداری اعلام کرد محصولات به زودی خواهند رسید و در جلفا هم مشکلات حل شده است. برای افتتاح شهربازی شهرک چی‌چست در نظر گرفته شده و قرار است بعد از وصول لوازم شهربازی شروع به کار شوند. منطقه چی‌چست نیز از سازمان فضای سبز به معاونت عمرانی منتقل شده که آنجا را برای گردشگری و شهربازی اختصاص داده‌‌اند.

 معضلات فرهنگی شهر بیش از پیش جلب توجه می‌‌کند ، مجموعه شهرداری و بالاخص شورای شهر چه برنامه‌‌هایی برای آن داشته و انجام خواهد داد؟

ورزش یکی از بخش‌‌های فرهنگی است. سالن تئاتر و... از لزومات فعالیت فرهنگی است. تا امروز در حوزه‌‌ی فرهنگی ضعیف کار کردیم تا جایی برای نیازهای اجتماعی چندان کمکی نشده است. ناگفته نماند که من صراحتاً این نقص شهرداری را اعلام می‌کنم، ما در این سیستم به حد زیادی برای راه و پل‌‌ها همت کردیم ولی برای مکان‌‌های فرهنگی و توسعه فرهنگی همت آنچنانی نداشتیم. آنقدر که ما برای ترافیک راه دغدغه داریم برای ترافیک ذهنی دغدغه نداریم. برای مثال می‌‌توانیم سالن‌‌های تئاتر ایجاد کنیم؛ امسال هم برای کارهای فرهنگی بودجه‌‌ی خوبی بسته شده است و حدود 17 میلیارد به این بخش اختصاص داده شده است ولی فکر نمی‌کنم تا امروز حتی به 50 درصد هم رسیده باشد. امروزه ساندویچی‌‌ها بیستر از کتابفروشی‌‌ها کار می‌‌کنند. در رابطه با جشنواره‌‌ها هم برای مثال جشنواره‌‌ی انگور که برگزار شد مردم از آنجا بازدید کرده‌‌اند وشرایط را نیز درک نموده‌‌اند ولی جشنواره‌‌ی انگور باید برنامه داشته باشد مثلا بگویند نتیجه جشنواره این شد که چند قرارداد برای محصولات منعقد گردید. البته این به علت کمبود نوآوری در برنامه هاست که بعد از مدتی از چشم می‌‌افتند این دوره جشنواره انگور نیز از این مسئله مصون نبود.

والیبال شهرداری ارومیه اخیراً دچار حاشیه‌‌های بسیاری شده است نظرتان را راجع به این موضوع و هزینه کردهای تیم والیبال نیز اعلام فرمایید.

این اولین مصاحبه من برای والیبال است و تا کنون هیچ صحبتی از تیم والیبال ارومیه نکرده‌‌ام. من از اول هم با این چنین تیم والیبالی مخالف بودم و همیشه هم دعوا کردم چون خودم والیبال بازی می‌کنم و می‌‌دانم عشق به والیبال در خون ارومیه‌‌ای هاست. من می‌گویم اگر این تیم شهرداری ارومیه است باید بازیکنان بومی ارومیه را در ترکیب خود داشته باشد ما در مناطق متعدد شهرمان بازیکنانی داریم که بسیار حرفه‌‌ای ترند. ارومیه شهر والیبال خیزی است پس شروع کنند آکادمی های ورزشی ایجاد کنند و به تربیت والیبالیست بپردازند و باشگاه را با نیروهای بوی قوی کنند.

در باشگاه شهرداری ارومیه باید از مربیان و بازیکنان بومی استفاده شود شاید اول کار نتیجه خوبی به دست نیاید ولی بعد از مدتی موفق خواهیم شد. اما این دلیل نمی‌‌‌شود که پول بیت المال را خرج کنند و از جاهای دیگر بازیکن و مربی بیاورند. در حالیکه این تیم برای شهر ارومیه است و بازیکن‌‌ها و مربی‌‌های قدرتمندی در کوچه پس کوچه‌‌های این شهر وجود دارد.

این باشگاه به جای این که قراردادهای میلیاردی با بازیکنان خارجی ببندد بیاید و از بومی‌‌ها استفاده کند چراکه این خارجی‌‌ها فقط با پول و برای پول بازی می‌کنند در حالی که یک بازیکن بومی ارومیه که توسط همین باشگاه تربیت شده با مبلغ بسیار کمتر و البته با عشق به ارومیه و تیمش بازی می‌‌کند؛ با این کار در مسائل مالی نیز صرفه جویی شده و پول های باقی مانده صرف احداث سالن‌‌های ورزشی شود تا به صورت رایگان در اختیار مردم این شهر قرار بگیرد و این چرخه تربیت والیبالیست در ارومیه ادامه یابد.

 

تعداد نمایش ها (182)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان