:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هدف از"وحدت اسلامی "همبستگی و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است.

هدف از"وحدت اسلامی "همبستگی و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است.

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 25 آذر,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

هدف از"وحدت اسلامی "همبستگی و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است.

یادداشت :

مهندس گرامی نایب رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی و عضو شورای اسلامی شهر ارومیه  

بسمه تعالی

فاصله میان 12 ربیع الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم ( ص ) بنا به روایت اهل سنت تا 17 ربیع الاولکه تاریخ ولادت رسول اکرم ( ص ) بنابر روایت موجود در شیعه است و از سوی امام خمینی ( ره ) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است .

تردیدی نیست که امت اسلامی در این برهه از زمان بیش از هر چیز به تاکید بر فراخوان به وحدت نیاز دارد ، خداوند متعال نیز فرمانمان داده که همگی به ریسمان او چنگ زنیم و از تفرقه و پراکندگی بپرهیزیم .(( اعتصمو بحبل الله جمیعا"و لا تفرقو.)) آل عمران 103

مقصود از وحدت اسلامی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون در برابر دشمنان اسلام و بیگانگان است . معنای صحیح وحدت شیعه و سنی این است که با توجه به اینکه بین دو مذهب مشترکات زیادی است دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند ، برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری داشته باشند چرا که هر دو دشمن واحدی دارند. دشمنان اسلام ، دشمنان هر دو مذهب هستند ، در برابر این دشمنان و برای جلوگیری از سو استفاده آنان از اختلافات باید در مقابل آنها بر وجوه مشترک خود تکیه کنند تا بتوانند بر دشمنان اسلام که دشمنان مشترک شیعه و سنی هستند از خود دفاع کنند . در گذر زمان فتنه گران و دشمنان این دو مذهب مایه گسست ها و نزاع های فراوانی در بین آنان شده اند و یکی از علل ضعف مسلمانان در حال حاضر در برابر هجمه استعمار غرب همین امر بوده است .

شیعه و سنی هر دو مسلمان و در اعتقادات ، احکام ، اخلاق و ... دارای مشترکات زیادی هستند و البته نباید اجازه بدهند اختلافات منجر به خصومت و دشمنی شود و بر اساس اتحاد و برادری اسلامی ضربه وارد سازد .

علامه شرف الدین می گوید : سیاست سبب جدایی شیعه و سنی شد همان نیز باید سبب اتحاد شیعه و سنی شود . منظور این است که سیاست استعماری و دسیسه های بیگانگان فرق اسلامی و از جمله شیعه و سنی را از هم جدا کرده است ، باید سیاست اسلامی به منظور مقابله با دشمن نیز آنها را به هم پیوند دهد .

با مطالعه در تاریخ اسلام می توان شواهد فراوانی از وحدت و هم گرایی و ثمرات آن در بین مذاهب اسلامی یافت و آنها را به عنوان اسوه و نمونه به جوامع اسلامی معرفی نمود . سیره حضرت علی ( ع ) بهترین الگو و اسوه برای سرفرازی اخوت و وحدت اسلامی است . ایشان برای حفظ وحدت مسلمانان نه تنها از حقوق خویش می گذشت ، بلکه از همکاری با مخالفان خود نیز دریغ نمی کرد.

در بین مسلمانان زمینه های وحدت بسیاری وجود دارد که با محور قرار دادن آنها می توان وحدت بین مسلمانان و قدرت یافتن آنها را شاهد بود ( خدا ، قرآن ، رسول اکرم ( ص ) )

در اندیشه های مقام معظم رهبری اتحاد مسلمانان و پرهیز آنان از اختلاف و تفرقه ، زمینه ای مساعد برای ایستادگی جمعی در برابر زورگویی های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده  جهان اسلام به شمار می آید .

تعداد نمایش ها (160)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان