:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 16 آبان,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
هشتمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور مهندس حسین بخشایشی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پور اعضای کمیسیون و مهندس مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ،مهندس عزیز قال مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه،سرهنگ الماسیان از اداره راهور شهرستان ارومیه ،اکبرزاده مدیر مجموعه باغ وحش ارومیه با موضوع رسیدگی به ایستگاههای تخلیه پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی و رسیدگی به نامه های شهروندان در تاریخ 13/8/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن قدردانی از حضور پرشور دانش آموزان و مردم شهید پرور ارومیه در راهپیمایی 13 آبان گفت:امروز مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی علی الخصوص مردم غیور شهر ارومیه و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر بیعت خود را با آرمان های انقلاب و رهبر معظم حضرت امام خامنه ای نشان دادند و با حضور در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و آمریکای استکبار کوبیدند.
حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به توجه به ایستگاههای تخلیه پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی اذعان داشت:متاسفانه با توجه به اینکه ایستگاههای تخلیه پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی در ورودی شهر قرار گرفته اند دچار مشکلات و معضلات متعددی نموده است و لذا معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند شهرداری ارومیه باید به فکر تدابیر لازم برای مکان یابی و جایگزینی آنها باشد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع استحصال انرژی از پسماندهای شهری اذعان داشت:امروز یکی از دغدغه های مهم کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ساماندهی پسماندهای شهری و استحصال انرژی از پسماندهای شهری است و با توجه به مصوبات کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه امید می رود این طرح اجرایی شود.
حسین پناهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرایی کردن مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:اجرایی شدن مصوبات کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه باید در اولویت کاری قرار گیرد و دستگاههای اجرایی نیز باید به طور جد وارد این موضوع شوندو شهرداری و مدیریت پسماند و خدمات شهری باید پیشتاز اجرای این تصمیمات باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهرارومیه همچنین از ساماندهی شهرک امیریه اظهار داشت:امروز با توجه به اینکه ایستگاه تخلیه پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی در شهرک امیریه تخلیه می شود باعث بروز مشکلات متعدد بهداشتی و محیط زیستی می شود که باید فکر اساسی برای انتقال این ایستگاه به محل دیگر انجام گیرد و لذا دستگاههای مرتبط و معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه در خصوص انتقال این ایستگاه به جای دیگر در حداقل زمان ممکن تدابیر لازم را انجام دهد .
وی همچنین در خصوص اینکه امروز زمین های خالی شهر ارومیه تبدیل به تخلیه زباله های شهری شده است گفت:متاسفانه امروز زمین های خالی شهر ارومیه تبدیل به تخلیه زباله های شهری و نخاله های ساختمانی شده است و باعث برهم زدن منظر شهری شده است لذا باید در این مورد نیز تدابیر لازم انجام گیردو بهترین راهکارجمع آوری و پاکسازی این مکان ها و حصار کشی آنها خواهد بود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص ماده 688 قانون اساسی گفت: ماده 688 قانون اساسی می گوید:هر اقدامي كه تهديد عليه بهداشت عمومي شناخته شود از قبيل : آلوده كردن آب آشاميدني يا توزيع آب آشاميدني آلوده ، دفع غيربهداشتي فضولات انساني و دامي و مواد زايد ، ريختن مواد مسموم كننده در رودخانه ها ، زباله در خيابانها و كشتار غيرمجاز دام ، استفاده غيرمجاز فاضلاب خام يا پس آب تصفيه خانه هاي فاضلاب براي مصارف كشاورزي ممنوع مي باشد لذا باید بهترین راهکارها از این کمیسیون پیشنهاد شود.
حسین پناهی همچنین از فرهنگسازی تفکیک زباله از مبداء به مقصد اشاره کرد و گفت:تفکیک زباله از مبداء به مقصد باید فرهنگسازی شود و این موضوع می تواند در ساماندهی زباله و نخاله های شهری بسیار مفید و موثر واقع شود.
در ادامه جلسه مهندس حسین بخشایشی عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:ساماندهی ایستگاههای دفع زباله های شهری یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه است و با اجرایی نمودن آن می توان در بحث زیبایی منظر شهری نقش بسزایی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:امروز با مدیریت و کنترل محل های تخلیه پسماندهای شهری می توان بر زیبایی منظر شهری افزود و با برخورد با متخلفان و اشخاصی که سعی در خدشه دار نمودن منظر شهری می کنند میتوان به اهداف کلی دست یافت.
دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اذعان داشت:شهر ارومیه یکی از شهرهای زیبای کشور است اما متاسفانه امروز با انباشته شدن نخاله های شهری زیبایی خود را از دست داده است و تمامی تلاش ها و زحمات شهرداری ارومیه را زیرسئوال می برد که باید به طور جد وارد این موضوع شویم.
مهندس حسین بخشایشی همچنین با اشاره به فرهنگسازی در خصوص تخلیه زباله های شهری و نخاله های ساختمانی گفت:امروز با توجه به کم بودن ساخت و ساز ،فرهنگسازی بهتر و موثری در زمینه تخلیه پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی انجام داد و از شهروندان شریف می خواهیم نخاله های ساختمانی خود را به محدوده ها و ورودی های شهر تخلیه نکنند و جهت ارائه خدمات بهینه با سازمان پسماند شهرداری ارومیه ارتباط برقرار کنند.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : کلیه بندهای مصوب در کمیته محیط زیست جهت بررسی و تصویب نهایی در جلسه روز شنبه 13 آبان ماه به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه تمهیدات لازم در خصوص ساماندهی تمامی وانت های حمل نخاله های ساختمانی را با نظارت مستقیم و کُـد بندی دقیق جهت جلوگیری از فعالیت افراد فاقد مجوز در دستور کار خود قرار دهد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در صورت تماس شهروندان با شماره تلفن 2768089 و سامانه 137 شهرداری و سامانه پیام کوتاه 1000441137 در خصوص داشتن هرگونه نخاله تر و خشک در اسرع زمان نسبت به جمع آوری این نخاله ها به صورت رایگان و تا میزان یک وانت اقدام نماید .
* مقرر گردید : در جهت تسهیل روند انتقال نخاله های موجد در سطح شهر ارومیه پلیس راهور برای خودروهای سنگینی که نسبت به حمل نخاله با حجمی بیش از یک وانت به محل دفن زباله (نازلو) اقدام می نمایند مجوزهای لازم را در اسرع زمان صادر نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه تمامی نخاله های موجود در اطراف مبادی ورودی و خروجی شهر ارومیه را در اسرع زمان جمع آوری و تمهیدات لازم را با همکاری پلیس راهور جهت جلوگیری از تخلیه مجدد در این محدوده را به شرح ذیل اتخاذ نماید : جاده بند (تا روستای بند) ، جاده حیدرلو (تا 3راهی حیدرلو) ، جاده سلماس (تا روستای قزل عاشیق) ، جاده سرو (تا 200 متر بالاتر از دانشگاه) ، جاده دریا (تا محل زندان ارومیه) ، جاده سنتو (تا پل امامزاده) ، جاده بالانج (تا روستای گوک تپه) ، جاده انهر (یک کیلومتر بعد از شهرک والدین شاهد) و جاده تبریز شهید کلانتری (تا اولین پمپ بنزین).
پاکسازی جاده سرو توسط اداره کل راه و شهرسازی دردستور کار قرار گیرد و نگهداری این محدوده پس از پاکسازی بعهده شهرداری خواهد بود (مراتب طی نامه به اداره کل راه و شهر سازی اعلام گردد .)
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه تمامی اقدامات عمرانی و خدماتی خود را در زمان کاهش پیک ترافیکی انجام و در غیر اینصورت تمهیدات لازم را جهت ایمن سازی مسیر فعالیت و تجهیز لباس کارگران شهرداری بالاخص در ساعات شبانه اتخاذ نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با همکاری پلیس راهور اقدامات لازم را جهت برگزاری کلاسهای آموزش نکات ایمنی در تمامی طول شبانه روز به کارگران شهرداری انجام و نتیجه اقدامات انجام شده را جهت استحضار اعضای محترم شورا به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارجاع نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه حداکثر تا یکماه ضمن برگزاری فراخوان عمومی مراحل عقد تفاهم نامه ای مشترک با بخش خصوصی را جهت جمع آوری سگهای ولگرد موجود در سطح شهر ارومیه را عملیاتی نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه ضمن بررسی نوع فعالیت تمامی دکه های موجود در سطح شهر ارومیه برابر مجوزهای اعطاء شده از هرگونه سد معبر و تجاوز به حریم خیابان و پیاده روها توسط این دکه ها ممانعت و با متخلفین برخورد قانونی نماید .
* مقرر گردید : اعضای کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به همراه معاونین خدمات شهری و امور زیربنائی و عمرانی شهرداری ضمن بازدید از محل باغ وحش ارومیه از نزدیک در جریان مشکلات این مجتمع تفریحی گردشی قرار گیرند .
*** و مصوبات پیشنهادی اولین جلسه کمیته محیط زیست بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه موضوع استحصال انرژی از پسماندها در راستای جلوگیری بیشتر از آلودگی های زیست محیطی در محل فعلی دفن زباله های شهر ارومیه را اسرع زمان و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه مطالعات لازم جهت ساماندهی و نهایتا جابجایی ایستگاه دفن زباله و نخاله های ساختمانی از کوه ا... اکبر و باغ رضوان را به محلی جدید و خارج از محدوده مسکونی شهر را با توجه به معضلات زیست محیطی به وجود آمده در این محدوده ، حداکثر تا 15 روز جهت تصمیم گیری نهایی به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارجاع نماید .
* مقرر گردید : شورای ترافیک تمهیدات لازم در خصوص ایجاد محدودیت تردد تمامی کامیون ها و خودروهای سنگین به داخل محدوده شهر را در تمامی اوقات پیک ترافیک شبانه روز به علت بالا بودن SO2 (گوگرد) ناشی از سوخت گازوئیل در دستور کار قرار دهد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه تهیه پیوست زیست محیطی کلیه پروژه های خدماتی و عمرانی را جهت بررسی و ثبت نکته نظرات اعضای محترم شورا به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارجاع نماید .
* مقرر گردید : در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی ایجاد زیرساختهای انتقال و پخش بیش از پیش بنزین یورو 4 در سطح شهر ارومیه از طریق شرکت فراورده های نفتی در جایگاههای عرضه سوخت شهر فراهم گردد .
* مقرر گردید : با توجه به عدم موفقیت طرح های ماضی تفکیک از مبداء ، شهرداری ارومیه برنامه های نوین و جامع خود را در خصوص نحوه مدیریت و تفکیک پسماند ها از منازل شهروندان را در اسرع زمان به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارجاع نماید .
* مقرر گردید : در راستای جلوگیری از هرگونه تخلیه غیر مجاز نخاله در سطح و حریم شهر پلیس راهور ضمن تعامل و همکاری لازم و همه جانبه با متولیان این بخش ضمن برخورد قاطع با متخلفان زمینه سوء استفاده این افراد در تخلیه نخاله های ساختمانی را در محدوده شهر ارومیه و راههای منتهی به شهر از بین ببرند .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه ضمن اختصاص محل هایی ثابت جهت نصب بنرهای فرهنگ سازی با موضوعات زیست محیطی و آموزش شهروندی زمینه پخش تیزرهای تبلیغاتی با موضوعات اشاره شده از طریق تلویزیون های شهری را فراهم نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کارخانه ایمن بتن پیشنهادات لازم را جهت تولید قطعات بتنی از نخاله های مختلف ساختمانی را در راستای استفاده بهینه از این مواد زاید و همچنین جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی به کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ارائه نماید.
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با استفاده از توان بخش خصوصی زمینه جمع آوری و امحاء ضایعات گوشتی تولید شده در کشتارگاه فعلی را با انتقال به محلی خارج از کشتارگاه و با رعایت موارد بهداشتی و تحت نظارت مرکز بهداشت ارومیه مورد بازیافت و تبدیل قرار دهد .
شایان ذکر است مقرر گردید ضمن مشخص نمودن زمان بندی مناسب و مستمر موضوعات مطروحه در جلسات آتی با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان در دستور کار کمیته قرار گیرد .

تعداد نمایش ها (258)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان