:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هفتمین جلسه کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

هفتمین جلسه کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 11 آبان,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
هفتمین جلسه کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
هفتمین جلسه کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس عادل فتاحی و با حضور مهندس مسعود پاکی و زلفعلی ابراهیمی اعضای کمیسیون و مهندس داریوش نوری،مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری،مهندس علینقی پور معاون سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری ارومیه،سید جعفر چرمچی نماینده بازاریان ارومیه،مهندس امیر سیوانی نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با موضوع رسیدگی به مسائل و مشکلات بازار تاریخی شهر ارومیه در تاریخ 1/8/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه مهندس عادل فتاحی رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک ولادت باسعادت امام محمد باقر علیه السلام و هفته تربیت بدنی و روز آمار و برنامه ریزی گفت:یکی از مهمترین مشکلات و معضلات شهری ،بافت فرسوده شهر ارومیه است که باید توجه بیشتری به آن شود و کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در جهت رفع بافت های فرسوده و نیازهای شهری به طور جد پیگیر این موضوع می باشد.
وی در ادامه سخنانش گفت:به استناد ماده 3 آئین نامه حفاظت میراث فرهنگی مصوب سال 1381 شهرداری ارومیه در صدور هرگونه مجوز برای داخل محدوده بازار تاریخی شهر بدوا" نظریه کارشناسی و تخصصی اداره کل میراث فرهنگی استان اخذ نماید.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین در ادامه سخنانش اذعان داشت:با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از مدیرکل دفتر فنی استانداری، نمایندگان شهرداری ارومیه،اداره کل میراث فرهنگی استان،شورای اسلامی شهر ارومیه،اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تعاملات بیشتر در اجرایی کردن قوانین مقررات مربوط به بافت تاریخی بازار و محدوده آن و حل مشکلات شهروندان انجام خواهد گرفت.
مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش افزود:شهرداری ارومیه پیرو مصوب قبلی از طریق مشاورین حقوقی و املاک با ارائه مسنتدات قانونی در اصلاح دستور عمل و ضوابط ابلاغی راه و شهرسازی برای محدوده تاریخی بازار ارومیه به لحاظ احیای حقوق مکتسبه شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به ایجاد دفاتر نوسازی شهر ارومیه گفت:شهرداری ارومیه در اسناد قرارداد سال 93 ظرفیت سازی و امکان سنجی ایجاد دفاتر نوسازی شهر ارومیه آخرین اقدامات و پیشرفت کار که مربوط به مشاوره نقس سرزمین می باشد اعلام نماید.
رئیس کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود:در استناد به خروجی گونه بندی مشاور نقش سرزمین مبنی برای هر 80 تا 100 هکتار از بافت فرسوده شهری،شهرداری ارومیه در خصوص ایجاد دفاتر نوسازی اقدام خواهد کرد.
گفتنی است که در پایان مصوبات پیشنهادی کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : در استناد به ماده 3 آئین نامه حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مصوبه سال 1381 ، شهردار محترم صدور هرگونه مجوز در داخل محدوده تاریخی بازار را بدوا با نظریه کارشناسی و تخصصی اداره کل میراث فرهنگی مد نظر قرار دهد .
* مقرر گردید : با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای اسلامی شهر ، دفتر فنی استانداری ، شهرداری ، اداره کل میراث فرهنگی ، اداره کل راه و شهرسازی جلساتی مستمر به صورت ماهانه و به منظور افزایش تعاملات فی مابین در راستای اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوط به بافت تاریخی بازار و محدوده آن (417 هکتار) و در جهت حل مسائل و مشکلات بازاریان و شهروندان ساکن در این بخش برگزار گردد .
* مقرر گردید : شهرداری محترم پیرو مصوبه قبلی از طریق مشاور حقوقی و املاک با ارائه مستندات قانونی در اصلاح دستور العمل و ضوابط ابلاغی اداره کل راه و شهرسازی برای محدوده تاریخی بازار به لحاظ حقوق مکتسبه شهروندان اقدام لازم را معمول نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در استناد به قرارداد سال 93 مبنی بر ظرفیت سازی و امکان سنجی ایجاد دفاتر خدمات نوسازی شهر ارومیه آخرین اقدامات و پیشرفت کار که مربوط به مشاور نقش سرزمین می باشد را کتبا به شورای اسلامی شهر ارومیه اعلام نماید .
* مقرر گردید : مقررگردید در استناد به خروجی گونه بندی مشاور نقش سرزمین مبنی برای هر 80 تا 100 هکتار از بافت فرسوده شهری شهرداری ارومیه یک باب دفتر خدمات نوسازی لازم است .
* مقرر گردید : مقرر گردید شهرداری ارومیه پیگیری لازم را در خصوص اخذ آخرین دستورالعمل اجرائی دفاتر نوسازی از مبادی ذیربط جهت عملیاتی کردن آن اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند .
* (دعوت) مقرر گردید : اداره املاک شهرداری ضمن حضوردر یکی از جلسات آتی کمیسیون اقدامات انجام شده در خصوص آزادسازی املاک واقع در مسیر را برابر ردیف بودجه سال 96 به کمیسیون ارائه نماید.
* مقرر گردید : در ماموریت ها و همایش های کلانشهرها و مراکز استانها در خصوص بافت فرسوده و دفاتر نوسازی ، نمایندگانی از شورای اسلامی شهر و بالاخص اعضای کمیسیون عمران به همراه کارشناسان و مسئولین شهرداری شرکت نمایند .
* مقرر گردید : با توجه به چارت سازمانی جدید و تجمیع سازمان های عمران و بهسازی و نوسازی در قالب سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری ، این سازمان ضمن استفاده بهینه از ظرفیتهای خود ، تدابیر و تمهیدات لازم در جهت ایفای کامل رسالت اصلی خود مبنی بر نظارت و احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه را به بهترین شکل به منصه ظهور برساند .

تعداد نمایش ها (175)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان