:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
پنجمین جلسه کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

پنجمین جلسه کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 18 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
پنجمین جلسه کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
پنجمین جلسه کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس عادل فتاحی و با حضور مهندس مسعود پاکی و زلفعلی ابراهیمی اعضای کمیسیون،مهندس عدل دوست ،قائم مقام شهردار ،کیامهر معاونت معماری و شهرسازی،مهندس صمدی معاون اداره املاک شهرداری و مهندس قلیزاده کارشناس معاونت امورزیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری و حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ،مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با دستور جلسه بررسی آخرین روند اجرایی طرح تفصیلی شهر ارومیه و خلاصه گزارشی از وضعیت طرح توسعه باغ رضوان ارومیه در تاریخ 17/7/96 در سالن جلسات شورا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه مهندس عادل فتاحی ،رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تسلیت ایام محرم و نیز تبریک هفته نیروی انتظامی و روز روستاها و عشایر و گرامیداشت روز کودک گفت: روستائیان ،نقش بسزایی در اقتصاد جامعه دارند و باید توجه ویژه ای به این بخش از سوی مسئولان انجام گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:موضوع طرح تفصیلی شهر ارومیه یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری ارومیه قرار گیرد و امروز با توجه به مشکلات موجود در مناطق 4 و 5 شهر ارومیه باید در راستای رفع موضوع طرح تفصیلی این مناطق هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام گیرد.
مهندس عادل فتاحی همچنین در ادامه سخنانش اذعان داشت:معاونت معماری و شهرسازی شهرداری ارومیه باید امکانات و اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان مناطق 4 و 5 قرار دهند و کارشناسان در راستای رفع مشکلات شهری باید تلاش نمایند.
رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:شورای اسلامی شهر ارومیه هم گام و همراه مردم بوده و در راستای رفع مشکلات آنان تلاش می کند.
وی همچنین در ادامه سخنانش افزود:توجه به بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد زیرا در غیر این صورت شاهد مشکلات متنوعی در بخش های عمران و سازندگی خواهیم داشت.
مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رفع مشکلات موجود در باغ رضوان ارومیه گفت: توسعه زمین های باغ رضوان ارومیه باید مورد توجه ویزه قرار گیرد و امروز با توجه به محدود بودن زمین های موجود در باغ رضوان ارومیه نیاز جدی به توسعه آن داریم.
ایشان در ادامه افزودند:74 هکتار از ارضی روستای قره حسنلو از سوی شهرداری ارومیه خریداری شده است و امید می رود با رفع مشکلات مالکیت آن بتوانیم شاهد توسعه اراضی باغ رضوان باشیم.
مهندس عادل فتاحی با تقدیر از اقدامات عمرانی و خدماتی از سوی سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت:سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان اقدامات عمرانی و خدماتی شایسته ای انجام داده است که جا دارد از مدیرعامل و کارکنان آن تقدیر و تشکر نمائیم.
رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه افزود:مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات موجود در محدوده باغ رضوان ارومیه تلاش خواهد نمود و امید است با دیوار کشی فضای درختی در محدوده باغ رضوان ارومیه شاهد منظری زیبا برای شهروندان باشیم.
ایشان در ادامه سخنانش از حمایت های مهندس جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد استان ، مهندس وهاب زاده مدیرکل منابع طبیعی استان، مهندس نظری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه در همکاری و اسناد زمین های باغ رضوان تقدیر و تشکر نمودند.
رئیس کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش گفت:از کل 90 هکتار زمین اراضی روستای توسعه یافته باغ رضوان ارومیه محدوده روستای قره حسنلو متعلق به منابع طبیعی پس از 14 سال پیگیری با کسر 14 هکتار واگذاری به یادمان شهید باکری مابقی 76 هکتار سند مالکیت بنام شهرداری ارومیه انتقال یافته است.
وی همچنین با اشاره به اراضی روستای بادکی اذعان داشت:کل مساحت 37 هکتار واگذاری مسکن و شهرسازی انتقال یافته که متاسفانه 24 هکتار آن تبدیل به واحد مسکونی شده و فقط 13 هکتار باقی مانده است و با مکاتبات درخواست انتقال و تثبیت و پیاده کردن سند در محل شده ایم و اشکال مهم زمین های تحویلی تعارض با سند در محل می باشد که باید رفع شود.
ایشان همچنین در ادامه با اشاره به طرح تفصیلی شهر ارومیه افزود:هفته گذشته طرح تفصیلی یکپارچه سازی منطقه پنج و ضوابط و مقررات آن تحت ویرایش هفتم اعلام نمود و نقطه مثبت قوس به پخ تبدیل شده است.
وی گفت:اخیرا نامه ای از طریق وزارت راه و شهرسازی پیوست ویرایش طرح تفصیلی شده که بسیار مشکل برای 417 هکتار بافت فرسوده ایجاد می نماید که توسعه طبقات در آن محدود شده است.
مهندس عادل فتاحی همچنین اظهار داشت:ضوابط هفتمین ویرایش بافت تاریخی شهرداری ملزم به اجرا شده که این ضوابط بدون تصویب در کمیسیون ماده پنج و مسئولین شهرداری شده در حالی که در تهران به تصویب رسیده است و حداکثر طبقات در محدوده تاریخی 4 طبقه اعلام شده و افزایش طبقات ،پیوست و افزایش طبقه جدید حذف شده است و در محدوده خیابان امام نیز دو طبقه اعلام شده است.و با ضوابط جدید انتظار هیچگونه تغییراتی در احیای بافت فرسوده نخواهیم داشت و انتظار داریم استاندار محترم آذربایجان غربی و اعضای محترم کمیسیون ماده پنج نسبت به این نواقص واکنش مناسب نشان دهند.
گفتنی است که در ادامه جلسه به اقدامات انجام گرفته از سوی معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه در راستای نماسازی مساجد سطح شهر ارومیه در کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.
* ومقرر گردید : با تشکر از پیگیری مدیر عامل سازمان آرامستان ها شهرداری با همکاری مشاورین حقوقی و اداره املاک در خصوص رفع معارض و نهائی نمودن بحث تملک ، پیگیری های عاجل و شایسته معمول دارند .
* مقرر گردید : برابر مصوبات قبلی شورا محدوده باغ رضوان و محیط اطراف جهت حفظ سیما و منظر شهری از طریق کاشت درختان چنار محصور گردد .
* مقرر گردید : شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در خصوص حذف و لغو محدوده تاریخی در حدود 417 هکتار بافت فرسوده در پیشنهاد طرح تفصیلی که عملا موجبات توقف احیای بافت خواهد شد با تشکیل جلسه مشترک با استاندار محترم و اداره کل راه و شهر سازی و کمیسیون ماده پنج تجدید نظر لازم را معمول دارند .
* مقرر گردید : شهردار محترم و شورای شهر در خصوص حذف و یا تغییر و مطالب پیشنهادی در پیوست ویرایش تضمین کتابچه طرح تفصیلی که مانع قطعی در پیشبرد و پیشرفت اهداف و برنامه های سند کاربردی ده ساله طرح تفصیلی خواهد بود ورود پیدا کرد و اصلاحات لازم را معمول نمایند .
* مقرر گردید : اعضای شورای اسلامی شهر به همراه معاون فنی و عمرانی شهرداری از پروژه های عمرانی شهرداری بازدید نمایند .
در پایان مصوبات کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه جهت تصمیمات نهایی به صحن شورا ارجاع داده شد.

تعداد نمایش ها (183)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان