:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 24 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور و با حضور اعضای کمیسیون آقایان عبدالرحمن نقشین و دکتر مرتضی پیری و مهندس احد یوسفی مدیرعامل سازمان فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه و مهندس چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی با موضوع استفاده بهینه و رایگان شهروندان از سالن های ورزشی و بررسی مفاد شیوه نامه هدفمندسازی و همکاری با مساجد،موسسات غیردولتی و هیات های مذهبی در تاریخ 96/7/24 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور با اشاره به هدفمندسازی و همکاری شهرداری ارومیه با مساجد ،موسسات غیردولتی و هیات های مذهبی گفت:شهرداری ارومیه با توجه به اهداف و رسالت فرهنگی خود اقدام به مساعدت های مالی به اماکن و هیات های مذهبی می نماید به همین منظور نیز جهت قانونمند کردن کمک های اهدایی شیوه نامه ای در این زمینه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به تصویب رسیده است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به مفاد این شیوه نامه اذعان داشت:با توجه به هدفمندسازی و همکاری مدیریت شهرداری با مساجد و موسسات غیردولتی و هیات های مذهبی ،همکاری با هیات امنای محله در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری،فراهم نمودن اماکن استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی مساجد و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی و موسسات در جهت پیشبرد تعالی فرهنگی و مذهبی ،حضور فعال و موثر ائمه محترم جماعات مساجد و مدیران موسسات و نهادهای غیردولتی و هیات های ورزشی در برنامه ریزی برای فعالیت های دینی،مذهبی فرهنگی ،اجتماعی ،آموزشی و ورزشی،تلاش در جهت تحقق رویکرد مسجد محوری(در بسط و ترویج ارزش های مذهبی و ایمانی)به عنوان راهبرد اصلی مدیریت شهری در دستور کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه قرار دارد.
وی در ادامه سخنانش اذعان داشت:در بخش دیگری از شیوه نامه هدفمندسازی و همکاری با مساجد،موسسات غیردولتی و هیات های مذهبی می توان ایجاد پیوند بین فعالیت های مدیریت شهری و سایر نهادهای مذهبی،فرهنگی و آموزشی و موسسات و... و نیز ارتباط با سایر مساجد و ائمه ی جماعات و فعالان دینی،فرهنگی و آموزشی به منظور استفاده از تمام ظرفیت ها اشاره نمود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه در زمینه ورزش اقدامات قابل قبولی انجام داده است گفت:امروز بحث ورزش و توجه به آن یکی از دغدغه های مهم جامعه است و لذا باید تدابیر لازم جهت توسعه آن اندیشیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:استفاده از سالن های ورزشی بصورت رایگان بایستی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان در دستور کار قرار گیرد و شورای اسلامی شهرو شهرداری ارومیه در کنار دستگاههای ورزشی با تمام توان در راستای توسعه ورزش شهرمان تلاش خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور همچنین از تلاش برای پیشرفت ورزش استان و شهر ارومیه اشاره نمود و اذعان داشت:ایجاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان استان جهت استفاده شهروندان از سالن های ورزشی بصورت رایگان منعقد خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش از توسعه ورزش در روستاها سخن گفت و افزود:امروز با توجه به محدودیت ها در روستا ها و کمبود فضاهای ورزشی،مسئولان باید به فکر توسعه ورزش روستاها باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به نقش و اهمیت ورزش در سلامتی جامعه گفت:استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه یکی از مهمترین مناطق کشوری است که در امر تربیت ورزشکاران و قهرمانان ملی نقش بسزایی داشته است و استفاده بهینه از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود می توان به اهداف کلی در زمینه فرهنگی و ورزشی رسید.
در پایان مصوبات پیشنهادی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان با امضای تفاهم نامه ای مشترک زمینه همکاری های فی مابین را در برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص نقش ورزش در سلامت جامعه و خانواده و همچنین بسترسازی لازم جهت استعدادیابی و استفاده شهروندان مناطق مختلف از امکانات ورزشی و سالن های سرپوشیده با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار در راستای مقابله با آسیبهای اجتماعی و افزایش شور و نشاط اجتماعی در تمامی نقاط سطح شهر حداکثر تا روز پنجشنبه چهارم آبان ماه نهایی نمایند .
* مقرر گردید : جلسه آتی صحن شورای اسلامی شهر ارومیه که مصادف است با هفته تربیت بدنی از مسئولین ورزشی شهر ارومیه با اهداء لوحی به رسم یادبود و جوائزی نفیس از زحمات و تلاشهای بی شائبه این عزیزان تجلیل و قدردانی گردد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان تمهیدات و برنامه ریزی لازم را در جهت استفاده بهینه بانوان محترم از امکانات ورزشی موجود در پارکهای بانوان و سالن های سرپوشیده با در نظر گرفتن تمانی شئونات اسلامی در اولویت اقدامات خود قرار دهند .
* مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از مهندس جباری مدیر کل محترم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ، مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان آ.غ ، مدیر کل ورزش و جوانان استان آ.غ و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه با موضوع ایجاد بسترها و تعامل متولیان ورزشی در راستای تاسیس موزه ورزش با هدف معرفی استعدادها ، مشاهیر و سابقه درخشان ورزش استان و شهر ارومیه در عرصه های ملی و بین المللی برگزار گردد .
* مقرر گردید : ضمن بازدید اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه از مرکز ذخیره سازی خون بند ناف ، شهرداری ارومیه تمهیدات لازم را جهت انعقاد تفاهم نامه مشترک بین کارکنان شهرداری و مرکز ذخیره سازی خون بند ناف جهت استفاده کارکنان شهرداری از این ظرفیت مهم از طریق بیمه تکمیلی عملیاتی نماید .
* مقرر گردید : طی جلسه آتی از مسئولین هیئت نیکوکاری پیامبر اعظم و اعضاء شورای بخش انزل در خصوص بررسی اقدامات انجام شده در حمایت از مددجویان این بخش دعوت بعمل آید .

تعداد نمایش ها (178)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان