:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
پیام رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص آغاز چهارمین دوره جشنواره انگور

پیام رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص آغاز چهارمین دوره جشنواره انگور

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 24 شهریور,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

پیام رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص آغاز چهارمین دوره جشنواره انگور

برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصتی مناسب برای حفظ و شناساندن آداب، رسوم و سنن کهن این خطه از میهن اسلامی در سطوح ملی و بین المللی می باشد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه طی پیامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره که شبانه روز جهت برگذاری این جشنواره تلاش نموده برگزاری جشنواره هایی از این دست را مایه خیر و برکت برای استان و شهر ارومیه دانستند .

متن پیام به شرح ذیل می باشد :

بسمه تعالی

در قرآن کریم از میوه انگور به عنوان یکی از میوه های بهشتی یاده شده و بی تردید این امر با هدف جلب توجه مومنان به اهمیت این میوه درآیه های 19 و 20 سوره مبارکه مومنون آمده است، همچنین احادیث مختلفی از ائمه اطهار ( ع ) و پیامبران در مورد این میوه بیان شده که می توان به فرمایشات حضرت رسول اکرم ( ص ) اشاره کرد که می فرمایند : بهترین غذای شما نان و بهترین میوه  شما  ” انگور" است.

انگور در ارومیه یکی از محصولات با ارزش است و سهم بسزایی در اقتصاد مردم شهر داشته و از قدیم الایام شهر ارومیه مهد پرورش انگور بوده است. در جلگه دریاچه ارومیه علاوه بر باغات انگور، سیب، زردآلو، هلو و ... نیزکاشته می شود و صد البته رایحه مطبوع بیدمشک نیز در همه خانه های این شهر می پیچد. با همین اوصاف شهر زیبای ارومیه به شهر باغ های انگور در سراسر کشور و حتی منطقه معروف است. در این راستا با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت شهر ارومیه در زمینه های مختلف، بویژه باغداری و گردشگری، ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین شناساندن هویت فرهنگی، ملی و مذهبی این خطه، هر ساله جشنواره ای تحت عنوان " جشنواره انگور " به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری در ارومیه برگزار  می گردد.

امید است برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصتی مناسب برای حفظ و شناساندن آداب، رسوم و سنن کهن این خطه برای جوانان بوده و با معرفی محصولات کشاورزی، فرهنگی و هنری بومی بستری مناسب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برای ایجاد صنایع تبدیلی و رونق بخشی به بخش اقتصادی و گردشگری فراهم شده و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شهر زیبای ارومیه و استان را به همراه داشته باشد.

لذا بر خود فرض می دانم از طرف خود و اعضای محترم شورای اسلامی شهر ارومیه از تمام دست اندرکاران این جشنواره که شبانه روز جهت برگذاری این جشنواره تلاش نموده و ایام خوش و مفرحی را برای شهروندان و گردشگران فراهم می سازند تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند متعال برای تمامی شهروندان شریف و مسئولان خدوم این شهر آرزوی سربلندی و شادکامی دارم.

پرویز جلیلی- رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه

 

گفتنی است این جشنواره از 23 لغایت 30 شهریور ماه با حضور میهمانانی از سراسر ایران و کشورهای مختلف در محل دهکده ساحلی چی چست برگزار میگردد .

تعداد نمایش ها (122)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان