:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 05 مهر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور و با حضور اعضای کمیسیون و مهندس احد یوسفی،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با دستور جلسه آسیب شناسی برنامه های فرهنگی و اجتماعی و نیز تشکیل کمیته تخصصی علمی و راهکار برای جلوگیری از خام فروشی در تاریخ 3/7/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور ،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ضمن تسلیت ایام ماه محرم،تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص آسیب شناسی برنامه های فرهنگی اجتماعی گفت:برنامه های متنوع و قابل توجهی از سوی شهرداری ارومیه در سطح شهر برگزار می شود و در این راستا باید در مورد نحوه بهتر برگزار شدن این برنامه ها آسیب شناسی شود.
دکتر محمد خلیل پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در شهر ارومیه اذعان داشت:جشنواره انگور یکی از موثرترین جشنواره های فرهنگی و اقتصادی شهرداری ارومیه است که می تواند پتانسیل قابل توجهی در بحث اقتصاد کشاورزی شهر ارومیه داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش گفت:اگر امروز 200 هزار نفر از جشنواره انگور بازدید نموده این یک پیام و پتانسیل قوی برای شهر است اما باید در کنار آن به نقاط قوت و ضعف آن نیز توجه جدی شود و لذا باید به بحث بازاریابی،میزان افزایش صادرات انگور و نیز تجلیل از باغداران شهر ارومیه در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین از تشکیل کمیته تخصصی علمی و ایجاد راهکارهای مفید برای جلوگیری از خام فروشی خبر داد و افزود:کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در جهت نحوه ایجاد زیرساخت های لازم برای فرهنگسازی در جامعه و مفید واقع شدن برنامه های اجتماعی در سطح شهر ،کمیته تخصصی علمی و ایجاد راهکارهای مفید خواهد نمود و در این زمینه نیز باید دستگاههای مرتبط با حوزه فرهنگ،هنر،اجتماعی و ورزشی در کنار شورای اسلامی شهر ارومیه گام های موثری بردارند.
حجت الاسلام والمسلمین خلیل پورهمچنین با اشاره به اقدامات باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت:رسیدگی به ساختار باشگاه و توجه به مقوله حرفه ای گری در ورزش یکی از مهمترین اهداف کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه خواهد بود و امید است با نگاه آینده نگری به ورزش حرفه ای،بومی گرایی و جوانگرایی و استعدادیابی و نیز توجه به بحث ایجاد نشاط اجتماعی از مهمترین اهداف و برنامه های شورای اسلامی خواهد بود.
وی همچنین از اجرای برنامه های ماه محرم در سطح شهر ارومیه خبر داد و افزود:توجه به ارزش های نهضت عاشورا و نیز ارج نهادن به مقام و جایگاه سرور سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یارانش از مهترین وظایف ما مسلمانان است و در این راستا نیز شهرداری ارومیه با مراسم شمع گردانی شام غریبان سالار شهیدان در دو نقطه از سطح شهر(پارک ساعت و سالن آمفی تئاتر ائللر باغی برگزار خواهد شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : کمیته ای تخصصی زیر نظر کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی شهر و با استفاده از صاحب نظران و کارشناسان مجرب جهت آسیب شناسی و بررسی مسائل مختلف ، هنری ، اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی و ... تشکیل گردد .
* مقرر گردید : سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برنامه ریزی لازم را جهت برگزاری جشنواره های بید مشک و بادرنجبو در سال آتی را در دستور کار قرار دهد .
* مقرر گردید : همزمان با فرارسیدن اولین شب شهادت سیّد و سالار شهیدان امام حسین (ع) مراسم شمع گردانی و شام غریبان این امام همام همزمان در محل آمفی تئاتر پارک ائللر باغی و پارک ساعت ارومیه برگزار گردد .
* مقرر گردید : جلسه آینده کمیسیون با دعوت از رکاب مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه (دبیر برگزار جشنواره انگور) در راستای آسیب شناسی برگزاری جشنواره انگور با ارائه مستندات و گزارشی جامع از اقدامات انجام شده و با طرح موضوعات ؛ بررسی نقاط ضعف و قوت ، ایجاد بستر حمایت از باغداران و تولید کنندگان ، شناسایی کشاورزان نمونه ، ایجاد بازارهای هدف برای صادرات و معرفی ظرفیتهای واقعی موجود استان در این حوزه و لزوم راه اندازی کمیته ها و کارگروههای تخصصی با استفاده از ارگانهای مرتبط در این حوزه در برگزاری جشنواره های از این دست و در نهایت جلوگیری از خام فروشی و معرفی فراورده های وابسته به این محصول استراتژیک برگزار گردد .
* مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از روئسای ادارات کل ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی و با موضوع استفاده بهینه از سالن ها و زیرساختهای ورزشی موجود در شهر ارومیه جهت حمایت از ورزش های پایه ، افزایش ورزش های همگانی برگزار گردد .

تعداد نمایش ها (149)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان