:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه از فرهنگسراها

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه از فرهنگسراها

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 05 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه از فرهنگسراها

یکصد و سی و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با موضوع بازدید از فرهنگسراها و رسیدگی به نامه های ارجاع شده برگزار گردید. 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر به ریاست دکتر علیزاده امامزاده ، با حضور اعضای کمیسیون ، اعضای شورا و مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی با موضوع  بازدید اعضای شورا از فرهنگسراهای محمد رسول الله، غدیر( باغبان نوین ) و طاها ( البرز) تشکیل یافت و اعضای شورا با مدیران فرهنگسراها جلساتی برگزار کردند.

در ابتدا اعضای کمیسیون از فرهنگسرای محله صمدزاده(محمد رسول الله) بازدید کرده و با مصطفی میلانی مدیر فرهنگسرا در خصوص فعالیت های آن فرهنگسرا و مسائل و مشکلات آن گفتگو کردند.

دکتر علیزاده امامزاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر هدف از بازدید را بررسی مسائل فرهنگسراهای شهرداری عنوان نمود و بر لزوم توجه به تجهیز فرهنگسراها به عنوان پایگاه های شهرداری در محلات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری تأکید نمودند.

وی در ادامه بر استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در فرهنگسراها تأکید کرد و ایجاد رونق در این مراکز را در گرو برگزاری کلاس ها بر اساس نیازهای هر محله دانست.

توضیحات مدیر محترم فرهنگسرا در خصوص اقدامات انجام یافته و مسائل و مشکلات مربوط به این واحد:

* هیچگونه نقشه راه فرهنگی برای سازمان فرهنگی تدوین نگردیده که این امر سبب اقدامات جزیره ای و سلیقه ای در فرهنگسراها شده است که نیاز به تهیه نقشه راه و سیاست گذاری لازم برای رسیدن به یک هدف مشترک می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پورنایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به مواردی در مورد فرهنگسراها به شرح ذیل اشاره کرد:

* تأکید بر تهیه چشم انداز فرهنگی برای شهر ارومیه و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگسراها بر همین اساس.

* تأکید بر افزایش تعداد فرهنگسراها با عنایت به اینکه فرهنگسراها به عنوان پایگاه های فرهنگی برای رشد و شکوفایی و حفظ فرهنگ های اصیل در ارومیه محسوب می گردد.

* هیچگونه اساس نامه ای برای فرهنگسراها برای تشریح شرح وظایف و چارچوب مشخص برای فعالیت فرهنگسراها وجود ندارد.

* درخواست از اعضای محترم شورا جهت شرکت مدیران فرهنگسراها در جلسات کمیسیون فرهنگی به عنوان نمایندگان شهروندان در محلات.

* با اداره کل محترم آموزش و پرورش جهت برگزاری کلاس هایی در خصوص مزایا و معایب مربوط به فضای مجازی رایزنی هایی صورت گیرد که علاوه بر دانش آموزان در مدارس برای اولیاء دانش آموزان نیز به صورت پایلوت این کلاس ها برگزار گردد.

* ارائه گزارش در خصوص برنامه های آن فرهنگسراها در گذشته اعم از برگزاری کلاس های آشپزی،خیاطی و ... برای بانوان، برگزاری کلاس های قرآن،خوشنویسی،مشاوره و ... برای نوجوانان و جوانان.

سید هادی ذاکر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز به بیان مواردی در این خصوص پرداخت و گفت :

* فرهنگسراها از لحاظ امکانات فیزیکی در شرایط مطلوبی قرار دارند اما از لحاظ تفکر فرهنگی نیاز به تقویت وجود دارد که این امر با همکاری شهروندان و مدیران فرهنگسراها امکان پذیر خواهد بود.

* تأکید بر ارزیابی  فعالیت های فرهنگی در حال حاضر  و تشکیل اتاق فکر همراه با تعیین شرح وظایف و برگزاری جلسات راهبردی در حوزه های فرهنگی و استفاده از افراد باتجربه در این خصوص برای رشد و شکوفایی روز افزون در این حوزه.

دکتر میر علی محمدی رئیس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورا نیز در ادامه تأکید بر تهیه برنامه راهبردی توسط سازمان فرهنگی برای گزارش و تصویب در شورای اسلامی شهر ارومیه را شد.

در ادامه اعضای محترم کمیسیون از فرهنگسرای طاها ( البرز ) نیز بازدید کردند و با مدیر فرهنگسرا در خصوص مسائل و مشکلات احتمالی به گفتگو پرداختند.

*  از جمله موارد مطروحه در این جلسه :

 تفاهم با اداره کل آموزش و پرورش در خصوص تخفیف 50% برای برگزاری کلاس های زبان در فرهنگسرا،تفاهنامه با سازمان فنی و حرفه ای در خصوص آموزش در 160 رشته و برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی و تفریحی برای شهروندان بدون محدودیت سنی بود.

* بازدید از فرهنگسرای غدیر در باغبان نوین از دیگر برنامه های کمیسیون بود که در این جلسه نیز اعضای محترم بر الگوبرداری و استفاده ار تجربیات کلانشهرهای موفق تأکید نمودند.

مهدی حداد مدیر فرهنگسرای غدیر در خصوص برگزاری کلاس های زبان،گیم نت،خانه بازی برای کودکان و ایجاد سالن سرپوشیده پیرو هماهنگی با سپاه شهداء و همچنین ایجاد پارک در کنار این فرهنگسرا توضیحاتی ارائه نمودند.

*در ادامه اعضای محترم کمیسیون از مزار شهداء گمنام بازدید نموده و پیشنهاد ساخت و تجهیز حسینیه در محل مزار شهداء گمنام واقع در پارک جنگلی را مطرح نمودند.

در پایان مقرر گردید ضمن دعوت از مدیرعامل محترم سازمان فرهنگی و ورزشی به همراه معاون سازمان و مدیران فرهنگسراهای شهرداری در جلسه آتی کمیسیون حضور یابند.

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد

تعداد نمایش ها (210)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان