:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه

تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 06 آذر,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و مطرح شد :

تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه

 

یکصدو سی و سومین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با محوریت تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست سیّد هادی ذاکر و با حضور اعضای کمیسیون ، جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، شیدایی رئیس هیئت مدیره آژانس های گردشگری استان ، کریمی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، قلی پور دبیر انجمن گردشگری ، سحابی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری و افشین فر مدیر واحد سرمایه گذاری شهرداری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت در گذشت جمعی از هموطنانمان در حادثه برخورد قطار ، در گذشت علم ربانی موسوی اردبیلی و حاج سلیم موذن زاده مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، اقدام تروریستی در کشور عراق را که منجر به شهادت جمع کثیری از هموطنان شده است را محکوم نمود و خاطر نشان کرد : این اقدامات تروریستی نه تنها بار دیگر چهره شوم استکبار را به جهانیان نشان میدهد بلکه باعث حضور پرشورتر زائرین حسینی در مناسبتهای مختلف می باشد .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه دستور جلسه این هفته کمیسیون را تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و رفع برخی خلاء های موجود اعلام نمود و خواستار توجه ویژه مسئولین در ایجاد زیر ساختهای توسعه این صنعت در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه شد .

سیّد هادی ذاکر ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در جهت معرفی جاذبه های مختلف گردشگری ، تفریحی و ... استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه مهندس جباری را فردی عملگرا دانست که در مدت زمان حضور خود در این مسند اقدامات قابل توجه و قابل تقدیری انجام داده است .

وی با تشریح عملکرد کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره چهارم شورا خواستار تعامل تمامی دستگاه ها و ارگانهای ذیربط جهت توسعه صنعت گردشگری شهر ارومیه در قالب برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و رفع خلاء های موجود در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان و شهر ارومیه شد .

حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تسلیت به مناسبت ایام 28 و 30 صفر و در گذشت جمعی از شهروندان در حادثه برخورد قطار حادثه تروریستی شهر حلّه عراق را محکوم نمود و ادامه داد : حضور پر شور عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از اقسا نقاط جهان که در مراسم اربعین امسال تجمعی غیر قابل وصف را در شهرهای مختلف مذهبی عراق گرد آورده بود نمونه ای بارز از پیروزی حق علیه باطل بوده که بیانگر زنده بودن این نهضت جاودانه است .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تشریح امکانات ارگانهای دخیل و تاثیر گذار در جریان تسهیل روند صنعت گردشگری اظهار داشت : همسو نمودن اقدامات با برنامه ریزی مدون و بهره مندی از اعتبارات دولتی در کنار ظرفیتهای مختلف طبیعی و گردشگری می تواند زمینه توسعه صنعت گردشگری را در شهر ارومیه فراهم نماید .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برخی جاذبه های کم نظیر موجود در شهر ارومیه خاطر نشان کرد : گردشگران مختلف علی رغم وجود ناآرامی های موجود در کشور ترکیه همچنان به مقاصد گردشگری مد نظر تردد می نمایند که این امر نشان از معرفی بجا و شایسته داشته های گردشگری این کشور به جهانیان می باشد.

رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد : امروز رسالت اصلی تمامی دستگاههای دولتی و خصوصی مرتبط با صنعت گردشگری توجه ویژه به موضوع شناساندن جایگاه و ظرفیتهای ارومیه در زمینه های مختلف و در سطوح ملی و بین المللی می باشد .

اصغرزاده اظهار داشت با توجه به ظرفیتهای فراوان و مهم آژانس های گردشگری در تبادل مسافر و تبلیغات گسترده شهر ارومیه در سایر استانها و کشورهای همجوار بر لزوم توجه ویژه به ظرفیتهای معنوی شهر ارومیه بعنوان شهر عاشقان والیبال و شهر قرآنی با داشتن نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم در سطوح ملی و بین المللی گردید .

رئیس شورای اسلامی استان ضمن اعلام آمادگی مجموعه مدیریت شهری جهت هرگونه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بر لزوم افزایش ساخت موزه های تخصصی همچون موزه والیبال تاکید نمود .

مهندس محمد خالد حاتمی نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه نیزضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و محکوم نمودن بمب گذاری در شهر حله عراق و شهادت تعدادی از زائرین  بویژه حادثه دلخراش برخورد دو قطار مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنانمان را تسلیت گفت و براز امیدواری کرد از این پس با مدیریت و اتخاذ تدابیر لازم شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم .

نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از اقدامات عمرانی صورت گرفته از قبَلِ تقاطع های غیر همسطح ، رینگ میانی و مطالعات رینگ بیرونی ، بازگشایی معابر و پروژه های تجاری اذعان نمود : در شهر ارومیه اگر گردشگری بعنوان گوشه قابل رقابت شهر مدنظر نباشد پروژه های عمرانی به حداقل رسیده و خواهد رسید و در چنین حالتی اشتغالزایی و درآمدهای پایدار برای شهرداری و توسعه اقتصادی شهر از جمله مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر خواهد بود که در تبیین خصوص جایگاه و ارزش اهمیت کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری بیش ار پیش نمود خواهد نمود .

مهندس حاتمی با تصریح اینکه با توجه به نیاز شهر ارومیه در دوره چهارم شورا اقدام به تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری گردید خاطر نشان کرد: علی رغم اقدامات فراوان انجام شده در حوزه صنعت گردشگری در استان و شهر ارومیه متاسفانه باتوجه به فعالیتهای جزیره های ارگانهای ذیربط آنگونه که شایسته است شاهد توسعه و جذب توریست های مد نظر نبوده ایم .

حسین پناهی عضو کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه نیز ضمن تسلیت وفات آیت الله موسوی اردبیلی ، سلیم موذن زاده اردبیلی و کشته شدن جمعی از هموطنان در حادثه تصادف قطار مسافربری برای بازماندگان حادثه آرزوی سلامتی و برای خانواده های حادثه دیدگان آرزوی صبر نمود و اقدام تروریستی در شهر حله عراق را که منجر به شهادت تعداد زیادی از زائرین سالار شهیدان شد محکوم نمود و خواستار رسیدگی به مسبین حوادث داخلی و خارجی گردید .

پناهی مهمترین خلاء حال حاضر در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری شهر ارومیه را نبود بسته ای جامع جهت معرفی ظرفیتهای مختلف گردشگری استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه دانست و خاطر نشان کرد علی رغم پیگیری های بعمل آمده در ماههای اخیر هیج اقدام قبال توجهی در این حوزه صورت نگرفته است .

عضو کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر با تشریح ظرفیتهای مختلف گردشگری استان آذربایجان غذبی مهمترین راهکاری برای حصول نتیجه مطلوب را تفکیک جاذبه های شهر ارومیه ، شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی دانست و ادامه داد : با این اقدام ضمن افزایش تعامل بین مسئولین شهری ، شهرستانی و استانی می توان بصورت جدی تر و برنامه ریزی مناسبتری به موضوعات مرتبط با توسعه گردشگری ورود نمود .

این مقام مسئول ضمن تاکید بر صنعت گردشگری که خود میتواند سبب مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر را فراهم شود افزود این سه عنوان لازم و ملزوم یکدیگر می باشند و نیازمند توجه جدی مسئولین خصوصا اداره کل گردشگری است .

پناهی در ادامه ضمن تشکر از بانیان فیلم کارشده برای شهر بین الملل نا کافی عنوان نمود و آنرا دارای ضعف های اساسی همچون فقدان اطلاعات و بانک اطلاعاتی دانست و خواستار تجدید نظر فنی ، تخصصی و تکمیل آن گردید .

جباری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این اداره کل برلزوم هم افزایی و تعامل  تمامی ارگانهای ذیربط در این خصوص تاکید نمود .

جباری با اشاره به اینکه بدون احیاء و رونق صنایع دستی ، میراث فرهنگی و بومی نمی توان بصورت مثمر ثمر به حوزه گردشگری وارد شد خاطر نشان کرد : صیانت از تمامی میراث فرهنگی بر عهده یکایک مردم ومسئولین است که می بایستی در جهت حفظ آن تعاملات لازم صورت پذیرد .

جباری در خاتمه از احداث موزه مدرسه (در مدرسه 22 بهمن)  ، موزه نسخ خطی ( که بعنوان گنجینه ای کم نظیر می باشد) در محل موزه ارومیه ، موزه طب در دانشگاه ارومیه ، موزه دفاع مقدس در این خیابان ، موزه کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از آمادگی این اداره کل را جهت احداث موزه والیبال با همکاری شهرداری ارومیه خبر داد .

در ادامه جلسه ضمن بررسی هریک از اعضاء حاضر به بیان نکته نظرات و دیرگا ههای خصوص موضوعات مطروحه در کمیسیون پرداختند که مقرر گردید ادامه جلسه به با حضور اعضاء فعلی به هفته آینده موکول گردد .

 

 

 

تعداد نمایش ها (190)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان