:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد :  تاکید بر استفاده از توان نخبگان علمی در برنامه ریزیهای شهری

جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد : تاکید بر استفاده از توان نخبگان علمی در برنامه ریزیهای شهری

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 10 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد :

تاکید بر استفاده از توان نخبگان علمی در برنامه ریزیهای شهری

یکصد و چهل و چهارمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع تاکید استفاده از توان نخبگان علمی در برنامه ریزیهای شهری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر به ریاست محمد ستارپور و با حضور اعضای کمیسیون ، مهندس جلیل زاده مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بارو دکتر چهل امیرانی رئیس انجمن بنیاد ملی نخبگان استان برگزار شد که در این جلسه حاضران ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه در این جلسه پرداختند .

محمد ستارپور رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین دستور جلسه این هفته کمیسیون را تاکید بر استفاده از توان نخبگان علمی در برنامه ریزیهای شهری و بررسی نامه های ارجاع شده به کمیسیون اعلام و موضوع درخواست بنیاد ملّی نخبگان به عنوان دستور جلسه مورد بررسی اعضای محترم شورا قرار گرفت.

دکتر چهل امیرانی ، ریاست محترم بنیاد نخبگان استا در خصوص مأموریت های این بنیاد و شرح وظایف  و فعالیت های سازمان توضیحات کملی ارائه کرد و از تمامی ادارات و سازمان ها در خصوص حمایت از این بنیاد تأکید داشت و گفت که این بنیاد  می تواند دستاوردهای قابل ملاحظه ای از لحاظ شناسایی و پرورش نخبگان در کشور ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان با ریاست معاون محترم علمی و فناوری ریاست محترم جمهوری در حال فعالیت است افزود حمایت از این بنیاد در سطح کشور بر عهده دستگاه ها و ادارات استانی بوده و آذربایجان غربی آخرین استانی است که این بنیاد در آن تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرده و از تمامی دستگاه ها خواست در خصوص حمایت های مادی و معنوی از این بنیاد تأکید کرد.

در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن اعلام حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری از بنیاد نخبگان تأکید و پیشنهاداتی از سوی رئیس و اعضای کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مطرح و مقرر گردید ، پیرو دعوت از رئیس محترم بنیاد نخبگان استان آذربایجان غربی(دکتر چهل امیرانی) در خصوص ارتقاء سطح تعاملات فی مابین بنیاد و شورای اسلامی شهر پس از بررسی در کمیسیون خدمات شهری و اظهار نظر اعضای کمیسیون و توضیحات رئیس بنیاد در راستای حمایت از بنیاد نخبگان تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1-  مقرر گردید از دکتر چهل امیرانی برای حضور در یکی از جلسات عمومی شورای اسلامی شهر پس از اتمام بررسی بودجه سال 96 دعوت بعمل آید.

2-  مقرر گردید از سوی رئیس محترم بنیاد اطلاعات لازم از وضعیت بنیاد و انتظارات از شورای اسلامی شهر در قالب پیشنهادات همزمان با حضور در شورای اسلامی شهر ارائه گردد.

3-  به منظور تکریم نخبگان علمی جامعه و جلوگیری از مهاجرت نخبگان به سایر کشورها و بهره مندی کافی از ظرفیت آنان مقرر گردید در تهیه و تدوین طرح های توسعه شهری و همچنین نظارت آنان در زمینه های مختلف از سوی شهرداری محترم اقدام لازم معمول گردد.

4-  مقرر گردید جهت تأمین بخشی از هزینه های بنیاد از جمله محل استقرار بنیاد و همچنین تجلیل از آنان در بودجه و اعتبار ات سال 96 پیش بینی های لازم انجام پذیرد.

5-  به منظور ارتقاء سطح علمی بنیاد در سطح کشور حمایت ها ی همه جانبه از بنیاد نخبگان استان معمول گردد.

6-  مقرر گردید با هماهنگی قبلی از ساختمان بنیاد نخبگان توسط اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بازدید بعمل آید.

درپایان اعضای حاضر این جلسه ضمن بررسی نامه های ارجاع شده به کمیسیون ،  موضوع مربوط به بازارهای روز میوه در مناطق مختلف شهری و مکان یابی و جابجایی دکه های سطح شهر که در محل پروژه های عمرانی شهرداری قرار گرفته است و همچنین ساماندهی بازارهای روز موقت میوه و رعایت حقوق شهروندی در نحوه جابجایی دکه های مطبوعاتی که در پروژه های عمرانی قرار گرفته را با حضور مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار بررسی و به بیان نکته نظرات خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند.

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.

تعداد نمایش ها (126)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان