:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای شهر ارومیه: ساماندهی دستفروشان، نیازمند فرهنگ سازی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای شهر ارومیه: ساماندهی دستفروشان، نیازمند فرهنگ سازی

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 11 مرداد,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای شهر ارومیه:
ساماندهی دستفروشان، نیازمند فرهنگ سازی
باید هم خرج و مخارج زندگی دستفروشان عزیز را در نظر بگیریم و هم باید به فکر زیبایی شهرمان باشیم.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در رابطه با دستفروشان پراکنده در ارومیه گفت: ما با مسئولین مربوط و ارگان ها و افرادی که در قضیه ساماندهی به دستفروش ها دخیل هستند جلساتی برگزار میکنیم و از آن ها راهنمایی میگیریم که برای کمک به ساماندهی دستفروشان چه باید کرد و راه حل چیست؟
وی ادامه داد: مصوبه ای تنظیم کردیم که یکی از ارکان این مصوبه این است: زیبایی شهرمان باید حفظ شود و دستفروشی در خیابان ها و مکان های عمومی باعث بد شدن چهره شهر میشود.
دکترخلیل پور افزود: از جمله دلایل دستفروشی بیکاری، نبود استخدام، رکود کارخانه ها و... است که تمامی این ها باعث شده افرادی که کارگر بودند ولی اکنون قادر به کارگری نیستند، اشخاصی که در کارخانه ها مشغول بودند ولی حال دیگر در آن جا فعالیت ندارند، برای سپری کردن زندگی و خرج و مخارج زندگی خود و خانواده هایشان مجبور به دستفروشی در خیابان ها و پارک ها هستند.
وی اشاره کرد: ما باید هم خرج و مخارج زندگی این عزیزان را در نظر بگیریم و هم باید به فکر زیبایی شهرمان باشیم تا راه حلی پیدا کرده و اقدام به ساماندهی دستفروشی کنیم و برای این کار پیشنهاد بازارهای روز را دادیم، یعنی هر روز هفته دستفروشان عزیز در یک محله جمع شده و به کسب خود مشغول شوند و مردم نیز طبق اطلاع رسانی هایی به بازارهای هفتگی رفته تا خریدهایشان را انجام دهند.
عضو شورای شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: به طبع این امر باعث میشود هر روز تعداد زیادی از دستفروشان در یک محل جمع شده و به دلیل تراکم فروشندگان اجناس را ارزان تر بفروشند و مردم استقبال خوبی کنند اما این امر نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد که مسئولین و به خصوص رسانه ها باید این اقدام را به گوش مردم برسانند تا هفته بازار ها در ارومیه نیز قوت بگیرد تا مردم بیشتری از مزیت های آن بهره مند شوند.

تعداد نمایش ها (242)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان