:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
در جلسه کمیسیون نظارت بررسی شد :  توجه ویژه به رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر برابر ماده 80 قانون شوراها

در جلسه کمیسیون نظارت بررسی شد : توجه ویژه به رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر برابر ماده 80 قانون شوراها

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 11 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

در جلسه کمیسیون نظارت بررسی شد :

توجه ویژه به رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر برابر ماده 80 قانون شوراها

پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع توجه ویژه به رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر برابر ماده 80 قانون شوراها برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور با حضور اعضای کمیسیون و جعفری مسئول امور شوراها در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

حجت الاسلام محمد خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن ایامالله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی دستور جلسه این هفته کمیسیون را توجه ویژه به رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر برابر ماده 80 قانون شوراها اعلام نمود .

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از زحمات انجام گرفته در واحد امور شوراهای شهرداری ارومیه اظهار داشت : آموزش های لازم برای تمامی رابطین پیگیری اجرای مصوبات شورا در مناطق و سازمانها می بایست در اسرع زمان در دستور کار واحد امور شوراها قرار گیرد .

حجت الاسلام خلیل پور با تشریح ماده 80 قانون شوراها مبنی بر اینکه: مصوبات کلیه شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دوهفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض «هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی کشور با قوانین» که در این قانون به اختصار «هیأت تطبیق مصوبات» نامیده می‌شود ـ قرار نگیرد لازم‌الاجراء می‌باشد و در صورتی که هیأت مذکور آن را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات‌ شوراها تشخیص دهد می‌تواند با ذکر مورد و به‌طور مستدل حداکثر ظرف مدت دو هفته از ‌تاریخ ابلاغ مصوبه، اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدیدنظر کند. ‌شورا موظف است ظرف مدت ده روز از تاریخ وصول اعتراض، تشکیل جلسه داده ، به موضوع رسیدگی و اعلام‌نظر نماید. در صورتی که شورا در بررسی مجدد از مصوبه مورد اختلاف عدول ننماید موضوع برای تصمیم‌گیری نهائی به هیأت حل اختلاف ذیربط ارجاع ‌می‌شود. هیأت مزبور مکلف است ظرف مدت بیست روز به موضوع رسیدگی و اعلام‌ نظر نماید.

وی با اشاره تبصره4 همین قانون مبنی بر اینکه هیأت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه‌قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا جهت تطبیق مصوبات شورای شهر تشکیل می‌شود بر لزوم رفع بروکراسی های غیر ضروری در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تاکید کرد .

در ادامه جلسه بررسی موضوع جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر با برخورد مناسب مامورین واحد پیشگیری با شهروندان در دستور کار قرار گرفت و مقرر گردید طی جلسه آتی رئیس واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری به همراه مسئول حراست شهرداری جهت ارائه توضیحات لازم در خصوص مسائل مطروحه در اولین جلسه کمیسیون حاضر شوند .

- در خواست یکی از شهروندان در خصوص عدم اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص آزاد سازی معبری فرعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مسئول مستقیم این موضوع با حضور فرد شاکی جهت بررسی کامل در کمیسیون حاضر شوند .

درخاتمه جلسه پیام اعضای کمیسیون نظارت در خصوص گرامیداشت دهه مبارک فجر و  لزوم توجه ویژه مسئولین و متولیان حوزه ساخت و ساز در سطح کشور توسط مهندس عادل فتاحی قرائت گردید .   متن پیام بدین شرح میباشد :

با تبریک و گرامیداشت دهه مبارک فجر فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و عرض تسلیت مجدد حادثه ناگوار آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در شهر تهران و شهادت جمعی از آتش نشانان شجاع و دلیر و هموطنان در این فاجعه و لزوم توجه مسئولین و متولیان محترم به حوزه ساخت و ساز مسکن بعنوان یک سرمایه ملی بارعایت مشخصات فنی و آیین نامه 2800 زلزله و توجه جدی طراحان و مجریان ذیصلاح و پیمانکاران و دست اندرکاران ساخت و ساز بخصوص اداره کل استاندارد به رعایت و دقت و نظارت اصولی در استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت مطلوب با انجام تمهیدات لازم برای شناسایی اماکن و تاسیساتی که پایان عمر مفید آن سپری شده و حالت فرسوده پیدا کرده اند توسط شهرداری محترم  اخطار و ابلاغ لازم بعمل آید تا در آینده ضمن جلوگیری از وقوع این قبیل فجایع شاهد تکرار اینگونه حوادث ناگواری در هیچ نقطه از ایران اسلامی نباشیم .

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیمات نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.

تعداد نمایش ها (107)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان