:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مراسم گرامیداشت دوم بهمن گفت؛  💠 ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه مسلحانه را زد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مراسم گرامیداشت دوم بهمن گفت؛  💠 ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه مسلحانه را زد.

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 08 بهمن,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در مراسم گرامیداشت دوم بهمن گفت؛ 
💠 ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه مسلحانه را زد.

دکتر #حسین_بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت؛  #ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جرقه مبارزه مسلحانه در آن کلید خورد و واقعه مسجد اعظم ارومیه در دوم بهمن ۵۷ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ویژه آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

 🔼 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،  وی که در مراسم گرامیداشت دوم بهمن 1357 ارومیه سخن می گفت اذعان داشت: جنگ مسلحانه مردم ارومیه علیه طاغوتیان در ۲ بهمن سال ۱۳۵۷، نماد #ایستادگی_استقامت مردم شجاع شهر است و به گفته یکی از حاضران در این حماسه، جرات مبارزه ملت ایران پس از آن مضاعف شد.
دکتر #حسین_بخشایشی در بخش دیگری از سخنانش گفت؛  با اوج گیری قیام مردمی در سال1357 مسجد اعظم ارومیه نقطه ثقل قیام انقلابی مردم بر علیه طاغوت بود و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی (ره) به عنوان سردمدار این حرکت، مبارزات خود را در این مسجد متمرکز کرد.
🔼 رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: جمله معروف امام راحل در خصوص امام جمعه ارومیه، مهر تاییدی بر حماسه دوم بهمن57 است. نقش و تاثیر این جنگ مسلحانه در تقویت حرکت انقلابی مردم ایران به حدی بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمود: همه باید مثل آقای حسنی مسلح شویم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت؛ این نخستین جنگ مسلحانه با رژیم شاه بود که توسط ایشان طراحی و همزمان با به توپ بستن مسجد اعظم در دوم بهمن1357 به وقوع پیوست، مقاومت مسلحانه مردم ارومیه واکنش بسیار زیادی بین مردم ایران داست که در فاصله کمتر از چهار ساعت از این اقدام مسلحانه، در دیوارهای شهر اصفهان عبارت «زنده باد مبارزان مسلح ارومیه» نوشته شده بود که رسیدن این خبر به مبارزان ارومیه‌ای، آنان را امیدوار به آینده کرد.
 📍دکتر بخشایشی همچنین گفت:  حجت الاسلام والمسلمين حسني (ره) از ابتداي جواني تالحظه مکلوتی اش مسلح بوده و هميشه در راستاي عزت و اعتلاي ايران اسلامي گام برداشته است و  از ابتداي انقلاب، نقش بسيار بزرگي در مقابله با ضد انقلاب و امنيت در استان داشته است.
 وی در ادامه سخنانش گفت؛ شورای اسلامی شهر ارومیه براساس بررسی‌هایی که در مرکز مطالعات و پژوهش‌ها انجام یافته بود، چند جلسه برگزار کرد و چند پیشنهاد مشخص آمده بود که در بین  ایام و مناسبت‌های مختلفی که در شهر اتفاق افتاده، روزی را به عنوان روز فرهنگی شهر ارومیه تصویب کند.
🔼 وی گفت:  با اتفاق نظر تمامی اعضا، رای به روز دوم بهمن داده شد تا این روز به عنوان روز #فرهنگی_شهر_ارومیه نامگذاری شود.

📌 وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: بنابراین این اتفاق در شهر ارومیه بسیار مبارک بود و شایسته بود که هم در راستای گرامی‌داشت نوع مبارزه، شیخ غلامرضا  حسنی مبارز نستوه آذربایجان  و هم اینکه این حرکت انقلابی و جهادی و مقاومت و مبارزه در شهر ماندگار  شود و این رویداد برای نسل های آینده به یادگار بماند، دوم بهمن به عنوان روز فرهنگی شهر تعیین  و به مجمع کلان شهرها ارسال کردیم ونهایتا  تا در آنجا نیز به تصویب رسید و این روز روز فرهنگی شهر ارومیه  نامگذاری شد.

دکتر حسین بخشایشی در پایان سخنانش اذعان داشت: در آخر نیز یاد تمام شهدا به ویژه حاج شیخ غلامرضا حسنی(ره) گرامی باد... 

تعداد نمایش ها (81)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان