:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
ششمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

ششمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 01 آبان,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
ششمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
ششمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو کمیسیون و نیز مهندس مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری ،مهندس مناف زاده مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی و دامی،دکتر فرامرز قلیپور مدیرعامل شرکت صنایع گوشت فروردگان و نیز دکتر گودرز قلیپور رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع گوشت فروردگان با موضوع بررسی عملکرد کشتارگاه صنعتی ارومیه و نیز ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در تاریخ 96/7/29در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و تبریک روز ملی صادرات گفت:امروز مسئله ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهری یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری محسوب می شود و امید است با بررسی راهکارهای موثر و نیز ایجاد زیرساخت های مناسب بتوانیم راه حلی برای این مشکل پیدا نمائیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات کشتارگاه صنعتی ارومیه گفت:کشتارگاه سنتی شهر ارومیه با توجه به طول عمر خود امروز دچار مشکلات متعددی در فناوری های دامی می باشد و امید است با استفاده از تکنولوژی های روز دامی بتوانیم خدمات ارزنده ای برای شهروندان فراهم کنیم و با توجه به در حال ساخت بودن کشتارگاه صنعتی لزوم تقویت کشتارگاه سنتی باید در دستور کار باشد.
حسین پناهی در ادامه افزود:با توجه به پتانسیل های موجود در بخش بهداشت می توان اقدامات اساسی در این زمینه انجام داد و توجه به توسعه صنعت گوشت و فرآورده های گوشتی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه خواهد بود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتظارات شهروندان از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ارومیه گفت:شهروندان شریف ارومیه با توجه به نیازهای جامعه انتظاراتی از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی دارند و امید می رود این سازمان نیز با توجه به سیاست های کلی در بخش ساماندهی مشاغل مزاحم اقدامات اساسی و موثری انجام داده و با اجرای مصوبات شورا در این زمینه گام جدی و اساسی در این مورد بردارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه باید تلاش بیشتری برای ساماندهی مشاغل مزاحم از سطح شهر ارومیه انجام دهیم اذعان داشت:یکی از مهمترین مشکلات و معضلات شهر ارومیه مشاغل مزاحم و دست فروشان هستند و لذا باید تمامی شغل های مزاحم در سطح شهر ارومیه با ایجاد راهکارهای مناسب و مفید ساماندهی شوند و توجه به سیاست های کلی مدیریت شهری نیز باید به طور جد عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به رسیدگی و رفع مشکلات موجود در میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت:در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم باید برنامه ریزی های اساسی در دستور کار قرار گیرد و در کنار آن معاونت خدمات شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ارومیه در راستای رفع مشکلات و معضلات موجود در میدان میوه و تره بار شهر ارومیه تلاش جدی نماید.
حسین پناهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه های روز و جمعه بازارو هفته بازار و میادین میوه و تره بار محلی می تواند در ساماندهی مشاغل مزاحم مفید واقع شود اذعان داشت:ایجاد بازاهای روز و جمعه بازار نه تنها در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشان مفید خواهد بود بلکه در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و نیز کمک به اقتصاد شهر و خدمات به شهروندان برای جامعه موثر باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشاورزان باید محصولات خود را به طور مستقیم به میدان میوه و نره بار شهر ارومیه عرضه نمایند گفت:عرضه مستقیم محصولات کشاورزان به میدان میوه و تره بار شهر ارومیه یک امر ضروری و اساسی است ودست واسطه ها باید قطع شود لذا باید در این زمینه نیز تلاش جدی نمود و با این عمل می توان به ساماندهی کلی این مرکز دست یافت.
وی از ایجاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان زیبا و منظر شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ارومیه خبر داد و افزود:در راستای ساماندهی به مشاغل مزاحم و ایجاد بسترها و مکان های مناسب جهت راه اندازی بازارهای روز سازمان زیبا و منظر شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی باید در کنار هم در راستای رفع این مشکل گام بردارند.حسین پناهی همچنین در ادامه گفت:توجه به قشر آسیب پذیر شهر از مهمترین سیایت ها و برنامه های کلی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه است و امید است با همدلی و یاری مسئولین ذیربط به این امر مهم دست یابیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا در مورد ایجاد مکانهای مناسب برای شغل های مزاحم و هدایت آنها به این مکانها را از ضروریات تلقی و خواستار اجرای مصوبات و ارائه طرحهای مناسب در این زمینه را گردید.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : اعضای کمیسیون خدمات شهری و سایر اعضای محترم شورای اسلامی شهر ارومیه به همراه مهندس سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری و مهندس مناف زاده مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری از فعالیت کشتارگاه فعلی و روند احداث کشتارگاه صنعتی و مدرن ساخته شده در شهر ارومیه بازدید نمایند .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی زمینه فعالیت بهینه و بهداشتی کشتارگاه موجود را تا زمان شروع به کار کشتارگاه صنعتی و مدرن در شرف تاسیس در شهر ارومیه فراهم و حداکثر تا 15 روز نسبت به انعقاد تفاهم نامه مشترک فی ما بین شهرداری و شرکت فرودگان (برابر مفاد اعلام شده) اقدام نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه پیشنهادات لازم را در زمینه احداث و راه اندازی میادین مختلف در تمامی صنوف جهت تصمیم گیری لازم به کمیسیون ارجاع نماید .
* مقرر گردید : اولین جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر روز سه شنبه هفته آتی به مورخه 9 آبان ماه با دعوت از تمامی اعضاء و محمد ستارپور با موضوع بررسی راهکاری استحصال انرژی از پسماندهای شهری ، بازیافت نخاله های ساختمانی ، تولید مدرن و صنعتی گوشت قرمز و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب شهری در محل شورای اسلامی شهر برگزار گردد .
* مقرر گردید : پیرو مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر جلسه آتی کمیسیون با دعوت از مهندس شایگان مدیر عامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهر ارومیه برگزار گردد .
* مقرر گردید : جلسه روز شنبه 13 آبان ماه کمیسیون با دعوت از مدیر عامل سازمان پسماند شهر ارومیه موضوعات : استحصال انرژی از پسماندهای شهری ، ساماندهی محل دفن و ایستگاههای میانی حمل زباله ، شستشوی مخازن 700 لیتری زباله ، بازیافت نخاله های ساختمانی و همچنین لایروبی انهار مختلف موجود در سطح شهر برگزار گردد .

تعداد نمایش ها (156)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان