:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
مهندس حاتمی؛ ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم برخوردار سال آتی در دستور کار شهرداری قرار گیرد

مهندس حاتمی؛ ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم برخوردار سال آتی در دستور کار شهرداری قرار گیرد

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 10 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
مهندس حاتمی؛
ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در مناطق پرجعمیت و کم برخوردار سال آتی در دستور کار شهرداری قرار گیرد
مهندس محمدخالد حاتمی نایب رییس کمسیون شورای اسلامی شهر ارومیه ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک، ممکن در مناطق پرجعمیت و کم برخوردار در سال آتی دستور کار سازمان فضای سبز شهرداری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه؛مهندس محمدخالد حاتمی  اظهار داشت : با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه  و به منظور صرفه جویی در میزان مصرف آب به ویژه در پارکها و فضای سبز سطح شهر ارومیه اقدام به تغییر روش آبیاری در تمام فضاهای موجود و تبدیل آن از روش غرقابی و آبیاری با شلنگ به طرف آبیاری تحت فشار و البته نوع هوشمند آن تا میزان آبدهی بر اساس نیاز چمن ، درخت و سایر نباتاتی که به عنوان فضای سبز و پارک کشت شده اند تعیین و مصرف شود که این امر می تواند بیش از 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی نماید که در شرایط فعلی برای ارومیه بسیار با اهمیت می باشد .

نایب رییس کمسیون سرمایه کذاری و گردشگری در ادامه افزود: سال سوم است که در مورد عدم توزیع عادلانه و عالمانه فضای سبز و پارک در سطح شهر ارومیه متذکر میشوم و بارها گفتم که مناطق محروم و خانواده های پر جمعیت با منازل کم سطح این مناطق نیاز بیشتر به فضای سبز و پارک برای گذراندن ساکنین این مناطق دارند و این فضاها در این مناطق جبران قسمت بسیار کوچکی از کمی فضای منازل در این مناطق را به عهده می گیرند ، بنابراین لازم است در سال آینده حتما اقدام به ایجاد حداکثر فضای سبز و پارک در این مناطق بویژه در اسلام آباد وشهید کوهنورد و...بنماییم.
وی با بیان اینکه نور و نور پردازی در بحث منظر شهری بسیار پر اهمیت می باشد افزود: به طوری که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده منطقی و دارای ضابطه خاص است که باعث شده نوعی زندگی و شادابی و پویایی خاصی در شب در شهرها حاکم شده به گونه ای که شهر در 24 ساعت شبانه روز زنده و پویاست .
مهندس حاتمی در ادامه اظهار داشت:با پیروی از این اصل مقرر گردیده که در این خصوص باید به نورپردازی زیبا و اجباری برای بناهای شهر و خیابانها اقدام گردد که متاسفانه هنوزهم سطح وسیعی از شهر ارومیه در شب مرده و شبیه شهر ارواح است . شب زمان فراغت بسیاری از شهروندان از کار و تلاش است و شاید تنها زمانی است که آنان با فراغت بال از منزل بیرون و فرصت پرداختن به محیط شهری و لذت بردن از آن می باشند لذا لازم است به این امر با جدیت بیشتر پرداخته شود و از حالتی اختیاری و لوکس خارج و جزو معماری لازم و غیرقابل اجتناب درآید تا اینکه ارومیه در شب نیز دارای منظره ای زیبا و قابل قبول و تحسین شود.

تعداد نمایش ها (131)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان