:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
نطق پیش از دستور رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا

نطق پیش از دستور رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 19 اردیبهشت,1400/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

🔻 نطق پیش از دستور رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا

🔻 مقام معظم رهبری ماجرای فلسطین را مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی می دانند  / اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است...

🔻 دکتر حسین بخشایشی در جلسه امروز صحن شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با اشاره به تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت، و در مقابل، افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی، عادی‌سازی روابط با چند دولت ضعیف را مانع حرکت رو به زوال رژیم اشغالگر ندانستند و با تأکید بر اجرای مطالبه منطقیِ همه‌پرسی از همه ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نظام سیاسی این کشور، خطاب به مجاهدان فلسطینی گفتند: مبارزه مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را به قدری ادامه دهید که ناچار به قبول این مطالبه مترقی شود.

🔻 وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات حضرت آقا اذعان داشت:  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماجرای فلسطین را مهمترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی دانستند و گفتند: سیاست‌های نظام سرمایه‌داری ظالم، دست یک ملت را از خانه خود کوتاه کرده و رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را در آن نشانده است.

🔻 دکتر حسین بخشایشی گفت:  رهبر انقلاب با اشاره به منطق عمیقاً سست تأسیس رژیم صهیونیستی فرمودند: اروپایی‌ها به ادعای خودشان در سالهای جنگ جهانی دوم به یهودیان ظلم کرده‌اند، اما می‌گویند انتقام یهودیان را باید با آواره کردن یک ملت در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور گرفت و به این شکل، همه ادعاهای دروغین‌شان درباره حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده‌اند. ایشان با یادآوری این واقعیت که «صهیونیستها از روز اول فلسطین را به پایگاه تروریسم تبدیل کردند» گفتند: اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است، بنابراین مبارزه با آن، مبارزه با ظلم و تروریسم و وظیفه‌ای همگانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  رهبر انقلاب، نقطه مقابل روند نزولی رژیم غاصب را افزایش توانایی‌های جبهه مقاومت دانستند و گفتند: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاحهای مؤثر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایره مقاومت به سراسر کشور فلسطین و بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالأقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیت ملت فلسطین در افکار عمومی بسیاری از مناطق جهان، بشارت‌دهنده آینده درخشان است.

🔻 دکتر حسین بخشایشی همچنین با اشاره به 18 اردیبهشت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر  گفت:  ۱۸ اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شده است. این سازمان بین‌‌المللی با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی براساس موافقت‌نامه ژنو در سال ۱۸۶۴ میلادی تشکیل شد. 

🔻 این مقام مسئول  اذعان داشت:  ژان هنری دونان، امدادگر سوئیسی، در سال ۱۸۶۲، کتاب «خاطره‌ای از سولفرینو» منتشر کرد و خواستار تشکیل جمعیت‌های امدادی داوطلب برای تسکین آلام این‌گونه آسیب‌دیدگان از جنگ شد. او نوشت «آیا نباید امکاناتی در زمان صلح و آرامش وجود داشته باشد و جمعیت‌هایی امدادی با داوطلبانی ایثارگر و کاملا صالح تشکیل شوند که هدف‌شان مراقبت از زخمی‌ها در زمان جنگ باشد؟»

🔻 دکتر حسین بخشایشی گفت:  امروز سازمان هلال احمر در همه عرصه های مدیریت بحران، نقشی فعال و پر رنگ و تأثیرگذار ایفا می کند و نجات جان انسان ها در خطرات طبیعی و انسانی در اولویت اهداف این نهاد امدادگر و نجاتبخش است. 

🔻 رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ضمن خسته نباشید به تمام اعضای سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و برای کارکنان تلاشگری که جانشان را در راه نجات هم میهنان آسیب دیده از بحران و بلایا به خطر می اندازند، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم و روز هلال احمر را به همه این عزیزان تبریک می گوییم.

🔻 دکتر حسین بخشایشی ضمن تبریک روز بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: همچنین تقارن این روز با روز بیماری های خاص و صعب العلاج نیز می باشد. بیماری هایی که درمان قطعی برایشان نیست و بیمارانشان را با دردی همیشگی و دوره های درمانی ممتد همراه و رنجور کرده است. امید است از آلام و درد تمامی بیماران کاسته گردد و با همت مسئولان امر و پزشکان حاذق و اتخاذ ساز و کارهای نتیجه بخش و اثرگذار، تحمل درد و مراحل درمان برای این بیماران عزیز و همراهان و خانواده های گرامیشان، هم به لحاظ جسمی و روحی و هم به لحاظ اقتصادی سهل و آسان باشد. 

🔻 وی در ادامه سخنانش گفت: از خداوند متعال برای همه بیماران علی الخصوص بیماران خاص و صعب العلاج شفای عاجل را خواهانیم که یقیناً به دست تدبیر خداوند رحمان و رحیم هر غیرممکنی ممکن است.

تعداد نمایش ها (75)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان