:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 11 آبان,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور و با حضور دکتر مرتضی پیری عضو کمیسیون و مهندس حسینی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان،مهندس جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان و مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه با موضوع بررسی ایجاد موزه ورزش شهر ارومیه و معرفی استعدادهای ورزشی و مشاهیر در تاریخ 1/8/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور با اشاره به فعال نمودن بخش خصوصی در حوزه های فرهنگی،ورزشی و اجتماعی گفت:فعال نمودن بخش خصوصی در حوزه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی می تواند در جهت رشد و شکوفایی جوانان نفش بسزایی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت:استفاده بهینه از ورزشگاههای و محیط های مدارس برای عموم شهروندان در مناطق شهری و محلی می تواند کمک بزرگی برای کشف استعدادهای درخشان داشته باشد و در این راستا دستگاههای اجرایی باید در کنار مدیریت شهری هم گام باشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه از ایجاد موزه والیبال شهر ارومیه خبر داد و گفت:با توجه به ریشه تاریخی والیبال در شهر ارومیه و نیز علاقه مندی جوانان به این رشته کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی استان،اداره کل آموزش و پرورش ،اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه اقدام به ایجاد موزه والیبال شهر ارومیه خواهد نمود و امیدواریم با توجه به شناسایی مکان موزه به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه به ورزش دانش آموزی اذعان داشت:امروز مدارس نقش بسزایی در تربیت جوانان در بخش های فرهنگی ،مذهبی و ورزشی دارند و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در مدارس می توان در ورزش دانش آموزی نیز نقش ایفا نمود.
وی همچنین در ادامه سخنانش گفت:شناسایی و شناسنامه کردن زمین های ورزشی در مناطق و محلات شهری یکی از مهمترین اقدامات از سوی دستگاههای ذیربط باشد و با این عمل می توان در معرفی و کشف جوانان نخبه ورزشی اقدام موثری انجام داد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتناعی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با اشازه به نامگذاری شهدای بزرگوار عرصه ورزشی در معابر شهری و ورزشگاهها افزود:کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا در نظر دارد معابر شهری و ورزشگاههای تازه تاسیس سطح شهر ارومیه را با نام شهدای ورزشکار نامگذاری نماید.
وی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع ارومیه 2020 شهر بین الملل گردشگری گفت:موضوع ارومیه 2020 شهر بین المللی گردشگری یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری است و در این راستا نیز باید با ارائه راهکارهای مناسب و زیرساخت های اساسی تمامی دستگاههای اجرایی در کنار مدیریت شهری تلاش جدی کنند.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با توجه به تقسیم بندی 10 گانه شهر با محوریت فرهنگسراهای موجود اقدامات لازم را در جهت شناسایی ، تعامل و هماهنگی لازم با موسسات مختلف فرهنگی در راستای استفاده از ظرفیت های طرفین برای اجرا و پیاده سازی برنامه های مختلف فرهنگی در تمامی سطح شهر انجام پذیرد .
* مقرر گردید : طبقه فوقانی بنای قدیمی شهربانی واقع در میدان انقلاب (به متراژ 150 متر) با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری به صورت موقت بعنوان موزه والیبال تجهیز و در مورد بازدید عموم شهروندان قرار گیرد .
* مقرر گردید : اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آ.غ با ایجاد بسترها و ظرفیتهای لازم و همچنین ارائه مشوقهای مورد نیاز جهت بهره مندی از ظرفیتهای بخش خصوصی و مجموعه داران مختلف در راستای صیانت از میراث تاریخی این خطه از میهن اسلامی را در قالب ایجاد موزه و مجموعه های هایی شخصی جهت بازدید عموم شهروندان در اولویت برنامه های خود قرار دهد .
* مقرر گردید : برابر اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر طراحی و اجرای بناء اصلی و محدوده بقعه خلیلان توسط این اداره کل ، شهرداری ارومیه نیز نسبت به همکاری و تامین اعتبار لازم جهت آغاز عملیات ساماندهی این بناء مهم مذهبی و فرهنگی اقدام نماید .
* مقرر گردید : اداره کل میراث فرهنگی با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و شهرداری محلی مناسب را در محدوده تاریخی و بافت مرکزی شهر ارومیه برای فعالیت ورزشهای باستانی و زورخانه ای ، شناسایی و پیشنهادات موجود را جهت اتخاذ تصمیمات نهایی به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مقرر گردید : اداره کل ورزش و جوانان با هماهنگی شهرداری ارومیه نسبت به شناسنامه دار نمودن و ساماندهی محوطه های فعال ورزشی موجود در داخل محدوده شهر (همچون آپادانا و دیگاله و ... ) نسبت به فراهم نمودن تجهیزات اولیه در این محل ها برای استفاده بهینه جوانان از این ظرفیت بالقوه اقدام نماید .
* مقرر گردید : اداره کل ورزش و جوانان شهرستان ارومیه لیست اسامی تمامی شهداء ورزشکار را جهت نامگذاری ورزشگاه های محله ای در شورای نامگذاری شورای اسلامی شهر به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارسال نماید .
دعوت به کمیسیون :
* مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از مسئول فرهنگسرای بانوان و رئیس واحد بانوان شهرداری و با موضوع بررسی اقدامات انجام گرفته در حوزه توانمند سازی بانوان در حوزه های مختلف و بررسی پیشنهادات و برنامه های این واحد برای سال آتی برگزار گردد .
* مقرر گردید : جلسه آتی کمیسیون با دعوت از اعضای دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد با موضوع بررسی برنامه های اجرائی آن دبیر خانه برگزار گردد .
* مقرر گردید : یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با موضوع بررسی و تعیین تکلیف آخرین روند فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری و با دعوت از مسئولین امر (با هماهنگی لازم ریاست محترم کمیسیون) در دستور کار قرار گیرد .
* مقرر گردید : از اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی فرمانداری محترم شهرستان ارومیه به صورت ماهیانه در یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در خصوص بررسی برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی شورا برابر موضوعات مقتضی و اعلام شده توسط ریاست محترم کمیسیون دعوت بعمل آید .

تعداد نمایش ها (133)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان