:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه برگزار شد

جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه برگزار شد

نویسنده: اسماعیل بهار/یکشنبه, 15 بهمن,1402/دسته ها: گزارش تصویری

رتبه بندی این مطلب:
1/2

جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه برگزار شد 

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ، همزمان با سفر کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه به ریاست یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار ارومیه، مهندسین مشاور طرح ، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری و کارشناسان و صاحب نظران مربوطه در سالن جلسات ساختمان استانداری برگزار شد.

این جلسه که به همت استانداری و به ریاست معاونت عمرانی استانداری جهت تبادل نظر و آخرین بررسی های طرح جامع میان کار تجدید نظر شهر ارومیه با کمیته عالی معماری و شهرسازی کشور ترتیب یافته بود، رییس و اعضای شورای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه به مشکلات پیش روی مدیریت شهرداری و لزوم تعامل با دستگاه های مرتبط اشاره کردند.  

#توماج_وحید_افشار بعنوان نماینده اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در این نشست با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح جامع شهرارومیه عنوان کرد:  برابر سرانه های رسمی کشوری و مستندات موجود مدیریت شهری ، روزانه به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه می دهد.

وی در ادامه با اعتراض به تحلیل‌ها و برآوردهای جمعیتی مشاور افزود: متاسفانه آمارهای جمعیتی که در تدوین طرح جامع شهر ارومیه ملاک قرار داده شده است با واقعیت ها فاصله داشته و می توان برای استخراج آمارهای دقیق با رجوع به منابعی مانند سرانه زباله و قیاس با متوسط کشوری و همچنین ترافیک غیرعادی ، میزان توزیع آرد اداره غله ارومیه به نانوایی ها ، مرکز بهداشت در راستای میزان زاد و ولد ، میزان بهره مندی شهروندان از خدمات شرکتهای خدمات رسان ، به فراوانی های جمعیت در شهر دست یافت.

وحید افشار در بخشی از سخنان خود با اشاره به تفاوت فاحش برخورداری شهرهای بالای یک میلیون نفر از تسهیلات و حمایت های دولتی با شهرهای زیر یک میلیون نفر عنوان کرد : طرح جامع شهر ارومیه یک فرصت خوبی برای تحقق شهر به کلانشهر و گامی میسر برای توسعه شهر با جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات بزرگ شهری همچون ترافیک و راه اندازی بی آر تی و مترو بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد : بدون لحاظ جمعیت یک میلیونی شهر ارومیه که به جلوگیری از کلانشهر شدن ارومیه می انجامد ، شهرداری و شهر ارومیه تا بیست سال از جذب ماهانه دهها میلیارد تومان کمک دولتی محروم می ماند.

 موارد مطروحه در جلسه به شرح ذیل بود:
- لزوم تامین 15 هزار واحد مسکن سالانه که اتفاق نمی افتد. 
- شهری که بخش عمده آمار بیکاران ، متعلق به صنعت ساختمان است.
- شهری که بودجه آن یک چهارم شهرهای دیگر با جمعیت متناظر می باشد.
- شهری که درآمد نفتی و بودجه ملی ندارد.
- شهری که درگیر مشکلات مرز است و تا کنون نزدیک به 1000 کیلومتر مرز ، تهدید بوده تا فرصت
- شهری که 50 درصد زمین های آنها قولنامه ای می باشد. 
- شهری با جمعیت شناور روزانه 200 هزار نفر
- شهری با 7 هزار سال تاریخ ولی هنوز در بسیاری از شاخص های توسعه محروم می باشد. 
- الحاقات و سهم خدمات و سرانه ها 
- تعریف منابع درآمدی برای شهرداری 
- اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه
- النهایت تصویب طرح حداقل باید مشروط گردد به اصلاح در اولین خروجی آمار رسمی جمعیت

 

تعداد نمایش ها (60)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان