:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 05 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

عضو  شورای اسلامی شهر ارومیه:
شیوه های نوین درآمدزایی جز دغدغه های اصلی شورای شهر است/ کاهش فشار بر مردم با حرکت شهرداری به سمت منابع درآمدی پایدار/ عدم تصویب عوارض آلایندگی هوا از سوی هیئت دولت، ظلم به شهروندان ارومیه ای است/ تبعات اجتماعی ناگوار و غوغا در قیمت مسکن و اجاره نتایج اجرای طرح تفصیلی حال و طرح جامع در آینده

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، صادق توکلی مهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از برخی رویه ها در مدیریت شهری در ادوار مختلف اظهار کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری و متکی بودن مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی از مناطق شهرداری و از جیب شهروندان، مسیر صحیحی برای هزینه های شهرداری نیست.

وی بر توجه شهرداری به شیوه های نوین درآمدزایی و تعریف منابع درآمدی جدید تأکید کرد و افزود: شیوه های نوین درآمدزایی جز دغدغه های اصلی شورای شهر است. 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از عدم تصویب عوارض آلایندگی هوا برای شهر ارومیه و محروم کردن این شهر از منابع مالی ناشی از پرداخت این عوارض گفت: عوارض آلایندگی هوا اگر تحقق می یافت و نامه سازمان محیط زیست که برای تصویب به هیئت دولت رفته بود تأیید می شد قطعاً امسال و سالهای بعدی در ازای آلودگی هوا و در قالب قانون هوای پاک منابع مالی بسیار خوبی می توانستیم به دست بیاوریم.

توکلی مهر تصریح کرد: در خصوص عوارض گمرکات نیز می توان منابعی را برای درآمد پایدار تعریف کرد که از پیگیری‌های شهرداری در این راستا ابراز رضایت می کنم.

وی ادامه داد: اگر به فکر منابع درآمد پایدار باشیم مجبور نخواهیم بود که برای درآمدزایی مردم را تحت فشار گذاشته و در این شرایط سخت دنبال عوارض سنگین برای شهروندان باشیم. 

توکلی مهر یادآور شد:  شهرداری همواره  توانسته از سوی مردم درآمدهایی را که پیش بینی کرده را  تحقق ببخشد و می بینیم که مشکل ما در تحقق از محل منابع درآمدی مربوط به  ادارات و سازمانها است چرا که مردم برای عمران وآبادانی شهر پای  کار هستند.

وی افزود: اگر ما مشکل پنج هزار نفر از پرسنل را با پرداخت حقوق رفع کنیم نهایتا مشکل 25 هزارنفر را حل کرده ایم اما باید به فکر 900 هزار نفر جمعیت ارومیه و مطالباتشان باشیم.

توکلی مهر اظهار کرد: باید کم و کاستی های موجود در عدم موفقیت در جذب منابع درآمدی در پیوست شماره یک بخشنامه بودجه سال 1402 احصا و برای سال آینده برنامه ریزی شود.

وی با انتقاد از شرایط و ضوابط حاکم  بر ساخت و ساز گفتند که با این اوضاع برنامه یک میلیون مسکن در سال  دولت محقق نخواهد شد  و حالا انتظار داریم حداقل شرایط در حوزه ساخت و ساز به حالت عادی برگشته و افزایش صدور پروانه های ساختمانی با تراکم معقول  را شاهد باشیم.

توکلی مهر تصریح کرد: تبعات عدم صدور پروانه و عدم تعیین تکلیف زمین های قولنامه ای و عدم تناسب طرح تفصیلی و طرح جامع  با نیاز شهر که بر مدیریت شهری قالب شده است  سالیان بعد حتما  گریبانگیر شهروندان ارومیه خواهد شد.

وی افزود:  با این شرایط طرح تفصیلی و قیمت تمام شده ساخت و ساز و اجرای طرح جامع در سال بعد بیکاری بیداد  و اجاره بها و قیمت مسکن غوغا خواهد کرد و این مسائل تبعات اجتماعی بسیار ناگواری خواهد داشت که مقصر آن شورای شهر نیست.

توکلی مهر گفت: انتقاد کردن ارزشمند است اما خودانتقادی ارزشمندتر است و باید نقد درون سازمانی را نهادینه کنیم چرا که موفقیت از این راه حاصل خواهد شد و تک به تک مطالبی که اعضا شورا مطرح می کنند نه به عنوان یک حرف و صحبت بلکه یک مطالبه عمومی از سوی نمایندگان مردم است و باید در کمیته های تخصصی شهرداری بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: موضوع مالی شهرداری نباید مارا با رسالت نمایندگی مردم از  وضعیت اقتصادی مردم غافل کند.

🗓۱۴۰۱/۱۰/۰۴

تعداد نمایش ها (20)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان